2020-12-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Begagnad kanske var fel ord men du förstår vad jag menar? Jag köper hellre en helt ny för det är nästan samma pris. Precis som jag aldrig köper elektronik från elgiganten som är demo vara. Även om de sänkt priset enbart pga en öppnad förpackning.

Sen spelar det heller ingen roll om några enstaka länder har ett större lager. Det här är statistik som Tesla bears alltid använder. Cherry picking data.

Om ingen i Europa vill ha en Tesla, varför har de börjat skicka bilar från Kina till Europa? Varför bygger Tesla en fabrik i Europa? Bara för att "låtsas" att behovet finns?
Det jag bryr mig om är iaf totala bilar levererade per år globalt. Så länge det fortsätter uppåt så är jag nöjd.
Förstår inte alls faktiskt, så en bil är bara ny om du fått välja specifikationerna på den själv och sedan väntat att den ska anlända från fabriken i nån månad pga transporten? Så fort den står på en parkering någonstans i någon vecka är den begagnad? Det är inga demobilar, dom har en egen kategori på hemsidan. En hel del av dem är fortfarande på väg hit i bilfärjor.

Varför dom bygger fabriker som om att det finns en oändlig efterfrågan på deras bilar när dom i själva verket står osålda på parkeringar runt om i Europa får du fråga dom, som aktie-ägare kan jag tycka du har rätt att få veta det.

Personligen tror jag de potentiella Teslaköparna redan köpt en Tesla, för gemene man är det fortfarande på tok för dyr bil med för lite att erbjuda i fråga om komfort och utrymme, nu kommer försäljningstaken sakta ner ordentligt, speciellt när konkurrenter börjar landera större suvar för lägre pris än en grundutrustad model 3 (se vw id4, skoda enyaq)
Citera
2020-12-03, 22:59
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Förstår inte alls faktiskt, så en bil är bara ny om du fått välja specifikationerna på den själv och sedan väntat att den ska anlända från fabriken i nån månad pga transporten? Så fort den står på en parkering någonstans i någon vecka är den begagnad? Det är inga demobilar, dom har en egen kategori på hemsidan. En hel del av dem är fortfarande på väg hit i bilfärjor.

Varför dom bygger fabriker som om att det finns en oändlig efterfrågan på deras bilar när dom i själva verket står osålda på parkeringar runt om i Europa får du fråga dom, som aktie-ägare kan jag tycka du har rätt att få veta det.

Personligen tror jag de potentiella Teslaköparna redan köpt en Tesla, för gemene man är det fortfarande på tok för dyr bil med för lite att erbjuda i fråga om komfort och utrymme, nu kommer försäljningstaken sakta ner ordentligt, speciellt när konkurrenter börjar landera större suvar för lägre pris än en grundutrustad model 3 (se vw id4, skoda enyaq)
Du behöver inte förstå, men det är så jag känner. Jag beställer hellre en bil själv om det ändå inte skiljer på priset.
Jag håller med om att bilarna fortfarande är för dyra för dem flesta, men jag tvekar inte på att Tesla kommer släppa en bil för 25.000. Om du såg battery day så vet du att Tesla har en klar plan på att sänka priset på batterierna med över 50% samtidigt som räckvidden ökar med 50%. När det väl händer så kommer det vara för sent att köpa deras aktie. Tur att jag fortfarande är tidig. Dagens pris kommer se ut som ett skämt om några år.

Det är några år bort så jag köper fortfarande aktier varje chans jag får och har gjort det ett bra tag, och jag har inga planer på att sluta. Teslas värdering hänger mycket på framtida planer, som jag inte tvekar på att de kommer slutföra. Det är nog där vi har olika åsikter antar jag? Du tror att alla Teslas planer är en omöjlig dröm?
Citera
2020-12-03, 23:03
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Jag gick in tidigt och tesla är min enda singelaktie, allt annat ligger i indexfonder. Jag trodde på Elon och av ideologiska skäl, det visade sig vara min livs bästa affär.

Helt övertygad om att vi når 700 EOY trots möjlig dipp dagen efter S&P. Har försökt övertyga folket härinne, hade dom lyssnat hade dom suttit med på guldbåten idag.
Samma här. Har köpt ett bra tag nu och det har varit en jävligt bra affär
Jag har också försökt övertyga tvivlare men det är svårt haha
Fan jag hoppas inte på 700 EOY, vill hinna köpa mer innan det blir så dyrt
Citera
2020-12-03, 23:33
Medlem
Handen på hjärtat hur många tesla-aktier har ni? Jag har "bara"
Citera
2020-12-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86

Att gå från en Skoda till en tesla är en upgrade medans att gå från en tesla till en Skoda downgrade. Ingen som har haft en tesla i 1-2år kommer byta den för att köpa en Skoda. Dessa personer tar hellre cykeln eller bussen. Tesla har minst 5års försprång när det gäller tekniken, VW bilarna är inte ens på samma nivå.
Citera
2020-12-04, 04:51
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Hur menar du att jag försvarar? Varför ska man behöva försvara fakta? Tesla har ju redan gjort det, när ingen annan har. Måste jag vara en thermodynamics professor för det?

Ska man inte behöva försvara påståenden genom att bara säga att "a men det är ju fakta"?

Fungerar det för allt med dig?

Säger man något får man väl backa up det. Aja.
Citera
2020-12-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkFlashback
Handen på hjärtat hur många tesla-aktier har ni? Jag har "bara"

Citera
2020-12-04, 09:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Att gå från en Skoda till en tesla är en upgrade medans att gå från en tesla till en Skoda downgrade. Ingen som har haft en tesla i 1-2år kommer byta den för att köpa en Skoda. Dessa personer tar hellre cykeln eller bussen. Tesla har minst 5års försprång när det gäller tekniken, VW bilarna är inte ens på samma nivå.
Jag tror inte det regnar in i en Skoda, kofångaren faller av när man kör genom en vattenpöl eller kupén har hög bullernivå?

Nu är det i alla fall klarlagt från säker källa. Teslas aktiekurs kan komma att krossas som en sufflé under en slägga:
Citat:
Tesla boss Elon Musk told staff that they need to cut costs or the firm’s stock price could be “crushed like a soufflé under a sledgehammer.”
https://www.independent.co.uk/life-s...-b1765484.html
Citera
2020-12-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalamus
Vad har Flashback att säga till om angående detta företag??
Avancerade elbilar känns ju något som borde växa starkt de kommande åren. När oljan stiger i pris och vi möter en eventuell peak oil måste helt enkelt andra lösningar komma.

Tesla verkar ligga väldigt långt framme i utvecklandet av bilar. Speciellt deras Model S ser lovande ut. Den ska dessutom släppas på marknaden nästa år.
http://www.teslamotors.com/models

Ska man vara orolig för oljebolag eller att amerikaner älskar sina högljudda bensinslukare? Kalifornien, där företaget härstammar från, är däremot rätt långt framme när det gäller miljövänligt tänkande.
Detta är en bubbla TESLA är en bubbla! Min Fermenta-radar går igång ordentligt när jag hör talas om TESLA. Vad FAN har dom till försäljning, kobolt-litium-batterier. Köper du en TESLA för en miljon, tio minus ute, du slår på värme och radio, då har du halverat din körsträcka.
Vill du lägga en miljon på en elbil, som är värdelös om sju år. Skulle inte tro det!
En Scania-Lastbil av 1995 års modell med Dieselmotor släpper ut samma mängd avgaser som 600 Scania- Lastbilar av 2020 års modell gör nu.
Stefan Löfven lovade att Sverige skulle bli det första fossilfria välfärdslandet. Vilken idiot!
Vindkraft, eller? Insekter och fåglar dör när voindkraft är i närheten.
Här kan vi verkligen snacka om miljöpåverkan.
Röstar du på MiljöPartiet, då är du en miljöillvillig idiot!
Citera
2020-12-04, 10:42
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ska man inte behöva försvara påståenden genom att bara säga att "a men det är ju fakta"?

Fungerar det för allt med dig?

Säger man något får man väl backa up det. Aja.
Försvara påståenden? Pratar vi om samma sak nu? Mitt "påstående" är att Tesla skickar ut trådlösa uppdateringar som ibland ökar prestanda och räckvidd, vilket de har gjort! Så varför måste jag försvara det? Det är ju allmän fakta.
Citera
2020-12-04, 11:10
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Försvara påståenden? Pratar vi om samma sak nu? Mitt "påstående" är att Tesla skickar ut trådlösa uppdateringar som ibland ökar prestanda och räckvidd, vilket de har gjort! Så varför måste jag försvara det? Det är ju allmän fakta.

Allmän fakta ja, kan man också kalla saker om man inte kan förklara dom.
Citera
2020-12-04, 11:15
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Detta är en bubbla TESLA är en bubbla! Min Fermenta-radar går igång ordentligt när jag hör talas om TESLA. Vad FAN har dom till försäljning, kobolt-litium-batterier. Köper du en TESLA för en miljon, tio minus ute, du slår på värme och radio, då har du halverat din körsträcka.
Vill du lägga en miljon på en elbil, som är värdelös om sju år. Skulle inte tro det!
En Scania-Lastbil av 1995 års modell med Dieselmotor släpper ut samma mängd avgaser som 600 Scania- Lastbilar av 2020 års modell gör nu.
Stefan Löfven lovade att Sverige skulle bli det första fossilfria välfärdslandet. Vilken idiot!
Vindkraft, eller? Insekter och fåglar dör när voindkraft är i närheten.
Här kan vi verkligen snacka om miljöpåverkan.
Röstar du på MiljöPartiet, då är du en miljöillvillig idiot!
Du har uppenbarligen inte så bra koll på Tesla. Jag ska fatta mig kort då jag inte tror att det går att övertyga dig ändå.
Ditt första argument angående kobolt kommer snart vara ett minne blott. Teslas nya batterier kommer vara koboltfria.
Ditt andra argument angående "10 minusgrader så halveras körsträckan" är redan ett minne blott. Alla nya model 3 och Y kommer med deras nya heatpump som är extremt energisnål.
Jag förstår verkligen inte vart allt hat mot Tesla kommer ifrån? Varför vill så många att de ska misslyckas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback