2024-04-28, 07:11
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag ogillar den hr typen av inlgg starkt, det r i praktiken mobbing. Har ngon fel kan man peka ut det eller ignorera, men att uppmana till utfrysning r oschysst. Jag tror inte han r troll utan har andra uppfattningar kring saker som sker, och man gr sig sjlv en sjukt stor otjnst om man vill ignorera eller tysta alla som inte hller med en sjlv.
Vanligtvis hade jag hllt med dig, men inte denna gngen. Det r i princip omjligt att ha en dialog med ngon som han. Mnga av hans inlgg r off topic dessutom, s nej det r absolut inte en otjnst att ignorera det trollet. Alla andra bjrnar r okej, jag kan diskutera med dem.
Ls hans inlgg s kommer du frst att han hnger i fel trd. En "Hata Elon" trd hade passat honom bttre
Senast redigerad av Powr 2024-04-28 kl. 07:16.
Citera
2024-04-28, 10:11
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
dsla ingen tid p raskens, det r bortkastad tid. Inte en enda gng har han skrivit ngot vrt att lsa. Tyvrr kan man inte blockera anvndare hr s jag rekommenderar alla att bara hoppa ver hans inlgg och inte svara honom. Mata aldrig trollet, lt honom prata med sig sjlv.

Hller med. Vissa har utvecklat konsten att frstra utan att bryta mot regler till en perfektion. Att trolla krver ingen intelligens, bara principfasthet. Ignorera det r ltt s fort man ser intentionerna.

Hr r en glad entusiast som terskapat en anvndarupplevelse som jag tror Elon efterstrvar, d han hintat om att Grok skall integreras i mjukvaran.

Det finns de som utvecklat tekniken att frstra utan att bryta mot regler till en perfektion. Och eftersom man kan f sina inlgg anmlda som trams och off topic nr man pekar ut det s r det helt enkelt bara bst att ignorera.

Hr r en glad entusiast som frskt terskapa en upplevelse i en Tesla som jag tror gr helt i linje med vad Elon tnkt sig. Elon har hintat om att Grok skall integreras i Teslas mjukvara.

https://youtu.be/wTkGj_nWXw8?si=D24_zajTDRbFYNEj
Citera
2024-04-28, 23:14
Medlem
raskenss avatar
Hej alla glada. Verkar som myndigheterna har en del att sga om Teslas autopilot som orsakat mnga ddsfall ondan:

https://alltomelbil.se/tesla-autopil...-trots-atgard/
Citera
2024-04-29, 10:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Man vill kanske inte vara kort Tesla dagar som denna. Wall Street brjar vakna och medias desperation att prata ner Tesla stiger. Vi ser nog kurser ver $180 idag och jag knner lukten av fler brnda bjrnar som kortade p botten.
Citera
2024-04-29, 10:52
Medlem
Autobahn76s avatar
Bra tryck i Tesla nu efter kinabesket.
Citera
2024-04-29, 10:53
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Man vill kanske inte vara kort Tesla dagar som denna. Wall Street brjar vakna och medias desperation att prata ner Tesla stiger. Vi ser nog kurser ver $180 idag och jag knner lukten av fler brnda bjrnar som kortade p botten.

Rykten sger att Elon gjort stora framsteg vad gller FSD utrullningen i Kina. Man har ven demat FSD fr regulatorer i EU.

Men FSD r ju bara level 2...inget att se hr...
Citera
2024-04-29, 11:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Rykten sger att Elon gjort stora framsteg vad gller FSD utrullningen i Kina. Man har ven demat FSD fr regulatorer i EU.

Men FSD r ju bara level 2...inget att se hr...

Finns skert en viss motivation hos de mest konservativa politiker i USA att inte se sig omsprungna av Kina nr det gller teknikutvecklingen. S detta r vldigt positivt fr FSD vrlden ver. Rikard Fredrikson p Trafikverket verkade imponerad och stller sig positiv till FSD.

https://www.teslarati.com/tesla-fsd-...dministration/
Citera
2024-04-29, 11:21
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Finns skert en viss motivation hos de mest konservativa politiker i USA att inte se sig omsprungna av Kina nr det gller teknikutvecklingen. S detta r vldigt positivt fr FSD vrlden ver. Rikard Fredrikson p Trafikverket verkade imponerad och stller sig positiv till FSD.

https://www.teslarati.com/tesla-fsd-...dministration/

Jo jag har lnge hvdat att Kina r en marknad som har potential att snabbt godknna FSD med "hgre levels" n vad som nuvarande krs i USA. Att vissa provinser i Kina (dr mjligheten att stmma skiten ur bolag r lgre n i USA) agerar frskskanin, och nr USA sedan fr olycksstatistiken fr verkligt frarlsa Teslabilar vgar man slppa dammarna ven i USA. Och lngt senare ven byrkraterna i EU.

Men en bromskloss har varit datan. Kina lskar inte att ett USA-bolag som Tesla scannar deras vgnt mm. Drfr r samarbetet med Baidu samt ryktena om en positiv utveckling extremt bullish, d detta kan agera katalysator fr hela vrldens acceptans av FSD som faktisk sjlvkrning och inte bara frarassistans.
Citera
2024-04-29, 11:25
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Jo jag har lnge hvdat att Kina r en marknad som har potential att snabbt godknna FSD med "hgre levels" n vad som nuvarande krs i USA. Att vissa provinser i Kina (dr mjligheten att stmma skiten ur bolag r lgre n i USA) agerar frskskanin, och nr USA sedan fr olycksstatistiken fr verkligt frarlsa Teslabilar vgar man slppa dammarna ven i USA. Och lngt senare ven byrkraterna i EU.

Men en bromskloss har varit datan. Kina lskar inte att ett USA-bolag som Tesla scannar deras vgnt mm. Drfr r samarbetet med Baidu samt ryktena om en positiv utveckling extremt bullish, d detta kan agera katalysator fr hela vrldens acceptans av FSD som faktisk sjlvkrning och inte bara frarassistans.

Tesla mste troligtvis garantera att datan inte lmnar Kina, tminstone inte helt utan versikt.
Men Kina vill ju grna slppa in teknik i landet, fr de tnker skert att de kan kopiera den tids nog.
Citera
2024-04-29, 11:33
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Tesla mste troligtvis garantera att datan inte lmnar Kina, tminstone inte helt utan versikt.
Men Kina vill ju grna slppa in teknik i landet, fr de tnker skert att de kan kopiera den tids nog.

XPeng har ju redan gjort det en gng. De lyckades via infiltratrer f ut en gammal version av Tesla Autopilot som de kunde frska terskapa. Elon lackade ur ganska rejlt p det, och det lr ha frgat hans skerhetstnk vad gller mjukvaran.

Med FSD r det inte lika enkelt dock, inte s att du bara kan tanka ner Teslas trnade FSD NN och emulera det p din Windowsdator med kameror frn AliExpress. Hur grna n kineserna nskar att det vore s enkelt Det r inte bara effektivitet som r syftet med att Tesla har sina egna inference chip mm.

Sen att kineserna snor Teslas grundid och brjar trna egna NN med kameror p bilar mm, ja kr i vind och lycka till med det. De behver bara ett par miljoner bilar med identisk kamerasetup, ett antal miljarder dollar i berkningshrdvara samt Tesla-niv p AI-ingenjrerna.
Citera
2024-04-29, 11:35
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
XPeng har ju redan gjort det en gng. De lyckades via infiltratrer f ut en gammal version av Tesla Autopilot som de kunde frska terskapa. Elon lackade ur ganska rejlt p det, och det lr ha frgat hans skerhetstnk vad gller mjukvaran.

Med FSD r det inte lika enkelt dock, inte s att du bara kan tanka ner Teslas trnade FSD NN och emulera det p din Windowsdator med kameror frn AliExpress. Hur grna n kineserna nskar att det vore s enkelt Det r inte bara effektivitet som r syftet med att Tesla har sina egna inference chip mm.

Sen att kineserna snor Teslas grundid och brjar trna egna NN med kameror p bilar mm, ja kr i vind och lycka till med det. De behver bara ett par miljoner bilar med identisk kamerasetup, ett antal miljarder dollar i berkningshrdvara samt Tesla-niv p AI-ingenjrerna.

Hahaha, fr vl ngra min order frn Aliexpress d.

Det blir nog nnu en dag som haters och bjrnar r relativt tysta.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2024-04-29 kl. 11:48.
Citera
2024-04-29, 11:55
Medlem
Autobahn76s avatar
FSD i Kina r ingen smpotatis. Vilken underbar jvla bjrnslakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in