Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-08, 20:02
  #7765
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Bästa mongo,

Här håller jag inte med dig.

Tesla kan maximalt ha 4% av marknaden. Anledningen är att Tesla är counter culture. De som äger en Tesla gör det som ett statement, för att vara pionjär, något annat än övriga, en del av en transformation till ett nytt sätt att leva och med i att göra mänskligheten till en interplanetär art. Om Tesla blir mainstream försvinner allt detta, och de som vurmar varmast gör Tesla kommer att hitta ett annat märke.

FSD är alltid tre år bort. Kommer aldrig att hända! Sorry.

Mvh

Jaha, tråkigt för dig då?
Jag sätter 1,3 miljoner på att de gör det.
Citera
2022-01-08, 20:22
  #7766
Avstängd
Folk har räknat ut att Elon Musk betalat 1,5 miljoner dollar i skatt per dygn i snitt sedan han kom till USA. 1 januari 2022 betalade Musk 5 miljarder dollar på ett bräde. - Ändå skriker kärringpolitiker typ Elisabeth Warren (Pocahontas) att Musk är en Freeloader. Själv lever hon till 100% på skattemedel. Världen är full av idioter och narcissister och de vill bara ha mer och mer och blir aldrig mätta.

Skall sanningen fram så vore det bättre om Musk fick behålla pengarna och bygga batterifabriker och utveckla sina företag mm än att galna PK-politiker använder dem. Politiker kan inte hantera pengar. Sveriges politiker ger tex Jeff Besoz och Zuckerberg skattefri el. Vad får vi (folket) tillbaka? Absolut INGENTING. Svenska folket skall försörja Zuckerberg och Bezos och halva arabvärlden med all olja. Vi kunde ha köpt Tesla aktier för pengarna istället erller ebjudit Musk gratis mark etc etc.
Citera
2022-01-08, 21:46
  #7767
Medlem
George1s avatar
Tesla är bra men känner att man inte får nyttiga tips här för många grundar tipsen på sin kärlek till Tesla. Jag bettar helst med hjärnan och inte hjärtat.
__________________
Senast redigerad av George1 2022-01-08 kl. 21:49.
Citera
2022-01-08, 21:48
  #7768
Medlem
George1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Absolut INGENTING. Svenska folket skall försörja Zuckerberg och Bezos och halva arabvärlden med all olja. Vi kunde ha köpt Tesla aktier för pengarna istället erller ebjudit Musk gratis mark etc etc.

WoooW talk about man love. Din kärlek till Musse lyser igenom lite väl mycket, svårt att ta dina inlägg seriöst när du skriver saker som ovan citerat. "Vi kunde köpt tesla aktier för pengarna................"
Citera
2022-01-08, 22:21
  #7769
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George1
Tesla är bra men känner att man inte får nyttiga tips här för många grundar tipsen på sin kärlek till Tesla. Jag bettar helst med hjärnan och inte hjärtat.

Du verkar dock inte ha problem med när folk grundar sina tips på sitt hat för Tesla. 😉
Citera
2022-01-08, 22:36
  #7770
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Folk har räknat ut att Elon Musk betalat 1,5 miljoner dollar i skatt per dygn i snitt sedan han kom till USA. 1 januari 2022 betalade Musk 5 miljarder dollar på ett bräde. - Ändå skriker kärringpolitiker typ Elisabeth Warren (Pocahontas) att Musk är en Freeloader. Själv lever hon till 100% på skattemedel. Världen är full av idioter och narcissister och de vill bara ha mer och mer och blir aldrig mätta.

Skall sanningen fram så vore det bättre om Musk fick behålla pengarna och bygga batterifabriker och utveckla sina företag mm än att galna PK-politiker använder dem. Politiker kan inte hantera pengar. Sveriges politiker ger tex Jeff Besoz och Zuckerberg skattefri el. Vad får vi (folket) tillbaka? Absolut INGENTING. Svenska folket skall försörja Zuckerberg och Bezos och halva arabvärlden med all olja. Vi kunde ha köpt Tesla aktier för pengarna istället erller ebjudit Musk gratis mark etc etc.
Hans duell med Pocahontas var ganska intensiv. Frågan är bara om den ökar eller minskad hans och Teslas populäritet
https://mobile.twitter.com/elonmusk/...%7Ctwcon%5Es1_

Elon var ju pank 2008 och nu världens rikaste. Dragon har utvecklats med skattemedel. Starlink en förlust. Tesla säljer ungefär som Volvo. Redan strul med CyberTrucken. Företagen producerar inte så mycket, förutom Teslas aktievärde. Elon har inte jobbat in pengarna. Storfinansen har bidragit samt skattemedel.

Nu får vi Northvolt i Sverige - en Tesla copycat som tillverkar (eller försöker tillverka) batterier. En utbränd Teslaboss leder företaget.
Citera
2022-01-09, 00:05
  #7771
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jaha, tråkigt för dig då?
Jag sätter 1,3 miljoner på att de gör det.

Jag har inte så mycket pengar att avvara på ett vad. Men tanken är intressant.

Vilket datum har vi en officiell FSD som får användas?
Citera
2022-01-09, 00:57
  #7772
Medlem
raskenss avatar
Tesla höjer priset på FSD till 12000USD plus att prenumerationtjänsten kostar 200USD i månaden. Det börjar svida rejält i plånboken om man vill ha dom trendigaste tillbehören.

https://www.dagensps.se/motor/kopa-b...orande-teknik/

Undrar varför dom höjer priset och det är väl bara utvalda betatestare som får använda FSD fortfarande?
Citera
2022-01-09, 01:13
  #7773
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Folk har räknat ut att Elon Musk betalat 1,5 miljoner dollar i skatt per dygn i snitt sedan han kom till USA. 1 januari 2022 betalade Musk 5 miljarder dollar på ett bräde. - Ändå skriker kärringpolitiker typ Elisabeth Warren (Pocahontas) att Musk är en Freeloader. Själv lever hon till 100% på skattemedel. Världen är full av idioter och narcissister och de vill bara ha mer och mer och blir aldrig mätta.

Skall sanningen fram så vore det bättre om Musk fick behålla pengarna och bygga batterifabriker och utveckla sina företag mm än att galna PK-politiker använder dem. Politiker kan inte hantera pengar. Sveriges politiker ger tex Jeff Besoz och Zuckerberg skattefri el. Vad får vi (folket) tillbaka? Absolut INGENTING. Svenska folket skall försörja Zuckerberg och Bezos och halva arabvärlden med all olja. Vi kunde ha köpt Tesla aktier för pengarna istället erller ebjudit Musk gratis mark etc etc.

All Musks inkomster kommer från optioner som lösts ut. Han har fått köpa rabatterade aktier som var värda mångdubbelt mer. Med andra ord musks förmögehet kommer från alla människor som tror på bolaget och köper aktier.

Inte en enda spänn kommer från utdelning från bolaget eller från produktiva investeringar.

Musk lever på dina förhoppningar. Klart som korvspad han vill hålla ditt humör uppe med sitt frälsarsnack.
Citera
2022-01-09, 01:23
  #7774
Medlem
Bubbla. Köp indexfonder istället.
Citera
2022-01-09, 09:58
  #7775
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Jag har inte så mycket pengar att avvara på ett vad. Men tanken är intressant.

Vilket datum har vi en officiell FSD som får användas?

Jag menar att jag har lagt pengarna i Tesla för att jag litar på mina kunskaper. FSD kommer köra bättre i genomsnitt än en människa om högst ett par år.
Citera
2022-01-09, 10:19
  #7776
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hans duell med Pocahontas var ganska intensiv. Frågan är bara om den ökar eller minskad hans och Teslas populäritet
https://mobile.twitter.com/elonmusk/...%7Ctwcon%5Es1_

Elon var ju pank 2008 och nu världens rikaste. Dragon har utvecklats med skattemedel. Starlink en förlust. Tesla säljer ungefär som Volvo. Redan strul med CyberTrucken. Företagen producerar inte så mycket, förutom Teslas aktievärde. Elon har inte jobbat in pengarna. Storfinansen har bidragit samt skattemedel.

Nu får vi Northvolt i Sverige - en Tesla copycat som tillverkar (eller försöker tillverka) batterier. En utbränd Teslaboss leder företaget.

Om man lyssnar på ett troll som du får man skylla sig själv. Du lurar ju ingen kunnig om man säger så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback