Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-21, 12:16
  #8329
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Sålänge folk tjänar pengar har de flesta överinseende med det.

Vi får väll se vad Elon ska dra till med för att vänd kursen.
Många har överseende med honom, absolut. Men tror nog det gäller alla ultrarika faktiskt. Dock är han ju lite unik på det sättet att han efter modernitetens alla lagar kan hålla hela beundrarskaran i ett mentalt koppel, som ett hjärnimplantat ungefär.

Onda tider. Verkligen.
Citera
2022-01-21, 12:28
  #8330
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bästa Mongolojd
Narcissisters svaghet är att de är extremt förutsägbara och i "defence mode" blir de som treåringar. Om man/Du svarar så vet du redan innan vad Narcen kommer att svara/agera innan de svarat. Det är deras svaghet. Att resonera med en Narc är som att vara anhållen i USA "Allt du säger kommer att vändas emot dig" - De är motmänniskor, inte medmänniskor. Om du inte blir deras "vektyg" och gör och tycker som de önskar så hatar de dig. Ofta är poängen i Narcens debatt att det inte finns någon poäng. De vill bara stjäla tid och energi. Narcs investerar inte i något de tror på. De shortar istället. - Musk säger till sina anställda "Ignore media" för han vet att media ägs av narcissister. LA times skrev en negativ artikel om Tesla varje dag i flera år. Ägaren (Epstein) hade shortat Tesla. Därför misskrediterade han Musk varje dag i sina tidningar. Han förlorade flera miljarder och hatar Musk ännu mer idag. Han ville förstöra Tesla (andra människors liv) för att han skulle få 1 miljard till.

Jo jag förstår beteendet. Det jag är lite osäker på om det finns en strimma medvetenhet över vad de gör eller om de tror på det de häver ur sig. Sonnenwende tror jag bara saknar kognitiv förmåga för att få huvudet runt om vad det handlar om, och istället konstruerar nån slags förenklad verklighet att förhålla sig till, ungefär som barn gör. Men Peppa-pig visar tendenser att förstå lite mer komplexa saker, så i det fallet så är det möjligt att han bara inte bryr sig om vad som är rätt och fel.
Citera
2022-01-21, 12:43
  #8331
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Låt oss istället be en stilla bön för att Musks team inte ger liv åt Roko´s basilisk.

The Most Terrifying Thought Experiment of All Time
Slender Man. Smile Dog. Goatse. These are some of the urban legends spawned by the Internet. Yet none is as all-powerful and threatening as Roko’s Basilisk. For Roko’s Basilisk is an evil, godlike form of artificial intelligence, so dangerous that if you see it, or even think about it too hard, you will spend the rest of eternity screaming in its torture chamber. It’s like the videotape in The Ring. Even death is no escape, for if you die, Roko’s Basilisk will resurrect you and begin the torture again.


Tanken på singularitet eller att AI blir så stark att den blir helt självständig och utvecklas utom kontroll har många logiska fel och tillhör filosofi och möjligen science fiction. Att Tesla ens skulle var 100år i närheten av nånting sånt är inte verklighetsförankrat. Sen ligger inte Tesla först i AI utveckling men det det är ett klick-vänligt ämne att skriva om.
Citera
2022-01-21, 13:10
  #8332
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tanken på singularitet eller att AI blir så stark att den blir helt självständig och utvecklas utom kontroll har många logiska fel och tillhör filosofi och möjligen science fiction. Att Tesla ens skulle var 100år i närheten av nånting sånt är inte verklighetsförankrat. Sen ligger inte Tesla först i AI utveckling men det det är ett klick-vänligt ämne att skriva om.
Din logiska utvikning kan du bespara mig. Flertalet approacher kan tas för att nå det (intelligensexplosionen). Antagligen. Och eftersom svängdörrarna mellan folket i big tech-gräddan går varma så kommer alltid teknikjättarna ha den gula ledartröjan på sig. Med andra ord så lär aldrig Tesla lida av kompetensbrist. Förmodligen inte någon gång de närmaste 100 åren. Eller fram till den dagen då alarmklockorna ringer.
__________________
Senast redigerad av Poor.Boy.Valentine 2022-01-21 kl. 13:12.
Citera
2022-01-21, 14:28
  #8333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Är alla tillverkare som sitter med oduglig FSD lögnare? Är det vad du tänker? Att bara när en perfekt simulering av människoliknande sinnen sitter i bilen, då är det ingen lögn längre, men under hela resan dit så är det lögn och förbannad lögn.

Vad ger dig förtroende till att spekulera? Bensinmotorer?
Teslas lögn är väl att de säljer något som under falsk flagg heter Full Self Driving.
Jag vet ingen av de andra tillverkarna som gör så.
Citera
2022-01-21, 14:47
  #8334
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Din logiska utvikning kan du bespara mig. Flertalet approacher kan tas för att nå det (intelligensexplosionen). Antagligen. Och eftersom svängdörrarna mellan folket i big tech-gräddan går varma så kommer alltid teknikjättarna ha den gula ledartröjan på sig. Med andra ord så lär aldrig Tesla lida av kompetensbrist. Förmodligen inte någon gång de närmaste 100 åren. Eller fram till den dagen då alarmklockorna ringer.

Att just Tesla skulle ha nån form av ledartröja stämmer inte, dom har dock en förmåga att utnyttja sensationsjournalistik och skapa buzz. Finns många företag som ligger långt före Tesla. Nån form av intelligensexplosion som sker efter nån mystisk kritisk punkt kommer inte att ske. Det är filosofer som hittat på detta begrepp och saknar vetenskapligt stöd.

Inga likheter i övrigt men även om man samlade 10000av jordklotets absolut skarpaste hjärnor så kommer dom inte att kunna utveckla en evighetsmaskin heller.
__________________
Senast redigerad av raskens 2022-01-21 kl. 14:50.
Citera
2022-01-21, 14:49
  #8335
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Teslas lögn är väl att de säljer något som under falsk flagg heter Full Self Driving.
Jag vet ingen av de andra tillverkarna som gör så.

De drömmer om att kunna göra det. 😉
Citera
2022-01-21, 15:04
  #8336
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att just Tesla skulle ha nån form av ledartröja stämmer inte, dom har dock en förmåga att utnyttja sensationsjournalistik och skapa buzz. Finns många företag som ligger långt före Tesla. Nån form av intelligensexplosion som sker efter nån mystisk kritisk punkt kommer inte att ske. Det är filosofer som hittat på detta begrepp och saknar vetenskapligt stöd.

Inga likheter i övrigt men även om man samlade 10000av jordklotets absolut skarpaste hjärnor så kommer dom inte att kunna utveckla en evighetsmaskin heller.
Vet inte varför, men jag får starka Bagdad Bob vibbar av dig. Hursomhelst, det finns många företag som ligger långt före Tesla, säger du. Ok. Nämn några då.
Citera
2022-01-21, 15:22
  #8337
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vet inte varför, men jag får starka Bagdad Bob vibbar av dig. Hursomhelst, det finns många företag som ligger långt före Tesla, säger du. Ok. Nämn några då.

En viktig fråga är väl på vilket område av AI ligger någon annan aktör före Tesla? Raskens påminner mer om någons moster som säger att folk "jobbar med data" oavsett vilken del av IT-sektorn de ockuperar.
Citera
2022-01-21, 15:33
  #8338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Jag tolkar det svaret som att du inser att du har fel och att Elon aldrig tagit på sig ansvar för något som kan anses dåligt.

Tack


Så, när han pratade om hur det första försöket i massproduktionen av Model 3 gick dåligt för att han försökte automatisera allt, använda i stort sett bara robotar, inte är hans erkännande av ett mistag?

Eller vet du som vanligt bara inte vad du pratar om?
Citera
2022-01-21, 16:15
  #8339
Avstängd
wwrs avatar
Äntligen kommer nyheten vi väntat på från Giga-Berlin:
... Kludd på väggarna
Citat:
Tesla Continues to Decorate Giga Berlin with Stunning Graffiti
https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...nning-graffiti

Inget nytt om bilar som går att sälja, vad jag sett.
Citera
2022-01-21, 16:21
  #8340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Äntligen kommer nyheten vi väntat på från Giga-Berlin:
... Kludd på väggarna

https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...nning-graffiti

Inget nytt om bilar som går att sälja, vad jag sett.

Sjukt snyggt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback