Citat:
Förutom att de redan har solcellspaneler på plats billigare än konkurrenterna samt integrerat i taket som är tåligare tak än andra tak. De har redan batteristorageslösningar och hjälper redan olika utsatta områden i världen med att balansera sitt energinät. Bilarna blir hela tiden lite billigare och lite bättre. FSD kommer med stor sannolikhet hända med tanke på hur AI fungerar och hur långt de redan kommit. Robotaxis osv kanske inte sker på samma drömmande sätt som redan målats upp. Men tids nog så.
Nej, du klarar helt enkelt inte av att se all fundament som redan lämnat startgropen och är på väg att bli verklighet inom alla deras områden.
Du får gärna fortsätta ha skygglapparna på. Mig gör det inget om ni är många non belivers, det håller aktiekursen nere lite till. För varje månad köper jag mer medans ni andra tjatar om bilar och att det inte kommer gå och inga fundament finns.
Berätta hur du som troligen inte verkar inom denna bransch vet bättre än Elon Musk som levt i denna verklighet i årtioenden med att förbättra framtiden inom dessa områden och investerat alla sina pengar och gör ett stort avtryck redan nu. Berätta hur du vet bättre än Elon om hans område om att det inte finns några fundament för kommande 5-10 år.
Säg även det till alla stora investerar som värderar bolag och gjort det framgångsrikt och ser att allt Tesla gör är att bädda inför framtiden och vi är bara i startgropen för vad som komma skall.
Nej, du klarar helt enkelt inte av att se all fundament som redan lämnat startgropen och är på väg att bli verklighet inom alla deras områden.
Du får gärna fortsätta ha skygglapparna på. Mig gör det inget om ni är många non belivers, det håller aktiekursen nere lite till. För varje månad köper jag mer medans ni andra tjatar om bilar och att det inte kommer gå och inga fundament finns.
Berätta hur du som troligen inte verkar inom denna bransch vet bättre än Elon Musk som levt i denna verklighet i årtioenden med att förbättra framtiden inom dessa områden och investerat alla sina pengar och gör ett stort avtryck redan nu. Berätta hur du vet bättre än Elon om hans område om att det inte finns några fundament för kommande 5-10 år.
Säg även det till alla stora investerar som värderar bolag och gjort det framgångsrikt och ser att allt Tesla gör är att bädda inför framtiden och vi är bara i startgropen för vad som komma skall.
Jag köper faktiskt tesla aktier. Men inte för att jag tror på några fåniga grejer som att Musk är ett geni eller att de ska sälja 20 miljoner bilar (LOL) 2030 utan för att jag vet att det finns tillräckligt många fanboys som inte vet något om utveckling av bilar kommer att driva upp kursen. Därför köper jag tesla aktier.
Jag har jobbat med att utveckla VWs MEB plattform samt Volvos SPA2. Jag är i högsta grad involverad i utvecklingen av elbilar. Det är snarare ni fanboys som har noll aning om utveckling av bilar som är mest högljudda om Teslas förträfflighet.