Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-25, 17:31
  #1189
Medlem
raskenss avatar
Aktien dyker mer och mer 250USD i skrivande stund. Ser ut som en stadig trend nedåt sen ett halvår. nu.

Dom hade ett Jippo med autonomi i går och det kändes rätt så krystat som vanligt med orealistiska planer på att 500.000 bilar ska vara autonoma nästa år. Bara dom mest hårdnackat religiöst troende Musk-fanatikerna tror på sådant nu.
Citera
2019-04-27, 01:01
  #1190
Medlem
raskenss avatar
235USD, Jag misstänker den kommer falla en bra bit till.
Citera
2019-04-27, 08:46
  #1191
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
235USD, Jag misstänker den kommer falla en bra bit till.

Ja det är lägsta kursen på över två år!
Citera
2019-04-27, 11:39
  #1192
Medlem
På svenska teslaklubbens forum ser man det som köpläge.
Citera
2019-04-27, 13:23
  #1193
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Ja det är lägsta kursen på över två år!

Med tanken på att konkurrensen hårdnar, dom eventuellt ska göra en nyemission för att få in kapital, fabrikerna är så kolossalt ineffektiva och hypen håller på att svalna så blir det tungt. Gissar den faller till 150 inom ett år. Hittills har kunderna varit ganska prisokänsliga och accepterar obefintlig service och kvalitet, Tesla har utnyttjat extremt lojala kunder, det kan dom inte göra längre och då böjar det kosta.
__________________
Senast redigerad av raskens 2019-04-27 kl. 13:25.
Citera
2019-04-27, 19:01
  #1194
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
235USD, Jag misstänker den kommer falla en bra bit till.
Gör du det så köper vi andra tesla är inget man ska sälja, bara behålla i 10+ år.
Citera
2019-04-27, 21:14
  #1195
Medlem
Jag tror det blir en rekonstruktion av Tesla innan det blir ett stabilt företag. Inte läge att ha aktier när/om det händer. Lågkonjunkturen står för dörren. Kommer bli svårare att hitta dom finansiärer tesla kommer behöva innan bilförsäljningen står på egna ben.
Citera
2019-04-27, 23:11
  #1196
Avstängd
Xpander-s avatar
Tesla Net Income, $Millions...
Q1 2019: -702
2018: -976
2017: -1,961
2016: -675
2015: -889
2014: -294
2013: -74
2012: -396
2011: -254
2010: -154
2009: -56
2008: -82
2007: -78
Citera
2019-04-28, 12:37
  #1197
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Gör du det så köper vi andra tesla är inget man ska sälja, bara behålla i 10+ år.

Vad ska du med aktierna till? Se till att du kan får ta dela av 11 miljarder dollar i skulder och obefintilg inkomst? 5 år gamla produkter, en VD som varje kvartal går ut med att han ska släppa nått nytt skit som aldrig blir verklighet.

Teslas resa mot noll börjar nu. En av 2000talets största bedrägerier.
Citera
2019-04-28, 15:13
  #1198
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad ska du med aktierna till? Se till att du kan får ta dela av 11 miljarder dollar i skulder och obefintilg inkomst? 5 år gamla produkter, en VD som varje kvartal går ut med att han ska släppa nått nytt skit som aldrig blir verklighet.

Teslas resa mot noll börjar nu. En av 2000talets största bedrägerier.

Elon Musk har en fantastiska förmåga att trollbinda och manipulera folks uppfattning om honom. Ett exempel är att folk i allmänhet tor att det var han som grundade Tesla, Han drar sig inte för att stämma medarbetare för att få sin vilja igenom, det var genom en dom han fick rätt att kalla sig co-founder trots att han blev delägare först senare. Att bli hans motståndare i en rättstvist är nog ett formidabelt helvete då han inte drar sig för några metoder.
Citera
2019-04-30, 01:20
  #1199
Medlem
Trevligt med rea på tesla. Tråkigt bara att det tar några dygn att sälja fonder. Det var några år sedan som jag ägde tesla senast, sen dess har jag bara investerat i breda globala indexfonder. Har de senaste åren inte tyckt att tesla varit undervärderade utan helt ok värderade eller kanske till och med något övervärderade. Senaste tiden har dock detta ändrats rejält och nu blir det dock att köpa tesla för 30-50% av fondinnehavet.

I mitt tycke har tesla aldrig imponerat lika mycket som de gör just nu. Ta bara deras senaste framsteg inom batterier. Tesla köper Maxwell och får på så sätt tillgång till en ny teknik företaget utvecklat, så kallade dry battery som är en slags hybrid mellan vanliga kemiska batterier och solid state batterier. Solid state batterier är givetvis drömmen för elbilar. Dessa batterier skulle i teorin kunna ha flera magnituder högre energidensitet än kemiska batterier och laddas mycket fortare. Börjar tesla nu långsamt utvecklingen mot solid state battery kan de komma att dominera betydligt mer än bara bilmarknaden i framtiden.

Hoppas bara att teslaraketen inte hinner lyfta innnan jag går in om någon dag. De har redan stigit en hel del idag.
Citera
2019-05-01, 12:32
  #1200
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota

I mitt tycke har tesla aldrig imponerat lika mycket som de gör just nu. Ta bara deras senaste framsteg inom batterier. Tesla köper Maxwell och får på så sätt tillgång till en ny teknik företaget utvecklat, så kallade dry battery som är en slags hybrid mellan vanliga kemiska batterier och solid state batterier. Solid state batterier är givetvis drömmen för elbilar. Dessa batterier skulle i teorin kunna ha flera magnituder högre energidensitet än kemiska batterier och laddas mycket fortare. Börjar tesla nu långsamt utvecklingen mot solid state battery kan de komma att dominera betydligt mer än bara bilmarknaden i framtiden.

Hoppas bara att teslaraketen inte hinner lyfta innnan jag går in om någon dag. De har redan stigit en hel del idag.

Ännu en tramsprodukt som inte fungerar. Maxwell har vart en tragisk nyemmissionhistoria med i många år.. hoppet om det fantastiska batteriet. Sannolikheten att MAxwell "köpet" är något annat än att försöka bygga ännu en otrolig historia, är extremt låg. Det finns många företag därute med tillgång till kapital som forskar kring denna teknik, som inte är kapitalsvaga som Maxwell och TSLA är.

TSLA 10Q släpptes i veckan och de gör knappt inga investeringar i CAPEX, bara en jävla massa snack, som med er tesla körgossar..

Q2 ser ut som skit, om du tyckte Q1 var dålig.. med $900M förlust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback