Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-22, 18:32
  #4045
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Vad ska komma härnäst som ska öka Aktiern mera enligt dig ?
Det nya Batteriet som inte finns ?
FSD- som inte blir självkörande på länge ?
Småspararna har ju tryckt in pengar i leken i tron man ska tapetsera sovrummet med $ sedlar, eftersom aktien bara ökar ... Och inget kan bara gå fel !!
Det känns som Elon måste släppa fler nyheter för att behålla sina trogna köpare i schakt .
Batteriet som inte finns? Där slutade jag läsa för du har uppenbarligen ingen koll.
Citera
2021-01-22, 18:34
  #4046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Batteriet som inte finns? Där slutade jag läsa för du har uppenbarligen ingen koll.
Snälla vakna Tesla tillverkar inga egna batterier i nuläget !! Skicka källan i sånt fall?
Citera
2021-01-22, 19:19
  #4047
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det är ingen bubbla. Tesla är snarare för lågt värderat.

Snacket om teslas bubbla har pågått länge. Skulle alla som pratar om bubblor ha rätt varje gång skulle de vara stormrika. De är de inte. Bubblor finns inte och det går aldrig att förutspå börskrascher.


Märker att ni som avgudar Tesla inte har några riktiga fakta att hänvisa till, alla andra fattar nada och borde läsa på o.s.v.
Att Teslas börsvärde är 1,25 miljoner dollar per såld bil är dock fakta, och svårt att förklara bort. Men det betyder inte att aktien kan fortsätta att klättra en tid.
Citera
2021-01-22, 19:27
  #4048
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Snälla vakna Tesla tillverkar inga egna batterier i nuläget !! Skicka källan i sånt fall?
De tillverkar visst batterier i nuläget din jävla pajas.
Ser detta ut som specialeffekter eller? https://youtu.be/zB8_HbrxUi8
Du kanske menar att de inte säljer några bilar med de nya batterierna i nuläget, vilket stämmer, men om några månader släpps Model S Plaid och Model Y från Berlin som drivs med de nya batterierna. Så det är dags att du vaknar!
Du är bara bitter för att du missade tåget! Du satt säkert och väntade på "rätt tillfälle" att hoppa in
Citera
2021-01-22, 19:30
  #4049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purovsky
Märker att ni som avgudar Tesla inte har några riktiga fakta att hänvisa till, alla andra fattar nada och borde läsa på o.s.v.
Att Teslas börsvärde är 1,25 miljoner dollar per såld bil är dock fakta, och svårt att förklara bort. Men det betyder inte att aktien kan fortsätta att klättra en tid.

Det betyder ingenting.

Jag har inget personligt förhållande till teslas produkter eller är något fan. Jag sysslar bara med handel av deras aktier och skälen till det är många.

Men att många av deras aktieägare är fans med kepsar och T-shirts kan jag lova dig inte är någonting negativt.
Citera
2021-01-22, 19:37
  #4050
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det betyder ingenting.

Jag har inget personligt förhållande till teslas produkter eller är något fan. Jag sysslar bara med handel av deras aktier och skälen till det är många.

Men att många av deras aktieägare är fans med kepsar och T-shirts kan jag lova dig inte är någonting negativt.

Nej börsvärdet betyder förstås ingenting, men fans med kepsar är viktigt 🤣🤣
Citera
2021-01-22, 19:41
  #4051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
De tillverkar visst batterier i nuläget din jävla pajas.
Ser detta ut som specialeffekter eller? https://youtu.be/zB8_HbrxUi8
Du kanske menar att de inte säljer några bilar med de nya batterierna i nuläget, vilket stämmer, men om några månader släpps Model S Plaid och Model Y från Berlin som drivs med de nya batterierna. Så det är dags att du vaknar!
Du är bara bitter för att du missade tåget! Du satt säkert och väntade på "rätt tillfälle" att hoppa in
Har du något problem eller ?
Det Är Panasonic och LG-Chem som gör deras batterier och såklart kanske Tesla får låna batteriet i deras namn vad vet jag ...
Nej jag är inte avundsjuk alls då jag sitter på andra vinnare.
Om du sett bygget i Berlin så blir fabriken snabbast klar i början av nästa år ?
Ska du sitta och hosta upp lögner så ska du nog försöka ha lite mera bakom ratten innan du uttalar dig .
Citera
2021-01-22, 19:47
  #4052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purovsky
Nej börsvärdet betyder förstås ingenting, men fans med kepsar är viktigt 🤣🤣

Börsvärdet betyder såklart nåt, det kommer öka som jag sa. Mark my words.

Vad en bil är värd i förhållande till det just nu gör det inte.
Citera
2021-01-22, 19:48
  #4053
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Har du något problem eller ?
Det Är Panasonic och LG-Chem som gör deras batterier och såklart kanske Tesla får låna batteriet i deras namn vad vet jag ...
Nej jag är inte avundsjuk alls då jag sitter på andra vinnare.
Om du sett bygget i Berlin så blir fabriken snabbast klar i början av nästa år ?
Ska du sitta och hosta upp lögner så ska du nog försöka ha lite mera bakom ratten innan du uttalar dig .
Videon jag länkade är deras egna batterier! Det är inte Panasonic eller LG. Du vet inte ens vad du pratar om! Vad för lögner har jag hostat upp?
Citera
2021-01-22, 19:59
  #4054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Videon jag länkade är deras egna batterier! Det är inte Panasonic eller LG. Du vet inte ens vad du pratar om! Vad för lögner har jag hostat upp?
"men om några månader släpps Model S Plaid och Model Y från Berlin som drivs med de nya batterierna."
Kan du bekräfta det du skriver är sant och vilken fabrik som släpper dessa bilar i Berlin ?
Och Tesla gör inte egna batterier i nuläget men har som mål att göra det !
Vad jag tycker är lögner är precis det jag har hänvisat till , har du problem med att man i frågasätter Tesla Aktien ?
__________________
Senast redigerad av bratider 2021-01-22 kl. 20:09.
Citera
2021-01-22, 21:46
  #4055
Medlem
Scramscrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Videon jag länkade är deras egna batterier! Det är inte Panasonic eller LG. Du vet inte ens vad du pratar om! Vad för lögner har jag hostat upp?

2 x Google

-Does Tesla make its own batteries?

Tesla plans to manufacture its own “tabless” batteries, which will improve its vehicles' range and power. ... Musk has said the pace of battery production at Panasonic had slowed production of both the Model 3 and the Model Y.

-Where does Tesla get its batteries?

Tesla currently produces batteries with Japan's Panasonic Corp at the so-called Gigafactory near Reno, Nevada. It also has battery contracts with South Korea's LG Chem Ltd and China's Contemporary Amperex Technology Ltd.


Mest roande;

Do we have enough cobalt for electric cars?
Then there's the harsh economics: Cobalt is also one of the most expensive metals in EV batteries, costing between $33,000 and $35,000 per tonne. And we simply may not have enough supply. ... The research suggests that demand could reach 430,000 tonnes in the next decade, which is 1.6 times today's capacity.

Mer roande;

Unfortunately, cobalt production is a minefield of environmental and human rights problems. At least 60% of the world’s supply comes from the Democratic Republic of the Congo, mostly from small-scale miners using handheld tools to dig ore from pits and tunnels. The practice is rife with allegations of child labor, dangerous working conditions, community displacement, and water pollution from toxic processing chemicals.

C'mon man
__________________
Senast redigerad av Scramscram 2021-01-22 kl. 22:15.
Citera
2021-01-22, 22:15
  #4056
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
"men om några månader släpps Model S Plaid och Model Y från Berlin som drivs med de nya batterierna."
Kan du bekräfta det du skriver är sant och vilken fabrik som släpper dessa bilar i Berlin ?
Och Tesla gör inte egna batterier i nuläget men har som mål att göra det !
Vad jag tycker är lögner är precis det jag har hänvisat till , har du problem med att man i frågasätter Tesla Aktien ?
Kopierat från Musks twitter:
Citat:
Giga Berlin-Brandenburg will be the first to use our new structural pack architecture, 4680 (world’s most advanced cells, made on-site), both front & rear body castings & advanced paint shop. Warning: with so much new technology, production timing is naturally harder to predict.
Där ser du att Model Y i Berlin kommer användas av Teslas egna batterier. Så det var ingen lögn eller hur? Men som han även skrev så kan det bli något försenat. Men det ändar inte vad jag sa. För att i slutet av året kommer Model S Plaid släppas som också kommer använda deras batterier. Vill du ha ett bevis på det med så kan du gå in här: https://www.tesla.com/sv_SE/models/design#battery
Välj Plaid så ser du där nere att det står: Kommer i slutet av 2021
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback