Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
För några veckor sen låg Tesla på $900 pre-split medan SPX låg ungefär där vi är nu. Är det nån nyhet att Tesla är en volatil aktie?
Tycker jag känner igen det här mönstret med att sura björnar gnäller om hur fel alla hade varje gång Tesla är i bottenläget av sin konsolidering. Om man sitter och blir hög på att sniffa sina egna hjärnfisar för att kursen når $180 och i utandningen haspla ur sig att Tesla aldrig kommer vara värt $1.4T så hoppas jag också man inser hur de egentligen luktade när dagen kommer då Tesla har den värderingen.

Ja jag hoppas att bulls köper på sig nu, jag har ridit björncertifikat fint ned och tror vi har en bit kvar. Luften går ur en av världshistoriens främsta bedragare, men jag sörjer för pensionsspararna i USA vilkas fonder gått in och hjälpt till att blåsa upp detta.
Splitten var för ganska exakt tre månader sedan, sedan dess har TSLA gått ned 39%. OMXS30 -0,46%, DJ -2,39%, men det är lite orättvist eftersom tech åkt på en större smäll. Nasdaq -19%? Vad är det som ska rädda Tesla den här gången?