Citat:
Ursprungligen postat av
blibbe
As I was saying
Börjar mer och mer känna att vi är i en AI bubbla. "No shit Sherlock". Vi har varit det ett tag men... tror inte vi är direkt i startfasen av bubblan längre. Tesla kommer klara sig (bra) på lång sikt, men dyker hela marknaden så åker Tesla med.
Håller med. Frågan är bara från vilken nivå Tesla kommer falla från när resten av marknaden faller. Jag tror på nya ATH först, det är bra fart på Tesla nu.
"Piper Sandler says
$TSLA
investors are effectively getting Optimus “for free” at $400/share.
Their updated model says Tesla’s 17 existing product lines already justify roughly today’s stock price which excludes the humanoid robot business entirely."
https://x.com/StockSavvyShay/status/2053807105795342650?s=20