Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-05, 15:47
  #1897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexily
Nämner ingen men skrattar åt er som sa att den skulle fortsätta gå upp. Nöj er och casha ut förfan.
Helvete heller, köp 45% bear och 55% bull NU!!
https://www.youtube.com/watch?v=Xx9BHU8qZ6c
Edit: känns fruktansvärt förskräckligt, men måste gå till ett riktigt jobb. Skulle gärna suttit och dragit koks och tittar på 8 skärmar och handlat hela kvällen. Denna vecka är i klass med fingerprint cards. Oklart var fredagen ger men 2dgr +, 1 dag - & 1 dag + spår jag.
__________________
Senast redigerad av JotIdiot 2020-02-05 kl. 15:54.
Citera
2020-02-05, 16:08
  #1898
Medlem
Luftgevars avatar
Där sprack bubblan!
Citera
2020-02-05, 16:54
  #1899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Där sprack bubblan!

Coronaviruset som sätter jidder i maskineriet. Därefter den känslomässiga massan
Citera
2020-02-05, 17:16
  #1900
Medlem
Vad händer med Tesla?

Är det en bubbla som spricker snart eller är det en rimlig värdering av bolaget?
Citera
2020-02-05, 17:17
  #1901
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Det går som älg i skogen

dvs bra..


investornissarna börjar väl vädra vinst efter 8 år med förlust
någon gång vänder det ju
Citera
2020-02-05, 17:39
  #1902
Medlem
DrVonAnkas avatar
Tappar man förankringen i verkligheten är det svårt att sia om framtiden. Rimligt värderad enligt traditonella mått är den sannerligen inte.
Citera
2020-02-05, 17:40
  #1903
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Är det en bubbla som spricker snart eller är det en rimlig värdering av bolaget?

Short squeeze
https://koyfin.com/s/xZcB0njCsL
Citera
2020-02-05, 17:47
  #1904
Medlem
Satan vad den stigit! Tror dock inte att såna där bolag är framtiden då elbilar kommer åka på mer och mer smällar i framtiden. Vi har ju redan spontana explosioner och folk som blir påkörda av autopiloten, ja elbilarna har gjort bilkörandet mer osäkert enligt statistiken. Därför vägrar jag investera i dessa företag men en kompis sa att Tesla har en lösning på gång gällande deras nuvarande extremt miljöfarliga batteritillverkning, och om dom lyckas producera batterier utan att trasa miljön så växer dom säkert ytterligare.
Citera
2020-02-05, 18:01
  #1905
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Trådar sammanfogade

/Moderator
Citera
2020-02-05, 19:47
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Är det en bubbla som spricker snart eller är det en rimlig värdering av bolaget?
Ja, det var naturligtvis en bubbla. Är inte omöjligt att det vänder upp en runda till i och för sig, men denna kursrusning var ju bortom all logik och rimlighet. Naturligtvis kraftigt övervärderad, många var rädda att missa festen och hängde på, det går ofta ner lika snabbt när de människorna blir rädda att förlora pengarna i stället.
__________________
Senast redigerad av didi2 2020-02-05 kl. 19:50.
Citera
2020-02-05, 19:52
  #1907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du kan prova att lägga huvuddelen i bolag som visar vinst och gjort så under en tid.
Har du köpt en lott i Tesla så är det bara att gratulera till en fin resa. Kom bara inte och påstå att värderingen har någon grund i vad Tesla presterat eller kan prestera inom rimliga gränser.

Har du några tips?
Jag har inget i Tesla, aldrig haft.
Naturligtvis önskar man väl nu att man gick in vid 20$ med ett par tusen och suttit på det tills nu, men men.
Citera
2020-02-06, 02:05
  #1908
Medlem
urgts avatar
Sålde av det sista runt nedgången i slutet av dagen i tisdags. Var det en konspiration så funkade den på mig. Hjälper nog att vara fegis ibland, men ren jäkla bondtur också.

Tänker köpa in mig igen lite långsamt och successivt. Då är det ingen katastrof om det dyker ända ned till $300-$400, och så djupt tror jag inte det blir. Min vanligaste miss är att vänta för länge annars.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback