Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-14, 18:44
  #5593
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Så gott som alla som testar FSD betorna är ju Tesla-fanboys, varför skulle man annars betala en halv miljon kronor för en bil och testa en ofärdig produkt.

Att enbart basera sina åsikter om Tesla, dess produkter och aktiekursen på vad företagets anställda kommunicerar samt positiva videos från folk som troligtvis lever på att göra youtube videos om senaste fsd betan (och därmed sätter dom i en beroendeställning till att Tesla tillåter dem att testa betan) är ju ytterst naivt. Är det samma ingenjörer som sagt till Elon att FSD skulle vara färdigt 2020? Eller var det bara en lögn Elon drog till från ingenstans?
Men snälla! Dina inlägg blir ju bara dummare och dummare. Vadå alla beta testare än fan boys? Är det ditt enda argument?
Hade det bara varit fan boys så hade de bara visat FSDn när den kör perfekt och klippt bort alla misstag!

Den videon som ni alla sa var det värsta ni sett, var han också en fan boy? För han visade ju alla misstag men sa även att den är mycket bättre än förra versionen som hade radar! Men du handplockar det negativa och ignorerar det positiva.
Citera
2021-07-14, 18:47
  #5594
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Allt Musk och Tesla gör är en massa rök och speglar. Presentationen av sålda bilar är ett typexempel, istället för att redovisa stadigt försäljningen per månad så petar man in en engångspost i slutet av kvartalet för att väcka uppmärksamhet och följande rubriker. Fanboys börjar direkt skrika om rekord och jättevolymer samtidigt som mindre bra nyheter döljs, eller faktumet att Tesla i princip lyckats ta sig förbi en liten tillverkare som Volvo.
Samtidigt är kursen som om Tesla redan bygger 25 miljoner bilar och har all infrastruktur på plats.
Varför ska de redovisa varje månad? De ger en kvartalsrapport precis som alla andra företag gör! Herregud alltså!! Du säger verkligen att Tesla redovisar kvartalsrapporten bara för att väcka uppmärksamhet? HAHAHAHA!!!!!!!
Citera
2021-07-15, 07:57
  #5595
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Varför ska de redovisa varje månad? De ger en kvartalsrapport precis som alla andra företag gör! Herregud alltså!! Du säger verkligen att Tesla redovisar kvartalsrapporten bara för att väcka uppmärksamhet? HAHAHAHA!!!!!!!
Försäljning rapporteras rimligen dagligen internt hos Tesla. Att samla ihop kvartalets försäljning till den sista månaden i kvartalet samtidigt som man ändå redovisar försäljning månadsvis känns mest desperat.
Men fanboysen kan bröla om rekord 4 gg per år.
Citera
2021-07-15, 08:03
  #5596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Men snälla! Dina inlägg blir ju bara dummare och dummare. Vadå alla beta testare än fan boys? Är det ditt enda argument?
Hade det bara varit fan boys så hade de bara visat FSDn när den kör perfekt och klippt bort alla misstag!

Den videon som ni alla sa var det värsta ni sett, var han också en fan boy? För han visade ju alla misstag men sa även att den är mycket bättre än förra versionen som hade radar! Men du handplockar det negativa och ignorerar det positiva.
Dumma mig, hur kan jag tro att en person som köpt en tesla för en halv miljon och anmäler sig till att testa FSD beta skulle vara en Tesla-fan...

Som du själv skriver, trots att det var en massa skit i klippen avslutar han ändå med att den var bättre än förra. En kritiker hade sagt att detta systemet skulle varit fullt fungerande förra året, och det har fortfarande problem med att undvika kollisioner med statiska objekt vilket borde vara det första man löser, ett fiasko än så länge.

Se mig som en motpol till dig själv då som enbart plockar positiva saker, mestadels från företaget själv, och totalt ignorerar och dumförklarar alla med minsta invändning.
Citera
2021-07-15, 08:42
  #5597
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Dumma mig, hur kan jag tro att en person som köpt en tesla för en halv miljon och anmäler sig till att testa FSD beta skulle vara en Tesla-fan...

Som du själv skriver, trots att det var en massa skit i klippen avslutar han ändå med att den var bättre än förra. En kritiker hade sagt att detta systemet skulle varit fullt fungerande förra året, och det har fortfarande problem med att undvika kollisioner med statiska objekt vilket borde vara det första man löser, ett fiasko än så länge.

Se mig som en motpol till dig själv då som enbart plockar positiva saker, mestadels från företaget själv, och totalt ignorerar och dumförklarar alla med minsta invändning.
Efter ytterligare ett års utvecklande så har man en autopilot som inte fungerar kan vi sammanfatta det hela. Samtidigt så är det förarlösa taxibilar som skall vara en del av Teslas stora framgång( när de nya fabrikerna är intrimmade och man kan levererar betydligt större volymer än nu).
Men Cybertrucken är väl det som gör det istället, den fullkomligt väller ut på vägarna as we speak? Å fan, fabriken måste bli klar först.
Citera
2021-07-15, 09:00
  #5598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Men snälla! Dina inlägg blir ju bara dummare och dummare. Vadå alla beta testare än fan boys? Är det ditt enda argument?
Hade det bara varit fan boys så hade de bara visat FSDn när den kör perfekt och klippt bort alla misstag!

Den videon som ni alla sa var det värsta ni sett, var han också en fan boy? För han visade ju alla misstag men sa även att den är mycket bättre än förra versionen som hade radar! Men du handplockar det negativa och ignorerar det positiva.
Är det därför alla beta testare skriver på ett avtal att de inte får livestreama FSD 9 betan? Om de nu inte klipper bort misstag borde det inte finnas någon anledning att inte sätta upp en kamera och livestreama
Citera
2021-07-15, 11:41
  #5599
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Dumma mig, hur kan jag tro att en person som köpt en tesla för en halv miljon och anmäler sig till att testa FSD beta skulle vara en Tesla-fan...

Som du själv skriver, trots att det var en massa skit i klippen avslutar han ändå med att den var bättre än förra. En kritiker hade sagt att detta systemet skulle varit fullt fungerande förra året, och det har fortfarande problem med att undvika kollisioner med statiska objekt vilket borde vara det första man löser, ett fiasko än så länge.

Se mig som en motpol till dig själv då som enbart plockar positiva saker, mestadels från företaget själv, och totalt ignorerar och dumförklarar alla med minsta invändning.
Så du tror verkligen att ALLA beta testare ljuger när de säger att V9 är bättre än 8.2? Då finns det inte mycket mer för oss att diskutera. Man kan inte bota dumhet...
Citera
2021-07-15, 11:45
  #5600
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Försäljning rapporteras rimligen dagligen internt hos Tesla. Att samla ihop kvartalets försäljning till den sista månaden i kvartalet samtidigt som man ändå redovisar försäljning månadsvis känns mest desperat.
Men fanboysen kan bröla om rekord 4 gg per år.
Hahah du är rolig du
Alla företag rapporterar resultatet vid slutet av varje kvartal och sedan en helårs rapport efter årets slut. Att jag ens måste förklara det för dig är riktigt sjukt! Du borde hoppa av från börsen för du verkar inte kunna så mycket.
Citera
2021-07-15, 11:49
  #5601
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Hahah du är rolig du
Alla företag rapporterar resultatet vid slutet av varje kvartal och sedan en helårs rapport efter årets slut. Att jag ens måste förklara det för dig är riktigt sjukt! Du borde hoppa av från börsen för du verkar inte kunna så mycket.
Uppenbarligen verkar du inte förstå skillnaden på en kvartalsrapport för ett aktiebolag och försäljningssiffror.
Citera
2021-07-15, 11:50
  #5602
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Är det därför alla beta testare skriver på ett avtal att de inte får livestreama FSD 9 betan? Om de nu inte klipper bort misstag borde det inte finnas någon anledning att inte sätta upp en kamera och livestreama
Så bara för att man inte får live streama så betyder det att Tesla tvingar alla att prata gott om betan? Du greppar efter halmstrån nu!
Citera
2021-07-15, 11:53
  #5603
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Uppenbarligen verkar du inte förstå skillnaden på en kvartalsrapport för ett aktiebolag och försäljningssiffror.
Du påstår att Tesla rapporterar kvartalsrapporten bara för att väcka uppmärksamhet! Hör du själv hur det låter? Att rapportera försäljningssiffror varje månad är ingen standard.
Citera
2021-07-15, 12:00
  #5604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Så du tror verkligen att ALLA beta testare ljuger när de säger att V9 är bättre än 8.2? Då finns det inte mycket mer för oss att diskutera. Man kan inte bota dumhet...
Jag tror på riktigt att om en kritisk video dök upp där man visar alla fel och säger att detta är ett misslyckande och att man tvivlar på att FSD kommer vara i närheten av färdigt och tillåtet att köra runt med inom åratal så hade Tesla tagit bort betan från en. Du får tro vad du vill. Men försök inte lura i någon att de som testar betan är opartiska kritiker, det är Tesla fanboys som inte vill något annat än att tala varmt om deras bil som dom betalat 500k+ för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback