Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-03, 08:41
  #2269
Medlem
Luckyhorses avatar
Tesla har det högsta P/e talet jag sett någonsin. Var för ung för aktier under senaste börskraschen men antar att något bolag slog 723 då
Citera
2020-08-03, 15:11
  #2270
Medlem
Tesla blir 100 000 dollar år 2030. Varenda taxi i hela världen blir autonom och även ägas och drivas av Tesla. Lastbitransporter etc. etc. Du surfar på starlink. Din ström producerar du själv tack vare Tesla. Etc etc.
Citera
2020-08-03, 15:45
  #2271
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Tesla har det högsta P/e talet jag sett någonsin. Var för ung för aktier under senaste börskraschen men antar att något bolag slog 723 då

Det är väl värre med bolag som inte gör nån vinst? Tesla har ju trots allt mkt populära produkter och snart kommer det förmodligen inte värderas till ett p/e på 700 +

Men visst jag tar det själv piano på dessa nivåer. Låter bara mina gamla aktier ligga kvar för tillfället.
Citera
2020-08-03, 19:02
  #2272
Medlem
Tesla har i skrivande stund gått upp över 5% idag, det tackar jag för.
Citera
2020-08-12, 22:25
  #2273
Medlem
Humeruss avatar
Stock split, SnP500(kanske) och Battery Day inom 1mån.

Känns ju som skrivit i sten att aktien tuggar på uppåt kommande månader, sen kommer ett presidentval.

Jag köpte lyckligtvis 3st aktier igår på något infall, borde köpa en triss också
Citera
2020-08-13, 00:02
  #2274
Medlem
Köpte lite TSLA idag. Vill mest vara med på hypen kring 5-1 delningen. Hoppas på uppgång till första veckan i september när alla nya köpare trillar in. Synd att man inte har så mycket att investera än dock... Planerar att gå riktigt långt på TSLA så fort ekonomin tillåter.

Edit: Någon som har koll på sista datumet att köpa för att få spliten?
__________________
Senast redigerad av hyperbeast 2020-08-13 kl. 00:10.
Citera
2020-08-13, 08:13
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Stock split, SnP500(kanske) och Battery Day inom 1mån.

Känns ju som skrivit i sten att aktien tuggar på uppåt kommande månader, sen kommer ett presidentval.

Jag köpte lyckligtvis 3st aktier igår på något infall, borde köpa en triss också

Jag hade 2st aktier som nyss är köpta. Gick upp 13% igår
Funderar på om jag ska köpa mer, men med den uppgången igår så väntar jag nog med det.
Citera
2020-08-13, 08:22
  #2276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Tesla har det högsta P/e talet jag sett någonsin. Var för ung för aktier under senaste börskraschen men antar att något bolag slog 723 då


P/E är inte relevant på ett snabbt växande bolag som Tesla.
Citera
2020-08-13, 16:34
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
P/E är inte relevant på ett snabbt växande bolag som Tesla.

PE är inte relevant över huvud taget i en värld där centralbankerna ger folk pengar i händerna.

Den sunda ekonomin är död och begraven, välkommen till tillgångslagsinflationens bitterljuva dagar.
Citera
2020-08-13, 22:31
  #2278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Köpte lite TSLA idag. Vill mest vara med på hypen kring 5-1 delningen. Hoppas på uppgång till första veckan i september när alla nya köpare trillar in. Synd att man inte har så mycket att investera än dock... Planerar att gå riktigt långt på TSLA så fort ekonomin tillåter.

Edit: Någon som har koll på sista datumet att köpa för att få spliten?

21:a eller 23:e tror jag.
Citera
2020-08-14, 10:51
  #2279
Medlem
Vad innebär splitten (för en nybörjare)?

En aktie blir 5? Blir värdet per aktie också delat precis i 5?

Några fördelar eller nackdelar i övrigt för de som redan äger?
Citera
2020-08-14, 11:05
  #2280
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Vad innebär splitten (för en nybörjare)?

En aktie blir 5? Blir värdet per aktie också delat precis i 5?

Några fördelar eller nackdelar i övrigt för de som redan äger?

Fördel blir väl att du kan handla med mindre poster istället för att tvingas sälja mer än du vill bara för att aktien är dyr. Minsta köp/sälj blir ju 1/5 likaså.

Sänker tröskeln att investera, högre omsättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback