Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 17:09
  #529
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Skämtare där , du har missat alla andra företag med laddstationer? Eller kanske statens nya projekt med Volkswagen och flertalet andra fabrikörer ?

Rent bilmässigt ligger tesla redan efter då GM:s nya går att plocka ut i julklapp och i hela staterna i maj månad. Straxt efter kommer Nissan och volkvagn med flera kommer släppa mer modeller nästa år.

Att tesla försöker bredda sin marknad känns fel dom bör hålla sig till dyra leksaker och inte riktiga bilar.

Deras laddstationer är ett skämt jämfört med Teslas egna och har inte alls samma strategiska utplaceringar som Tesla har.

Håller med om att Model S och Model X är dyr för vanliga svenssons men Model 3 kommer ju vara en perfekt bil för varje svensson!
Citera
2016-11-15, 18:00
  #530
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Deras laddstationer är ett skämt jämfört med Teslas egna och har inte alls samma strategiska utplaceringar som Tesla har.

Håller med om att Model S och Model X är dyr för vanliga svenssons men Model 3 kommer ju vara en perfekt bil för varje svensson!


Kan hända att det inte finns alltför många level 3 laddare ute men det kommer mer och mer .
Det är bara laddning ingen hemlig vetenskap direkt . Trump kanske skrotar projektet men tanken var att bygga ett precis som tesla med snabbladdare i år där alla kan ladda.

Att ladda hemma över natten när du kan köra över 30 mil räcker långt .


Modell 3 är så långt efter och med lanseringen kommer tesla ägarna inte känna sig märkvärdiga längre. Det är illa.
Citera
2016-11-18, 11:32
  #531
Medlem
dwylaftrs avatar
https://www.tesla.com/blog/teslas-ac...older-approval

Dags att köpa Solarcity aktier pga Teslas uppköp?
Citera
2016-11-18, 13:38
  #532
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwylaftr
https://www.tesla.com/blog/teslas-ac...older-approval

Dags att köpa Solarcity aktier pga Teslas uppköp?

Är Solarcity publikt verkligen?

Har för mig att aktierna inte finns för vanliga marknaden att köpa? Men kan ha fel.
Citera
2016-11-18, 16:44
  #533
Medlem
dwylaftrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Är Solarcity publikt verkligen?

Har för mig att aktierna inte finns för vanliga marknaden att köpa? Men kan ha fel.

Finns för köp på Avanza t.ex
Citera
2016-11-19, 13:46
  #534
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwylaftr
Finns för köp på Avanza t.ex

När jag tänkte efter lite mer så var det Space X jag tänkte på.
Citera
2016-11-19, 22:27
  #535
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwylaftr
https://www.tesla.com/blog/teslas-ac...older-approval

Dags att köpa Solarcity aktier pga Teslas uppköp?

Yes it is... Det här är nämligen framtiden!
Citera
2016-11-20, 12:46
  #536
Medlem
Gaiseric2s avatar
Ett tips till folk som ej vill förlora pengar:

Sälj Tesla och allt annat som har med Elon Musk att göra. Påminer om Enron väldigt mycket.

Remember where you read it first.
Citera
2016-11-21, 14:33
  #537
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiseric2
Ett tips till folk som ej vill förlora pengar:

Sälj Tesla och allt annat som har med Elon Musk att göra. Påminer om Enron väldigt mycket.

Remember where you read it first.

Nixpix snarare bör man ta rygg på sådana genier.
Citera
2016-11-21, 14:51
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiseric2
Ett tips till folk som ej vill förlora pengar:

Sälj Tesla och allt annat som har med Elon Musk att göra. Påminer om Enron väldigt mycket.

Remember where you read it first.

Du får väldigt gärna komma med detaljer och exempel. Inte för att jag tror du kan men...humor me.
Citera
2016-11-22, 16:50
  #539
Medlem
Ska bli spännande att se om Tesla verkligen lyckas vända miljardförlusterna till några vinster. Ser man till börsvärdet så fattas det ju en bit om man säger så.

Vi får se men mina pengar är på de etablerade bilbyggarna som har allt på plats. Elmotorer och batterier är den enkla biten. Det svåra är allt det andra. Fabriker, återförsäljare, underleverantörer. Alltså kapaciteten och kunnandet för att bygga stora volymer och sen även ha nätverket för att sälja alla.

De som köper Tesla nu gör det på hajpen och statusen och struntar mer eller mindre i hur den känns att köra, hur praktisk den är osv. Men de flesta vill kunna provköra och testa innan man köper. De stora biltillverkarna har en återförsäljare i varje stad över hela världen mer eller mindre.
Citera
2016-11-22, 18:04
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ska bli spännande att se om Tesla verkligen lyckas vända miljardförlusterna till några vinster. Ser man till börsvärdet så fattas det ju en bit om man säger så.

Vi får se men mina pengar är på de etablerade bilbyggarna som har allt på plats. Elmotorer och batterier är den enkla biten. Det svåra är allt det andra. Fabriker, återförsäljare, underleverantörer. Alltså kapaciteten och kunnandet för att bygga stora volymer och sen även ha nätverket för att sälja alla.

De som köper Tesla nu gör det på hajpen och statusen och struntar mer eller mindre i hur den känns att köra, hur praktisk den är osv. Men de flesta vill kunna provköra och testa innan man köper. De stora biltillverkarna har en återförsäljare i varje stad över hela världen mer eller mindre.

Nja, det stämmer väl inte riktigt. Om något så ligger Tesla även i framkant här. När deras Gigafactory är på plats kommer det märkas ordentligt i kostnader, skulle jag vilja sätta mina pengar på. Samtidigt som fler bilbyggare börjar sakta men säkert inse det samma, 1000 år senare.

http://www.expressen.se/motor/vw-utm...batterifabrik/

Men det är klart en kamp mot klockan med åtanke på sina skulder. Får se om konsumenterna stödjer ett nytt bevisat innovationsrikt företag med utpräglat miljötänk, eller om de väljer traditionella företag med en historik av manipulering, miljöförstöring men däremot klassiskt affärstänk som sätter vinst i första rummet istället för framtid. Vi får se, jag hoppas på Tesla och Musk men världen brukar överlag belöna bovar och banditer och ge riktiga genier och kämpar ett diplom att hänga på väggen eller en stylad krukväxt, så det är nog säkrare att satsa på GM som har kontakter i Washington som räddar dem ifall de bedriver en dålig verksamhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback