Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-10, 23:33
  #1
Medlem
Här om dagen lade jag mig ner i soffan för att sova lite på eftermiddagen då jag var riktigt trött eftersom jag bara hade sovit cirka 4 timmar under natten.

Jag somnade efter bara någon minut och och började drömma att jag satt på en buss i mitt hemkvarter men de var något som inte stämde, jag såg att alla ställen som vi åkte förbi låg på helt fel ställen som dom brukade göra och förstod därför att jag drömde.

Jag testade det genom att hoppa igenom taket på bussen och flög sedan hem till mitt hus där jag började prata med lite olika personer som jag kände.

Efter cirka 30 min (kändes de som) så kände jag mig ganska nöjd och ville vakna men jag kunde inte. Jag försökte flera gånger men varje gång som jag "vaknade" upp i soffan så kollade jag på mina händer och såg att dom hade sex fingrar på varje hand och jag blev riktigt frustrerad efter cirka sex försök utan att lyckas.

Tillslut så kom jag på att om jag håller andan så måste jag ju vakna eftersom att min andning går att styra i en dröm, sagt och gjort så höll jag andan och ja jag vaknade då.

Så har ni själva någon erfarenhet av liknande upplevelser och hur gjorde ni för att vakna igen?
om ni har tipps på andra sätt att väcka sig själv i drömmen så vore jag tacksam.
Citera
2013-02-10, 23:41
  #2
Medlem
PewZs avatar
Skjut dig själv med en pistol då kommer du att vakna. Finns en risk att du inte gör det och allt kommer vara en tredje person där du ser dig själv liggande död.
Citera
2013-02-10, 23:44
  #3
Medlem
HARRE10s avatar
låter rätt så fachinerande. själv kan jag inte kontrollera när jag skall vakna eller inte vakna, men älskar att drömma. däremot kan jag styra och göra andra fachinerande saker jag kan tex "läsa undertexter" på olika språk/ vanlig svenska och förstå dem i drömmarna =)
Citera
2013-02-11, 00:07
  #4
Avstängd
ParanoidRockers avatar
När jag hade min första LD så vaknade jag på kommando.
I slutet av drömmen så började den morphas till en mardröm, och jag ville ju såklart inte ta del av det, så jag ställde mig bara rak som en pil och blundade, och tänkte att jag ville vakna.
Vipps så vaknade jag Vissa kanske behöver mer träning än andra.


Tänk positivt~
Citera
2013-02-11, 01:50
  #5
Medlem
Keyzs avatar
Hur gör ni egentligen??

Jag har försökt falla i klardröm många gånger utan att lyckas. Har läst en massa tips på nätet.
Mediterar och grejar och har mig, men när jag somnar försvinner de fria tankarna helt
Citera
2013-02-11, 02:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Hur gör ni egentligen??

Jag har försökt falla i klardröm många gånger utan att lyckas. Har läst en massa tips på nätet.
Mediterar och grejar och har mig, men när jag somnar försvinner de fria tankarna helt


Jag skrev ner allt från natten i en "dröm-dagbok" så fort klockan ringde, för att minnas så mycket som möjligt. Relativt snabbt blev minnet av drömmarna allt tydligare och raderna längre. Senare under dagen kom fler detaljer upp till ytan och distansen minskade till den sidan.

Övade även på att observera händer och fingrar så snart jag kom in i ett nytt rum, med syftet att bli uppmärksam och medveten om fysiska förändringar i drömmen. Blir ju enklare att inse att man drömmer när det fattas ett finger

En annan grej är mantra, typ - När jag inatt drömmer, kommer jag inse att detta är en dröm....
__________________
Senast redigerad av UnderToad 2013-02-11 kl. 02:55.
Citera
2017-03-27, 10:09
  #7
Medlem
Bump!

Hände mig inatt med. vaknade upp vid femtiden och kände att jag behövde sova lite mer så jag tryckte i mig 2000mg trypftofan med morotsjuice sen somnade jag och började klardrömma rejält. Det var jävligt häftigt i början men efter ett tag tyckte jag att det pågick lite för länge så jag började undra när fan jag skulle vakna egentligen? Jag började få panik. Helt plötsligt blev det kolsvart och efter ca 5 sekunder vaknade jag.

Hur pass vanligt är detta egentligen att man inte kan styra när man vill vakna?

Har det hänt att någon fastnat i en klardröm i flera timmar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback