Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-21, 10:48
  #8317
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Det som Emma77Linn och många andra inte gillar är när bedragare utnyttjar naiva och godtrogna människor.

Det är bättre att ge pengarna till seriösa aktörer.

Mvh

Jag tycker det är en jättebra ide att ge Tesla med Elon i spetsen mina pengar, då de är i bättre händer än om jag har dem själv. Jag hade aldrig kunnat skapa så mycket mer värde med de pengarna på bara ett par år ens om jag fick 100 år på mig. Pengar skall vara i händerna på kompetenta. Då blir det mer pengar. Tur att jag är smart nog att känna igen kompetens åtminstone.

...och inkompetens.
Citera
2022-01-21, 10:54
  #8318
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tycker det är en jättebra ide att ge Tesla med Elon i spetsen mina pengar, då de är i bättre händer än om jag har dem själv. Jag hade aldrig kunnat skapa så mycket mer värde med de pengarna på bara ett par år ens om jag fick 100 år på mig. Pengar skall vara i händerna på kompetenta. Då blir det mer pengar. Tur att jag är smart nog att känna igen kompetens åtminstone.

...och inkompetens.

Då ska du ge dig in o droghandel. Det är riktigt lukrativt men moraliskt förkastligt. Kanske något för dig ?

Mvh
Citera
2022-01-21, 10:57
  #8319
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ljuger? Ok. Om vad? Svarar du Neuralink så vill jag gärna höra mer. Annars kan du väl bara trippa tillbaka in i din konspiratoriska bubbla och hålla dig där en stund. Låt oss vuxna tala istället. Tack!

Neuralink är såklart en scam som allt annat Elon tar sig för.
Det kräver öppen hjärnkirurgi, något man bara gör om patienten annars dör. Onödigt att gräva mer i de övriga problemen.
Citera
2022-01-21, 10:59
  #8320
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Då ska du ge dig in o droghandel. Det är riktigt lukrativt men moraliskt förkastligt. Kanske något för dig ?

Mvh

Härligt att kunna tjäna mycket mer pengar såhär, och på rätt sida om lagen, och utan risk att bli skjuten.
Gillar inte att gå för långt ifrån kaffekannan. Livet är underbart, tycker inte du livet är underbart?
Citera
2022-01-21, 11:02
  #8321
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Musk är en klassisk sociopat eller närliggande.

Han är inget geni men kräver folk säger det.

Han ljuger och ljuger och ljuger, för han säger det du vill höra, det som lockar dig till att det kommer bli bra sen, trots det är tomt inuti dig nu. Allt han behöver är din pengar idag, för att du ska få en vara " i morgon"

Projektering kallas det för.

När Nikolai Tesla visade upp en radiostyrd båt i en damm i New York så trodde många att han ljög och Tesla höll på att lynchas av narcisiister och han blev tvungen att skruva upp den radiostyrda båten för att visa att det inte satt en liten människa i den.

Nu läser jag att Elon är sociopat, narcissist osv. - Han är precis tvärtom. Precis raka motsatsen. Psykopater och Narcisster tål inte andras framgång däremot. De blir rasande.

Elon Musk har byggt en återvinningbar raket för egna pengar som skickas upp 1 gång i veckan och ingen media skriver om det. Sådant hatar narcisiister. Andras framgång och lycka. Han har själv utvecklat raketmotorer 16% bättre än allt annat osv. Med nya starship kommer kostnaderna att minska 100 ggr till. osv osv. Han har rövknullat hela bilindusutrin och han får Boeing och grumman att se fåninga ut. Musk är ett geni och narcissister har i alla tider hatat genier. FSD är som Nikolai Teslas radiostyrda båt när han höll på att bli lynchad. De VILL INTE TRO. De är halvgudar. Det är omöjligt.
Citera
2022-01-21, 11:13
  #8322
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Projektering kallas det för.

När Nikolai Tesla visade upp en radiostyrd båt i en damm i New York så trodde många att han ljög och Tesla höll på att lynchas av narcisiister och han blev tvungen att skruva upp den radiostyrda båten för att visa att det inte satt en liten människa i den.

Nu läser jag att Elon är sociopat, narcissist osv. - Han är precis tvärtom. Precis raka motsatsen. Psykopater och Narcisster tål inte andras framgång däremot. De blir rasande.

Elon Musk har byggt en återvinningbar raket för egna pengar som skickas upp 1 gång i veckan och ingen media skriver om det. Sådant hatar narcisiister. Andras framgång och lycka. Han har själv utvecklat raketmotorer 16% bättre än allt annat osv. Med nya starship kommer kostnaderna att minska 100 ggr till. osv osv. Han har rövknullat hela bilindusutrin och han får Boeing och grumman att se fåninga ut. Musk är ett geni och narcissister har i alla tider hatat genier. FSD är som Nikolai Teslas radiostyrda båt när han höll på att bli lynchad. De VILL INTE TRO. De är halvgudar. Det är omöjligt.

Så är det. Men bara de enfaldigaste av narcissister, feminister, haters m.fl sitter och skriver av sin frustration på Flashback. Självklart är de hjältar i sina egna huvuden. Man behöver ju en fantasi som värmer lite gött sådär. Jag undrar när de skall nå botten i sina liv så att de börjar ta tag i sin egen situation istället.
Citera
2022-01-21, 11:17
  #8323
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Projektering kallas det för.

När Nikolai Tesla visade upp en radiostyrd båt i en damm i New York så trodde många att han ljög och Tesla höll på att lynchas av narcisiister och han blev tvungen att skruva upp den radiostyrda båten för att visa att det inte satt en liten människa i den.

Nu läser jag att Elon är sociopat, narcissist osv. - Han är precis tvärtom. Precis raka motsatsen. Psykopater och Narcisster tål inte andras framgång däremot. De blir rasande.

Elon Musk har byggt en återvinningbar raket för egna pengar som skickas upp 1 gång i veckan och ingen media skriver om det. Sådant hatar narcisiister. Andras framgång och lycka. Han har själv utvecklat raketmotorer 16% bättre än allt annat osv. Med nya starship kommer kostnaderna att minska 100 ggr till. osv osv. Han har rövknullat hela bilindusutrin och han får Boeing och grumman att se fåninga ut. Musk är ett geni och narcissister har i alla tider hatat genier. FSD är som Nikolai Teslas radiostyrda båt när han höll på att bli lynchad. De VILL INTE TRO. De är halvgudar. Det är omöjligt.

När du skriver "Elon har" så menar du "Elon har betalat andra för att"...

Annars verkar det som om du gått på hela rasket. Grattis.

Förresten, kan inte du ge exempel på när Elon tar personligt ansvar för något som gått mindre bra/dåligt.
Citera
2022-01-21, 11:22
  #8324
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
När du skriver "Elon har" så menar du "Elon har betalat andra för att"...

Annars verkar det som om du gått på hela rasket. Grattis.

Förresten, kan inte du ge exempel på när Elon tar personligt ansvar för något som gått mindre bra/dåligt.
Tycker du ska börja prata om programmering igen. Det verkade som att du blev lycklig av att få berätta vilken dilettant du var.
Citera
2022-01-21, 11:41
  #8325
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Tycker du ska börja prata om programmering igen. Det verkade som att du blev lycklig av att få berätta vilken dilettant du var.

Jag tolkar det svaret som att du inser att du har fel och att Elon aldrig tagit på sig ansvar för något som kan anses dåligt.

Tack
Citera
2022-01-21, 11:52
  #8326
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Så är det. Men bara de enfaldigaste av narcissister, feminister, haters m.fl sitter och skriver av sin frustration på Flashback. Självklart är de hjältar i sina egna huvuden. Man behöver ju en fantasi som värmer lite gött sådär. Jag undrar när de skall nå botten i sina liv så att de börjar ta tag i sin egen situation istället.

Bästa Mongolojd
Narcissisters svaghet är att de är extremt förutsägbara och i "defence mode" blir de som treåringar. Om man/Du svarar så vet du redan innan vad Narcen kommer att svara/agera innan de svarat. Det är deras svaghet. Att resonera med en Narc är som att vara anhållen i USA "Allt du säger kommer att vändas emot dig" - De är motmänniskor, inte medmänniskor. Om du inte blir deras "vektyg" och gör och tycker som de önskar så hatar de dig. Ofta är poängen i Narcens debatt att det inte finns någon poäng. De vill bara stjäla tid och energi. Narcs investerar inte i något de tror på. De shortar istället. - Musk säger till sina anställda "Ignore media" för han vet att media ägs av narcissister. LA times skrev en negativ artikel om Tesla varje dag i flera år. Ägaren (Epstein) hade shortat Tesla. Därför misskrediterade han Musk varje dag i sina tidningar. Han förlorade flera miljarder och hatar Musk ännu mer idag. Han ville förstöra Tesla (andra människors liv) för att han skulle få 1 miljard till.
Citera
2022-01-21, 11:56
  #8327
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Jag tolkar det svaret som att du inser att du har fel och att Elon aldrig tagit på sig ansvar för något som kan anses dåligt.

Tack
Fine.

Påverkar det kursen något, den grandiositeten han besitter? (Som är så fel att du i dina försök att genomlysa självöverskattningen, istället faller på eget grepp och självöverskattar dig själv. Om och om och om igen.)
__________________
Senast redigerad av Poor.Boy.Valentine 2022-01-21 kl. 11:58.
Citera
2022-01-21, 12:08
  #8328
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Fine.

Påverkar det kursen något, den grandiositeten han besitter?

Sålänge folk tjänar pengar har de flesta överinseende med det.

Vi får väll se vad Elon ska dra till med för att vänd kursen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback