Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-04, 19:42
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Man måste ju vara riktigt korkad om man tror att företag ska värderas efter vad de leverar på idag och inte på vad de kommer leverera i framtiden.

För Tesla är det ju enda möjligheten. Finns mycket som tyder på att model 3/y är Teslas sista produkt. Finns ingen annan produkt i "pipen", och dessa produkter är gamla och efterfrågan tryter. Nu flyr ingenjörerna det sjunkande skeppet.
Citera
2022-06-04, 20:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Din oförmåga att tolka relevant kritik mot bolaget och att du förbestämt att alla som inte älskar bolaget skriver om det ”för att tesla är ett hot” är det som belyser att du investerar med känslor och inget annat

Det är på samma sida som nedanstående du befinner dig, och som du aldrig kritiserar.

Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
För Tesla är det ju enda möjligheten. Finns mycket som tyder på att model 3/y är Teslas sista produkt. Finns ingen annan produkt i "pipen", och dessa produkter är gamla och efterfrågan tryter. Nu flyr ingenjörerna det sjunkande skeppet.

I rest my case.
Citera
2022-06-04, 21:26
Medlem
Peppa-pigs avatar
https://twitter.com/elonmusk/status/...xgF45IeK_3kZ9Q

Framflyttandet har börjat.

Kanske fick båda som jobbade med roboten sparken.
Senast redigerad av Peppa-pig 2022-06-04 kl. 22:14.
Citera
2022-06-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är på samma sida som nedanstående du befinner dig, och som du aldrig kritiserar.

I rest my case.

Om du får grovuppskatta när produkterna Tesla lovat som redan skulle finnas nu kommer?

Tesla semi: 2019
Roadster 0-100 på 1.9 sek : 2020
Cybertruck H1 2021:
LVL 5 FSD: 2017
Humanoid robot: 2022
4680 med 56% bättre räckvidd än 2170: 2021

Du får gärna ge ballpark siffror för när du tror detta kommer ske då de inte släppt någonting som ens kan påstås vara ”innovativt” senaste 4-5 åren. Jury is still out men hastigheten Tesla innoverar på är verkligen snigelfart
Citera
2022-06-04, 22:45
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Haha sån jävla kung är du!! Du vet inte om det, men du är en av mina favoriter här. Du har fått mig att skratta högt mer än en gång
Snälla lämna aldrig tråden
Citera
2022-06-04, 23:12
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Om du får grovuppskatta när produkterna Tesla lovat som redan skulle finnas nu kommer?

Tesla semi: 2019
Roadster 0-100 på 1.9 sek : 2020
Cybertruck H1 2021:
LVL 5 FSD: 2017
Humanoid robot: 2022
4680 med 56% bättre räckvidd än 2170: 2021

Du får gärna ge ballpark siffror för när du tror detta kommer ske då de inte släppt någonting som ens kan påstås vara ”innovativt” senaste 4-5 åren. Jury is still out men hastigheten Tesla innoverar på är verkligen snigelfart
Är du besatt av bästehrmongolid? Du sa att du skulle sluta svara honom. Du kunde inte ens hålla dig i 5 min och har svarat på alla hans inlägg efter det. Det är uppenbart av hans svar till dig att han inte tar dig seriöst för fem öre, men du fortsätter ändå??
Citera
2022-06-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Är du besatt av bästehrmongolid? Du sa att du skulle sluta svara honom. Du kunde inte ens hålla dig i 5 min och har svarat på alla hans inlägg efter det. Det är uppenbart av hans svar till dig att han inte tar dig seriöst för fem öre, men du fortsätter ändå??

Näe de är inte mycket seriöst i denna tråd alls. Tänkte se folks syn på när vaporware skulle levereras. Men det uppskattas nog inte.

Och om han inte tar det seriöst så skulle han nog ignorera ist för att svara på allt mvh

Han skulle ha sparat en hacka om han lyssnade på mig. Men nu får han åka med resterande ner i avgrunden
Senast redigerad av job230ge 2022-06-04 kl. 23:31.
Citera
2022-06-04, 23:57
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Näe de är inte mycket seriöst i denna tråd alls. Tänkte se folks syn på när vaporware skulle levereras. Men det uppskattas nog inte.

Och om han inte tar det seriöst så skulle han nog ignorera ist för att svara på allt mvh

Han skulle ha sparat en hacka om han lyssnade på mig. Men nu får han åka med resterande ner i avgrunden
Ja, det suger att det blivit så stora förseningar, men att kalla det Vaporware är väll lite extremt? Batteribrist, komponentbrist och en högre efterfrågan än vad Tesla själva räknat med har tyvärr gjort att det hade varit ologiskt att släppa en helt ny produkt. Semi och Cybertrucken får vi vänta till 2023. Roadster tror jag dröjer till 2024.
Model S, X och 3 var alla försenade men det är ingen som kommer ihåg det. Samma sak kommer hända med alla andra bilar i pipen. Jag tror du redan vet detta med tanke på hur insatt du är i företaget.
Citera
2022-06-05, 03:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Jag tar dig lika seriöst som de du aldrig kritiserar, hur dumma deras inlägg än är. Din besatthet av just mig tar jag som att jag lyckats få dig att känna dig dum, och att du har något du desperat försöker bevisa. Hade du varit ett intellekt att räkna med så hade du prioriterat lite annorlunda med vart du riktade din kritik.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-05 kl. 03:40.
Citera
2022-06-05, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tar dig lika seriöst som de du aldrig kritiserar, hur dumma deras inlägg än är. Din besatthet av just mig tar jag som att jag lyckats få dig att känna dig dum, och att du har något du desperat försöker bevisa. Hade du varit ett intellekt att räkna med så hade du prioriterat lite annorlunda med vart du riktade din kritik.
”Dumma inlägg” vars frågeställningar du ej kan svara på utan att ditt luftslott ska falla, och istället väljer att ge dryga och intetsägande svar på, kryddade med personangrepp.
Citera
2022-06-05, 08:55
Avstängd
Musk har stämt Twitter. Twitter kommer att förlora. Som sagt - Musk är alltid tre steg föra alla andra.

1. - Twitter har ljugit om antalet användare. Antalet falska konton är minst 20% för att hålla kursen.
2. - Twitter vägrar visa sin bias där alogarythmerna gynnar vänster och motarbetar högern. (vilket är strängerligen olagligt).

Bla har President Trump stängts av men Putin har fått ha kvar sitt konto. En logik som bara ägarna Likud, Wallstreet och Saudiarabien kan förklara. De kommer att förlora Big Time nu. Musk har bara dragit ner byxorna på dem. Jag tror inte att Musk hade för avsikt att köpa twitter från början. Han ville bara avslöja deras falskhet och manipulation. - De har försökt sälja en genomrostig bil utan ratt och nu kommer straffet. Teslas CEO är ett geni! - Alltid tre steg före alla andra. Wallstreet darrar. Ännu en gång blir de avslöjade och sänkta av Musk. Musk drar in mer pengar till Teslas verksamhet/forskning genom att bluffa narcissistiska shortare. - Genialiskt

Elon Musk Has Finally Sued Twitter!
https://www.youtube.com/watch?v=cY4vpmFciEQ
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-06-05 kl. 09:08.
Citera
2022-06-05, 09:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
”Dumma inlägg” vars frågeställningar du ej kan svara på utan att ditt luftslott ska falla, och istället väljer att ge dryga och intetsägande svar på, kryddade med personangrepp.

Så fort folk slutar komma in och skriva retarderade saker som "luftslott" så skall jag sluta påpeka hur retarderat det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in