Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-23, 16:03
  #2689
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad betyder det ens? Byggt maskinen som bygger maskinen?
Elon brukar tala om det. Det verkliga problemet för storskalig produktion, tror jag han menar.
https://twitter.com/elonmusk/status/...223822848?s=19

Aktien 6% back nu, efter en knapp timmes handel. Elon skapade för mycket hype runt batteridagen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-23 kl. 16:09.
Citera
2020-09-23, 16:13
  #2690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon brukar tala om det. Det verkliga problemet för storskalig produktion, tror jag han menar.
https://twitter.com/elonmusk/status/...223822848?s=19

Aktien 6% back nu, efter en knapp timmes handel. Elon skapade för mycket hype runt batteridagen.
Känns som dom evigt ska överkomplicera saker, helt självkörande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dålig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom från a till b, det är allt som behövs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhängare först nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier än..
Citera
2020-09-23, 16:13
  #2691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad betyder det ens? Byggt maskinen som bygger maskinen?

https://earlectrek.com/2019/11/13/th...s-the-machine/
Citera
2020-09-23, 16:29
  #2692
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Känns som dom evigt ska överkomplicera saker, helt självkörande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dålig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom från a till b, det är allt som behövs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhängare först nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier än..
Det kan inte vara kul för miljövänner och uppstart-företag att Tesla får så mycket publicitet. Den uppblåsta aktiekursen kan vara ett sätt att hålla igen elbilsmarknaden. Kanske traditionell bilindustri ligger bakom?

Nikolas grundare har avgått nyligen. Det avslöjades att lastbilen i reklamen inte hade motor utan rullade utför en backe...
https://www.dailymail.co.uk/video/ne...ck-motion.html
Citera
2020-09-23, 17:23
  #2693
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
- - -
Aktien 6% back nu, efter en knapp timmes handel. Elon skapade för mycket hype runt batteridagen.

Eftervärden kommer att skratta åt Musks chutzpah - Teslaaktien har en fallhöjd på 85-90 procent.
Citera
2020-09-23, 17:35
  #2694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Känns som dom evigt ska överkomplicera saker, helt självkörande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dålig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom från a till b, det är allt som behövs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhängare först nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier än..

Och vad säger analytikerna på bankerna och instituten?

Du vet, alla dom som efter battery day höjde sina riktvärden på aktien.
Citera
2020-09-23, 17:44
  #2695
Medlem
Hoppas inte allt för många tog skott före BD i hopp om raketen som inte kom ..
Utan tvingas sälja nu för att rädda de dom kan ....
Citera
2020-09-23, 18:42
  #2696
Medlem
En tanke som många ville få svar på var hurvida man skulle kunna återvinna gamla batterier från den alsmäktige Elon.M utan resultat.
Kommer Greta riva av håret nu i ilska ?
Varför Elon inte nämner detta är såklart för att deras batterier görs av någon annan producent.
Här spelar han ut någon dimmridå hur framtiden ser ut istället, och ingen vart impad direkt .

Fortsättning följer...
Citera
2020-09-23, 20:02
  #2697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Känns som dom evigt ska överkomplicera saker, helt självkörande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dålig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom från a till b, det är allt som behövs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhängare först nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier än..

Fast vill ägarna av Teslas det egentligen? Är ändå en form av lyxbil. Som att Ferrari skulle spotta ut en vardagsbil företag kan köra på basbelopp 7,5
Citera
2020-09-23, 20:15
  #2698
Avstängd
Odagans avatar
Dessvärre har jag missat tåget, men HELVETE vad dåligt jag hade mått om jag suttit på en massa Tesla i dagsläget.
Citera
2020-09-23, 21:01
  #2699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Dessvärre har jag missat tåget, men HELVETE vad dåligt jag hade mått om jag suttit på en massa Tesla i dagsläget.
-10% inuläget.
Törs folk sova inatt som har tankat in rejält?
Citera
2020-09-23, 21:29
  #2700
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
-10% inuläget.
Törs folk sova inatt som har tankat in rejält?
Nåja, går förmodligen upp i morgon?
Av erfarenhet vet jag hur den mänskliga hjärnan fungerar.. Greed/fear.

Vet vad jag hade gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback