Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-18, 00:10
  #3949
Medlem
Powrs avatar
Skön kort video från Teslas instagram som visar produktionen av deras nya batterier

https://www.instagram.com/p/CKKXugwB...d=zl78iycd9pk0
Citera
2021-01-18, 00:20
  #3950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Skön kort video från Teslas instagram som visar produktionen av deras nya batterier

https://www.instagram.com/p/CKKXugwB...d=zl78iycd9pk0

Fick en liten känsla av den videon. Musiken fick mig att tänka på Runke Ball med Eddie Meduza
Citera
2021-01-18, 10:34
  #3951
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Årlig tillväxt på 50% de senaste åren, med en uppvisad plan för att upprätthålla en årlig tillväxt på 50% de kommande åren. Det räcker väl?

Ja, men varför lyser insiderköpen med sin frånvaro?
Citera
2021-01-18, 11:36
  #3952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Fick en liten känsla av den videon. Musiken fick mig att tänka på Runke Ball med Eddie Meduza

Om jag känner Elon Musk rätt så är det Open AI som genererat den låten. "no humans involved" - Teslas Artificiella intelligens har fått i uppgift att göra en kul låt som påminner om Elvis och innehålla kärlek och ordet "million miles". Möjligen har Elons konstnärliga musikintresserade flickvän varit inblandad. Elon dejtar bara "konstnärliga/kreativa" kvinnor som "inte bråkar med hans tidigare flickvänner/familj" - 15 000 laddningscykler klarar det nya batteriet. Bilarna kommer alltså att haverera före batterierna. Med Cybertruck försöker nog Elon skapa en outslitlig bil i rostfritt. Bara slitdelar byts ut men chassit/karossen håller i hundratals år. Nästa land att investera i efter Tyskland kommer att bli Polen. (Europa avdelningen)

Sverige kommer Tesla aldrig att investera i (Musk har ju redan flytt PK-Kalifornien och flyttat till USA) och Blodsarvs Juche-Dynastin Bonniers med sina Gutenbergpressar på Södermalm har inte och kommer inte att få en enda reklamkrona av Tesla.

Polens ekonomi blir Europas nya lokomotiv. Sverige har faktiskt bara JAS 39 gripen kvar som exportprodukt. Tragiskt hur snabbt en högkultur kan falla genom PsyOps. (inre föruttnelse)

https://youtu.be/F1F1c3osIDg

(All text ovan är mina förutsägelser/gissningar) - Rätta mig gärna om jag har fel.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-01-18 kl. 12:03.
Citera
2021-01-18, 11:42
  #3953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Du verkar ha bra koll så jag slänger in en OT-fråga.
Ska man vänta med solceller några år eller är det bara att tuta och köra? Ska byta tak på kåken nämligen.

En sak vet jag och det är att priserna sjunker och solcellerna likt batterierna blir effektivare dag för dag. Men hur länge du vill vänta är upp till dig. - Själv hade jag sålt huset och bilen och köpt Tesla för alla pengarna och bosatt mig i ett sk Tiny House på hjul (inga räkningar) och strävat efter off grid där och istället för att betala hyra hade jag kontinuerligt köpt Tesla aktier. Hade strävat efter att bo så nära arbetsplatsen som möjligt för att slippa pendla. På sikt hade jag flyttat till Polen. Satt mitt Tiny House bakom en traktor/lastbil och kört ner. Man skall äga så lite som möjligt. Ägande distraherar och tar pengar och energi. Ponera att Tesla aktien stiger 10 ggr på 3-5 år. - Hur mycket tänker du investera på ditt nya tak? Vad äger du om 3-5 år om du säljer ditt hus nu och köper Tesla idag? Vad äger du om du investerar i solceller idag om 3-5 år? - Betala inte banken. Betala Tesla.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-01-18 kl. 11:51.
Citera
2021-01-18, 12:10
  #3954
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Du verkar ha bra koll så jag slänger in en OT-fråga.
Ska man vänta med solceller några år eller är det bara att tuta och köra? Ska byta tak på kåken nämligen.
Elon och hans kusiner startade SolarCity. Elon, Jurvetson och andra satt i båda styrelserna när det ruffiga företaget SC köptes av Tesla (25 miljarder kronor vill jag minnas). Broder Kimbal och de andra köpte sig fria. Elon skall inför rätta för det efter Covid. Jag vill minnas sju soltak brann på olika WalMart. Teslafolket som kom dit visste inget om soltak. Tesla monterade till slut bort ett par hundra tak.

Jag skulle ligga lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En sak vet jag och det är att priserna sjunker och solcellerna likt batterierna blir effektivare dag för dag. Men hur länge du vill vänta är upp till dig. - Själv hade jag sålt huset och bilen och köpt Tesla för alla pengarna och bosatt mig i ett sk Tiny House på hjul (inga räkningar) och strävat efter off grid där och istället för att betala hyra hade jag kontinuerligt köpt Tesla aktier. Hade strävat efter att bo så nära arbetsplatsen som möjligt för att slippa pendla. På sikt hade jag flyttat till Polen. Satt mitt Tiny House bakom en traktor/lastbil och kört ner. Man skall äga så lite som möjligt. Ägande distraherar och tar pengar och energi. Ponera att Tesla aktien stiger 10 ggr på 3-5 år. - Hur mycket tänker du investera på ditt nya tak? Vad äger du om 3-5 år om du säljer ditt hus nu och köper Tesla idag? Vad äger du om du investerar i solceller idag om 3-5 år? - Betala inte banken. Betala Tesla.
Att reset kommer att placera oss alla som WT i någon trailer park är garanterat. Tesla och Elons imperium bidrar till det. Teslas aktiekurs är det enda som blir kvar, när även pengar förlorar sitt värde.

Jag instämmer med övriga. Du får trådens litteraturpris.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-18 kl. 12:17.
Citera
2021-01-18, 12:53
  #3955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon och hans kusiner startade SolarCity. Elon, Jurvetson och andra satt i båda styrelserna när det ruffiga företaget SC köptes av Tesla (25 miljarder kronor vill jag minnas). Broder Kimbal och de andra köpte sig fria. Elon skall inför rätta för det efter Covid. Jag vill minnas sju soltak brann på olika WalMart. Teslafolket som kom dit visste inget om soltak. Tesla monterade till slut bort ett par hundra tak.

Jag skulle ligga lågt..

10 raketer har gått åt helvete med. Musks tankar om misslyckanden är "collecting data". Han lär sig. Musks tankar om pengar är "access to data". Musk ser på pengar som en spelare i ett dataspel som samlar "poäng" för att nå en ny spelnivå eller kunna köpa en "grej" för att kunna nå en ny spelnivå. Musk har flera släktingar han inte talar med längre. - bla sin far.

Musks nya solcellstak i "okrossbart" glas är världsledande. Tak som inte ser ut som solceller ens. I Sverige är det dock skogar av byråkrati runt detta. I tex USA ser man elmätare som går baklänges och husägare får pengar av energibolagen istället för räkningar. I Sverige skall ursprungsinnevånarna betala skatt på elen du "säljer" och när du behöver el så måste du betala energiskatt och moms på detta. Att leverera ström kräver även att du registerar dig som energileverantör osv osv. Du skattas/straffas till döds omedelbart. - Däremot får tex Google skattelättnader och behöver bara betala 0.5 öre i elskatt för sina censurerande serverhallar som faktiskt inte skapar några jobb alls. Men inte DU. - Det är "svensk miljöpolitik" i ett nötskal. - Musks idé är att grannar skall kunna "byta el" med varandra via Teslas app mot en liten avgift utan att staten lägger sig i. Svenska staten lägger krokben på all grön verksamhet och sätter Aspberger-Greta på frimärke men om Du frågar Sveriges tänkande elit/DNs läsekrets så upplever de sig själva som "världens samvete och föredömme" när de i realiteten enbart är en dysfuntionell kontraproduktiv särskola. Teslas största motståndare i Sverige är alla byråkrater och regelverk som tom är mer svårbegripliga än självaste autisten och wordsalad-artisten Anders Tegnells fortlöpande rekommendationer och powerpoint-kurvor trots FHMs två timmars seanser i SVT. - Ingen begriper någonting.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-01-18 kl. 13:14.
Citera
2021-01-18, 15:19
  #3956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då kommer de att passera Volvo i försäljningsligan nästa år. (Om inte Volvo också ökar.)

Öh ja?

Tesla sålde år 2020 500k bilar på snudd vid produktionsmax. I år ökar teslas produktionskapacitet väsentligt mht Giga Berlin och Texas.

Volvo sålde år 2020 661k bilar.

Ser du helheten i den här bilden, eller behöver jag ta fram kritorna och rita förklarande för dig?
Citera
2021-01-18, 15:21
  #3957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ja, men varför lyser insiderköpen med sin frånvaro?

Vad menar du?
Citera
2021-01-18, 15:25
  #3958
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Öh ja?

Tesla sålde år 2020 500k bilar på snudd vid produktionsmax. I år ökar teslas produktionskapacitet väsentligt mht Giga Berlin och Texas.

Volvo sålde år 2020 661k bilar.

Ser du helheten i den här bilden, eller behöver jag ta fram kritorna och rita förklarande för dig?
Överlägset tonfall i inlägget. Det handlar om klassisk EU-trollning. Ni vill sprida personkonflikter för att svenska skribenter inte skall kunna enas i diskussioner och ta tillbaka inflytandet från Bryssel. Bara att lämna.
Citera
2021-01-18, 17:03
  #3959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Vad menar du?
Vad är det som är så svårt att förstå?

https://www.nasdaq.com/market-activi...sider-activity

Varför har det skett noll köp senaste 3 månaderna, men 22 säljaffärer av insiders i Tesla? Eller 2 köp senaste 12 månaderna och 77 sälj?

Är det bara alla småsparare med stimulanspengar och bidrag som sett Teslas storhet? Ni kanske vet mer om Teslas riktiga värde än dom som jobbar där, inte ens Elon Musk skulle kunna motivera dagens kurs om han så försökte med något annat än hysteri och hauss.
Citera
2021-01-18, 17:11
  #3960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad är det som är så svårt att förstå?

https://www.nasdaq.com/market-activi...sider-activity

Varför har det skett noll köp senaste 3 månaderna, men 22 säljaffärer av insiders i Tesla? Eller 2 köp senaste 12 månaderna och 77 sälj?

Är det bara alla småsparare med stimulanspengar och bidrag som sett Teslas storhet? Ni kanske vet mer om Teslas riktiga värde än dom som jobbar där, inte ens Elon Musk skulle kunna motivera dagens kurs om han så försökte med något annat än hysteri och hauss.

Därför att dom som jobbar för tesla inte behöver köpa aktier utan tilldelas aktier som bonusar?

Har du aldrig jobbat ovanför produktionsbandet nån gång?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback