2025-04-18, 11:37
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du får nog länka till det uttalandet innan jag ens förstår vad du pratar om.

Town hall meeting i Green Bay för Brad Schimel söndagen innan valet i Wisconsin.
Elon deltog, delade ut 2 mille USD till de som registrerat sig och sa det jag påstod.

Det gäller alltså val av delstatsdomare:

https://www.youtube.com/watch?v=ulJHXRPJz5w
1.49.15 är en bra början att kolla på.

Musk went full retard och apokalyptisk. Eftersom han inte direkt är demokrat får vi anta att han menar att det är game over om den demokratiskta kandidaten blev vald. Eller så ska man ta allt vad Elon säger med en nypa salt och ta det för bullshit och inse att det inte är på allvar Men då gäller de vid fler tillfällen då han öppnar munnen va?

Hur hör det ihop med TSLA?
Antingen så är det ytterligare ett Tecken på att Elon som person överdriver, att hans aspiga sida inte förstår vad som är fakta och fiction och då måste vi ifrågasätta allt han säger om kommande prognoser för Tesla eller så har Elon rätt i allt och då är det game over.
Då är det lika bra att ta ut allt aktiekapital och köpa så dyra flaskor med rom och whiskey man kan hitta och sätta sig på en bergstopp och invänta slutet.

Du kan själv få välja alternativ fritt. Inget av dem är positivt för TSLA. De är bara olika dåliga.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2025-04-18 kl. 11:43.
Citera
2025-04-18, 11:47
Medlem
DVikings avatar
Sånt här kan Tesla smälla upp:

NEWS: First look at what will be the largest @Tesla Supercharger in the world!

• 168 stall Supercharger
• 11 MW of ground mount solar & canopies, on 30 acres of land
• 10 Tesla Megapacks with 39 MWh of storage
• Multiple pull-through stalls for ppl towing
• Only 1.5 MW grid service, ahead of a future expansion
• Opens later this year in Lost Hills, CA

Synergier mellan biltillverkning, batteritillverkning, solceller och laddinfrastruktur som Tesla är ensamma om.
Citera
2025-04-18, 11:50
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Som sagt, ändå större chans att personen kört i sömnen än att Tesla lägger på mer än dubbla milage på mätaren. Med alla nördar där ute hade detta blivit uppmärksammat för länge sen. Så jag säger att i princip vad som helst är en mer sannolik förklaring, inkl the woke mind virus.

Det är så sjukt desperat att kabla ut denna typ av totalt nonsens. Givetvis dyker det inom kort även upp här i tråden från permabjörnarna som ska försöka basha Tesla med allt de hittar.
Citera
2025-04-18, 11:52
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Som om Demokraterna inte var desperata nog. Mer sannolikt att personen kör bil i sömnen.

Vet inte vilka regler som fortfarande finns för fysisk odometer i fordon men här är jag nog av åsikten att det är lite väl svårt att dra en fuling nuförtiden då alla resor också klartloggas så pass noggrant. Det finns ju massa sätt att plocka ut data om rutter ur moderna bilar och Tesla måste inse att om de skulle fuska med en digital eller manuell odometer så skulle de bli påkomna.

Det som skett här är nog att det finns en skillnad mellan avtankad geodata och odometer men att den är förklarlig på andra naturliga sätt än att det skulle vara fulspel som ligger bakom. Någon som är lite förgrymmad väljer bråk som första aktion baserat på att de sett skillnader i datan.
Citera
2025-04-18, 12:06
Medlem
raskenss avatar
Riktigt bra nyheter. Horbocken och patologiske lögnaren samt Teslas CEO mörkade en intern rapport att deras robot-taxi skille bli brakförlust och dom borde satsat på en billigare model 2 i stället. Det innebär att Tesla satsar allt krut på en brakförlust och vi kan njuta av att Tesla sakta bryts ner till en obetydlig kissfläck.

Mr Retard har gått all in på pajasprojektet cybercab som kommer sluta som praktfiaskot CT

https://electrek.co/2025/04/16/elon-...ld-lose-money/
Citera
2025-04-18, 12:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Town hall meeting i Green Bay för Brad Schimel söndagen innan valet i Wisconsin.
Elon deltog, delade ut 2 mille USD till de som registrerat sig och sa det jag påstod.

Det gäller alltså val av delstatsdomare:

https://www.youtube.com/watch?v=ulJHXRPJz5w
1.49.15 är en bra början att kolla på.

Musk went full retard och apokalyptisk. Eftersom han inte direkt är demokrat får vi anta att han menar att det är game over om den demokratiskta kandidaten blev vald. Eller så ska man ta allt vad Elon säger med en nypa salt och ta det för bullshit och inse att det inte är på allvar Men då gäller de vid fler tillfällen då han öppnar munnen va?

Hur hör det ihop med TSLA?
Antingen så är det ytterligare ett Tecken på att Elon som person överdriver, att hans aspiga sida inte förstår vad som är fakta och fiction och då måste vi ifrågasätta allt han säger om kommande prognoser för Tesla eller så har Elon rätt i allt och då är det game over.
Då är det lika bra att ta ut allt aktiekapital och köpa så dyra flaskor med rom och whiskey man kan hitta och sätta sig på en bergstopp och invänta slutet.

Du kan själv få välja alternativ fritt. Inget av dem är positivt för TSLA. De är bara olika dåliga.

Verkligen långsökt resonemang. Elons meriter talar för sig själv och de är varken mer eller mindre än vad som levererats. Alla ideer funkar inte men success ration är makalöst hög, men optimistiska tidsperspektiv. Han har lyckats med flera näst intill omöjliga saker och de som klagar på honom har oftast inte lyckats med någonting. Jag håller på att kolla igenom klippet men antagligen har Elon rätt om man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln.
Citera
2025-04-18, 13:05
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Verkligen långsökt resonemang. Elons meriter talar för sig själv och de är varken mer eller mindre än vad som levererats. Alla ideer funkar inte men success ration är makalöst hög, men optimistiska tidsperspektiv. Han har lyckats med flera näst intill omöjliga saker och de som klagar på honom har oftast inte lyckats med någonting. Jag håller på att kolla igenom klippet men antagligen har Elon rätt om man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln.

Om man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln så kanske man inte ska värdera Tesla baserat på 500 000 Cybertrucks sålda per år, Robotaxis som skjuter ut ur en fabrik var 5e sekund, och FSD unsupervised som är klart varje år sedan 2014, eller 30% ökad försäljning i år, eller att ingen annan än Tesla kan göra en humanoid, eller att en Model 3 som man köper bara ökar i värde år per år.

Tesla är värt $ 175-200. Det är en bra, hög värdering baserat på att man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln.
Citera
2025-04-18, 13:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Om man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln så kanske man inte ska värdera Tesla baserat på 500 000 Cybertrucks sålda per år, Robotaxis som skjuter ut ur en fabrik var 5e sekund, och FSD unsupervised som är klart varje år sedan 2014, eller 30% ökad försäljning i år, eller att ingen annan än Tesla kan göra en humanoid, eller att en Model 3 som man köper bara ökar i värde år per år.

Tesla är värt $ 175-200. Det är en bra, hög värdering baserat på att man inte tolkar Elons ord som fan tolkar bibeln.

Tesla är värt vad Tesla är värt baserat på vad de gör och har, inte vad Elon sagt. Och det är enligt mig en låg värdering för att analytiker inte förstår teknik lika bra som ingenjörer. Därför är ingenjörer bättre på att se Teslas potentiella värde, åtminstone rätt typ av ingenjörer.
Citera
2025-04-18, 13:20
Medlem
Citat:

Det är nog ganska svårt att värdera Tesla som företag i skrivande stund. Mycket som är osäkert och inte minst då att Tesla tappat en av sina viktigaste målgrupper med Elons ställningstaganden och har kraftigt sjunkande försäljningssiffror.

Men absolut, lyckas man få fram bra produkter så kommer folk att köpa. Man ska dock ha med i bilden att det är en ökande konkurrens om mycket kring vad Tesla gjort tidigare.

Jag ser inte att Tesla med rådande politiska läge inkl tullkriget skulle kraftig öka i värde de närmaste åren, men självklart jag kan ha fel.
Citera
2025-04-18, 13:27
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Tesla är värt vad Tesla är värt baserat på vad de gör och har, inte vad Elon sagt. Och det är enligt mig en låg värdering för att analytiker inte förstår teknik lika bra som ingenjörer. Därför är ingenjörer bättre på att se Teslas potentiella värde, åtminstone rätt typ av ingenjörer.

Vad de gör och vad de har just nu är enligt mig värt mer i linje med surbjörnarnas värdering då vinsterna verkar vara på väg åt fel håll. D.v.s än nu mindre än min värdering.
Citera
2025-04-18, 13:48
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Vad de gör och vad de har just nu är enligt mig värt mer i linje med surbjörnarnas värdering då vinsterna verkar vara på väg åt fel håll. D.v.s än nu mindre än min värdering.

Ja, och då står det helt klart för mig att din kunskap om vad Tesla har och förståelsen för det är begränsad.
Citera
2025-04-18, 15:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Riktigt bra nyheter. Horbocken och patologiske lögnaren samt Teslas CEO mörkade en intern rapport att deras robot-taxi skille bli brakförlust och dom borde satsat på en billigare model 2 i stället. Det innebär att Tesla satsar allt krut på en brakförlust och vi kan njuta av att Tesla sakta bryts ner till en obetydlig kissfläck.

Mr Retard har gått all in på pajasprojektet cybercab som kommer sluta som praktfiaskot CT

https://electrek.co/2025/04/16/elon-...ld-lose-money/
Ja, hela cybercab karusellen är trams och kommer aldrig att generera några pengar. Även om man skulle få fsd att fungera (vilket det inte kommer) så är det inget annat än ett taxibolag bland andra. Marknaden översvämmas av uber och dess konkurrenter som redan levererar tjänsten till låga priser.

Fastän Tesla skulle ta 50% av marknaden så skulle vinsterna bli blygsamma och motiverar inte ens en femtedel av dagens börskurs.

Tesla spelade på fel häst, dom skulle ha satsat på bilarna medan dom ännu låg i framkant men valde istället att satsa på åsnan Musk och hans autistdrömmar. Konkurs innan 2030 går inte längre att undvika då man kört ner sitt rykte så totalt. Redan i år så kommer minst ett kvartal att visa minusresultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in