Citat:
Ursprungligen postat av
Poor.Boy.Valentine
Antyder betyder hr att ni tolkar texten lite som ni vill. Jag skrev drefter ocks att jag inte var intresserad av att hra vad ni (skeptiker) tror, eller kan gissa er fram till. Men den formuleringen var tydligen fr svr fr att ta in.
Du placerar dig allts medvetet i en echochamber dr solen skiner och problem inte existerar. Det handlar inte om hur man tolkar texten utan det handlar om att du medvetet sprider falska pstenden. Market cap har ingenting att Gra med hur mycket man kan spendera p R&D.
Citat:
Ursprungligen postat av
Poor.Boy.Valentine
S jag ska egentligen frst att det gr dligt fr TSLA och att de inte kan avstta cash fr utvecklingen av robotarna. Ok, d vet jag; upp betyder ner och ner betyder upp.
Tesla gr mindre vinst om ret n vad Toyota gr i mnaden. Och andelen R&D som lggs p denna "Robot" (notera att roboten inte finns utan att det var Grimes, Musk FD fru som dansade i en Pyjamas.) r oerhrt lg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Poor.Boy.Valentine
Ja, det sa man innan pandemin ocks. Riktigt skitbolag detta som aldrig levt upp till frvntningarna...
Om man kollar i backspegeln r det enda som gtt bra fr Tesla de senaste 3 ren just bilfrsljningen. Och ska man vrdera Tesla efter den s pratar man 3-7% av nuvarande BV.
Men vi kan vl kolla hur tesla exekverat senaste ren
2016: Musk lovar coast to coast FSD r 2017. Vi r snart inne i 2022 och FSD har flertalet interventions per mil och kan inte identifiera stora objekt i vgen.
2017: Musk lovar att leverera Tesla Semi r 2019. Vi r snart i 2022 och ingen plan p vart denna ens ska byggas finns i dagslget. ven Roadster V2 lovades p detta eventet. Hundratals har lagt deposits p 100k dollar fr en bil de antagligen aldrig ngonsin kommer se.
2019: Elon musk lovar 1 miljon LEVEL 5 Robotaxis p vgarna innan slutet av 2020. Vi r snart i r 2022 och Tesla r >5 r ifrn Level 5 vilket ven r ngot de aldrig kommer n med vision only. Dess limiteringar syns tydligt i betan.
ven Cybertruck r kraftigt frsenad och Specsen de utlovade fr det priset kommer aldrig levereras. Anledningen till att de nu har tagit bort specifikationerna frn hemsidan
Att dessa lovord r vrda en vrdering p P/S 20 t beyond me