Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-31, 09:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Så menar du att när dom började med energi så hade bilarna börjat tryta och när dom började med fsd så hade energin börjat tryta och när dom började med robotar hade fsd börjat tryta?

Annars förstår jag inte din jämförelse...

job230ge är en strikt siffer nisse som bedömmer företagets väg framför sig genom att kolla i backspegeln, inte på resultaten från den tekniska utvecklingen i sig. Så han kommer alltid fatta vart det banar hän först när det redan hänt och möjligheten till avkastning redan är borta.
Citera
2024-07-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
job230ge är en strikt siffer nisse som bedömmer företagets väg framför sig genom att kolla i backspegeln, inte på resultaten från den tekniska utvecklingen i sig. Så han kommer alltid fatta vart det banar hän först när det redan hänt och möjligheten till avkastning redan är borta.

Vilket är anledningen till att jag helt förutspådde den avtagande tillväxttakten och marginalförsämringen i bolaget samtidigt som du suttit i år och håsat Sci-fi produkter enligt musks tidplan. Du intalar dig själv att du har rätt om FSD även fast exakt samma skit sägs idag som de gjorde 2017 samtidigt som andra bolag aktivt tar betalt för Robotaxi idag.

Och anledningen till att du enda gången jag har gått lång tesla var absoluta botten '22 när du tappade hoppet på bolaget och började korta. långsiktigt lönar det sig att vara en "siffer nisse" istället för att tro på exakt allt

Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Job230ge ligger lång och Bästehrmongolid ligger kort! Nu har jag sett allt
Citera
2024-07-31, 11:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vilket är anledningen till att jag helt förutspådde den avtagande tillväxttakten och marginalförsämringen i bolaget samtidigt som du suttit i år och håsat Sci-fi produkter enligt musks tidplan. Du intalar dig själv att du har rätt om FSD även fast exakt samma skit sägs idag som de gjorde 2017 samtidigt som andra bolag aktivt tar betalt för Robotaxi idag.

Och anledningen till att du enda gången jag har gått lång tesla var absoluta botten '22 när du tappade hoppet på bolaget och började korta. långsiktigt lönar det sig att vara en "siffer nisse" istället för att tro på exakt allt

Att du inte ser någon skilnad på FSD idag och för något år sedan bevisar ju exakt mitt påstående, men bara för alla utom dig själv. Att du påstår att jag kortade och tappade hoppet bevisar också att du är intellektuellt oärlig när du blir sur.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-07-31 kl. 11:58.
Citera
2024-07-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Att du inte ser någon skilnad på FSD idag och för något år sedan bevisar ju exakt mitt påstående, men bara för alla utom dig själv. Att du påstår att jag kortade och tappade hoppet bevisar också att du är intellektuellt oärlig när du blir sur.

Jo, jag ser skillnad på FSD idag, och jämfört med för 1,2,3,4,5,6,7 år sedan. Men ingen vettig människa äger tesla för att de tror att FSD kommer bli snäppet bättre varje år.

Bolaget och FSD har utvecklats sämre än förväntningarna senaste åren vilket är anledningen till att aktien underpresterar index. Du har typ universums sämsta track record med tesla men ändå tror du genuint att du förstår bolaget, förväntningarna och teknikutvecklingen.
Citera
2024-07-31, 13:44
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jo, jag ser skillnad på FSD idag, och jämfört med för 1,2,3,4,5,6,7 år sedan. Men ingen vettig människa äger tesla för att de tror att FSD kommer bli snäppet bättre varje år.

Bolaget och FSD har utvecklats sämre än förväntningarna senaste åren vilket är anledningen till att aktien underpresterar index. Du har typ universums sämsta track record med tesla men ändå tror du genuint att du förstår bolaget, förväntningarna och teknikutvecklingen.

Vems förväntningar pratar vi om då? De flesta tror att full autonomi är 10 år bort, medan Tesla i princip har löst det.

Mitt track record? Mitt track record är ju bokstavligen avkastningen sen jag köpte, och jag tycker det är jävligt konstigt om du vet något om det.
Citera
2024-08-01, 01:43
Medlem
raskenss avatar
Musk uppmanade investerare att provåka FSD. vilket tydligen resultarade i att flera höll på att krascha.

https://kvartal.se/artiklar/testkord...a-att-krascha/
Citera
2024-08-01, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musk uppmanade investerare att provåka FSD. vilket tydligen resultarade i att flera höll på att krascha.

https://kvartal.se/artiklar/testkord...a-att-krascha/

Fins det videos på dessa händelser? Annars är det ju ganska värdelöst.
Citera
2024-08-01, 08:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Fins det videos på dessa händelser? Annars är det ju ganska värdelöst.

Han erkänner åtminstone att han begick brott under körningen.

https://youtu.be/mokbPedgwPQ?si=I1dEfyzvj0Ve3-IX

Och här är en 1 år gammal video där han pratar om sitt analyshus downgrade av riktkursen för Tesla.

https://youtu.be/RlLs7geT0qE?si=MaPHSp7bdd0B7KYU

Coincidence?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-08-01 kl. 09:03.
Citera
2024-08-01, 19:47
Medlem
raskenss avatar
Rejält nedåt i dag, -6%. Många som tagit hem vinster nu? Börjar vi se realiseringen av pump-and-dump?
Citera
2024-08-01, 21:56
Medlem
Lite desperata?

https://alltomelbil.se/uber-koper-10...ilar-fran-byd/

Köpa 100k bilar från kinesiska BYD och sen ska Uber tydligen lansera robotaxi också
Citera
2024-08-02, 08:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Lite desperata?

https://alltomelbil.se/uber-koper-10...ilar-fran-byd/

Köpa 100k bilar från kinesiska BYD och sen ska Uber tydligen lansera robotaxi också

Undrat länge nu när vi skall få se ett tecken på att de vet att de är totalt fucked.
Citera
2024-08-02, 16:16
Medlem
raskenss avatar
Nedåttrenden verkar fortsätta för tesla i dag. går den under 200 snart lär nog raset accelerera om inte herr Musk har nått nytt trolltrix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in