Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-13, 12:10
  #10861
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du vet att ingenting med 4680 processen som den är nu är någonting nytt eller ”obeprövad”?

Dvs fortf kobolt, ingen dry electrode osv.

Verkar vara en väldigt fine line mellan att vara ”sen” och att man bara ljuger?

Tesla semi som skulle levereras 2019 men fortfarande inte finns, det finns ingen produktionslina för den och ingen plan för när det kommer. Är den sen eller var det bara en lögn? Snart ett half decennium sen
Nu gnäller du över förseningar igen. Det är allt du klamrar dig fast vid. Jag vet inte hur många gånger man måste förklara för dig att det är ologiskt att bygga en ny produktionslina när det inte finns tillräckligt med batterier och andra komponenter för det. Total output hade minskat om Tesla började bygga semi och cybertruck nu.
Citera
2022-06-13, 12:38
  #10862
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Åhå, äntligen har vi hittat någon som vet exakt vad det är för kemi i de nya cellerna, från samma snubbe som var tvärsäker på att bilarna inte hade någon mjukvaru-begränsning. Ingenjör, kemist, mjukvaruutvecklare. Finns det något du inte kan?
Dum fråga bästehrmongolid!! Klart det inte finns något lille jobiboi inte kan. Eller juste, han räknade lite fel när han trodde att Tesla bara växte med 40% per år.. Men allt annat är han en mästare på
Citera
2022-06-13, 12:38
  #10863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Nu gnäller du över förseningar igen. Det är allt du klamrar dig fast vid. Jag vet inte hur många gånger man måste förklara för dig att det är ologiskt att bygga en ny produktionslina när det inte finns tillräckligt med batterier och andra komponenter för det. Total output hade minskat om Tesla började bygga semi och cybertruck nu.
Och där har vi svaret på varför inte legacy auto trycker ut miljoner ev-bilar idag, det går helt enkelt inte.
Citera
2022-06-13, 12:49
  #10864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Åhå, äntligen har vi hittat någon som vet exakt vad det är för kemi i de nya cellerna, från samma snubbe som var tvärsäker på att bilarna inte hade någon mjukvaru-begränsning. Ingenjör, kemist, mjukvaruutvecklare. Finns det något du inte kan?

Jisses,

Vad det är för Kemi i cellerna är helt irrelevant för tillverkningen på cellnivå. Oavsett vad det är så är det inte i närheten av de 54% range increase (pack/body) och inte i närheten av 17% range increase på cell nivå.

Men säg mig, vad har cell kemins komposition för relevans i tillverkningen av cellen?

Och nej, batterierna är inte mjukvarucappade
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-06-13 kl. 13:02.
Citera
2022-06-13, 13:05
  #10865
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Dum fråga bästehrmongolid!! Klart det inte finns något lille jobiboi inte kan. Eller juste, han räknade lite fel när han trodde att Tesla bara växte med 40% per år.. Men allt annat är han en mästare på

Han är rätt rolig, bara man kan hålla sig från att svara när han glider ifrån till och med det han själv har sagt. Man vill inte sugas in i en enda stor tornado av dumhet.
Citera
2022-06-13, 15:10
  #10866
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Tänkvärt.

https://youtu.be/9Dsu_mZNCjk
Citera
2022-06-13, 15:26
  #10867
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Tänkvärt.

https://youtu.be/9Dsu_mZNCjk

LOL

11 minuter ren spekulation. Är det sådant här du baserar dina targets på?

Mvh
Citera
2022-06-13, 15:34
  #10868
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
LOL

11 minuter ren spekulation. Är det sådant här du baserar dina targets på?

Mvh

Nej jag brukar läsa vad du skriver och föreställa mig att det är precis tvärt om.
Citera
2022-06-13, 15:41
  #10869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
LOL

11 minuter ren spekulation. Är det sådant här du baserar dina targets på?

Mvh

Det är helt sinnes att Hr mongo avskriver rent statistisk fakta men tolkar spekulationer som lagen.

Samma kille (Tesla economist) sa för 2 månader sedan att det inte är möjligt att Model Y Texas med 279 miles var 4680 alls då specsen var för dåliga, han kommer ha fel även denna gång.

Kommer det fram att Elon dumpar ut aktier denna veckan har jag ruskigt svårt att se att folk fortsätter försvara honom
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-06-13 kl. 16:13.
Citera
2022-06-13, 17:06
  #10870
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nej jag brukar läsa vad du skriver och föreställa mig att det är precis tvärt om.

Jag har ju ganska god precision i mina prognoser baserade på sunt förnuft.
Senast i mitten på maj trodde jag att TSLA skulle ligga och jazza runt 600-650 tills nästa AI day då det dyker rejält. Det är väll ganska rätt.

Du å andra sidan har trott på nytt ATH ($1200+) flera gånger under våren. Så har det ju inte blivit direkt.

Mvh
Citera
2022-06-13, 17:54
  #10871
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Intressant, vilka indikatorer då tänker du?

Hur tror du att följande fakta påverkar värderingen av TSLA.
1) Elon har nu sagt att FSD som folk tänkt sig inte blir av.
2) Detta innebär, ingen GAI, alltså ingen robot
3) ingen robotaxi.
4) fabrikerna är hårt optimerade på en model av bil. Alltså ingen Cybertruck, Semi truck, roadster eller annat kul.

Detta har varit känt länge, men när Elon nu säger det rakt ut borde även musketörerna börja ta in det.

Själv tror jag inte på någon långvarig rekyl, kanske att aktien ligger och svajar lite runt 600-650 en stund för att sedan dimpa till under hundringen när ovan fakta är klart för alla.

Var det detta inlägget du tänkte på? Som du skrev precis efter att jag redan hade nämnt en potentiell botten på $600. Ja, grattis du är ju knivvass på detta.

Det är denna clownen som job230ge kommer bäst överens med på forumet just nu. Då är man objektiv.
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-13 kl. 18:02.
Citera
2022-06-13, 18:08
  #10872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lite olika saker kan hända idag i reaktion på de otroligt bra siffrorna. Vi kan till och med stänga en aning rött, även om jag inte ser det som så sannolikt (edit. vi kan nog glömma att vi stänger rött). Vad vi kan förvänta oss är nya ATH i närtid.
Vad som gäller är köp på dessa nivåer och definitivt om vi får en dip av någon anledning.

God fortsättning alla smarta Tesla bulls.

Och en liten tröstkram till alla björnar.

https://www.youtube.com/watch?v=IvKVGL95wDw


Ja du mongo, det är nog Peppa pig som ska skämmas?

Inte du som explicit callar nya ATH inom närtid när aktien står vid 1200 dollar, detta inlägg var på den absoluta toppen. Vi är ner 48% sedan dess.

Du förstår att en nybörjare som lyssnade på ditt tips här behöver att Tesla går upp 100% för att nå break even?
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-06-13 kl. 18:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback