Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-28, 13:06
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trygga-rekan
Beställde LED-lampor från Miniinthebox. Tyvärr så kollade jag inte upp dem på nätet först. Efter en tids väntan så fick jag besked från dem att leveransen kan ta 40 dagar. Under tiden bombar de mig med erbjudanden via mail.

Jag har vid flera tillfällen avregistrerat mig från deras mailutskick, men de fortsätter att skicka mail.
Det är ett ganska säkert tecken på att man har att göra med ett oseriöst företag, tror jag.
Citera
2018-01-28, 19:14
  #62
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fllushy
Lightinthebox
Överblick

Tänkte att jag ger det en chans, körde en beställning på cirka 1400 sek från www.lightinthebox.se
så börjas det, frakt avgift 50 Sek per vara som i detta fall var 9 varor, 1400 + 450 , sedan tull försäkring och försäkring på om något skulle tappas bort samt skadats, 1400 + 450 = 1850 + försäkring = cirka 1950 SEK.

Får varorna efter 15 dagar, blev problem med storlek osv, så vi prövar retur funktonen.

-Måste vänta max 24 timmar per svar på frågor man har om retur.

-Får en beräknad summa på hur mycket jag får tillbaka, då tillägs inte frakt avgifterna som du får stå för totalt själv. Som gör att i detta fall får jag tillbaka samma summa som jag måste betala för att skicka varorna på retur.

- Mycket dålig service, inget telefon nummer, skickade in ett klagomål, men det skiter dem i och svarar genom att anstränga sig lite bättre med att ändra några bokstäver och meningar.

-Och idag kommer en tull och moms avgift på cirka 550 Sek. Så totalt hamnade vi från 1400 till 2500 SEK Som är en ökning på cirka 44 % totalt av ordinarie priset på varorna på hemsidan.

-Skickade in 2 bilder på tull o moms som jag betalade en försäkring på innan beställning av varor, men inget svar än, får se vad som händer.
Och kör en uppdate mer en gärna till er.

Min personliga åsikt?
Bra affärsmodell dem tjänar säkert rikligt med pengar.

Vad kommer jag ta i för återgärder?
Anmäla företaget och hänvisa andra att göra detsamma som blivit bemött av dålig service samt missledande information som gör att företaget kammar hem största vinsten av kakan, och få dem nedstängda så snabbt som möjligt så andra människor inte råkar ut för liknande situation.

Mycket gnäll om pengar för att vara mångmiljonär som du påstår i din andra tråd!
Citera
2018-03-11, 19:59
  #63
Medlem
orvarens avatar
Mini eller Light in the box..
Funkat skitbra! Vid bekymmer att billigt junk för typ tio spänn, inte funkar så har de skickat nytt utan returkrav, vid postnords grisiga straffavgift så fixar skatt,tull, levaransavgiftsförsäkringen det med endast ett par dagars delay, men fått tillbaka pengarna varje gång!! 👍👍

DH gate har inte detta vad jag sett i alla fall..

Inte Deal Extreme heller..

Någon som vet om några sidor som har sådan försäkring?
Citera
2018-06-26, 21:07
  #64
Medlem
Köp absolut inte!

Köpte flera tillbehör till mina litiumbatterier, bl.a. en 3.7V laddnings pcb. Den blev så varm att själva lödningen släppte en komponent på pcbn vilket ledde till att det kortslöts (hade som tur ett externt skydd mot kortslutning då det inte är inbyggt i den.). Eftersom jag beställt fraktförsäkring så skickade dom en ny vara.

Det första paketet betalade jag 102,7 kr i hanterings- och momsavgifter (Det innehöll 5 olika saker till ett värde av 12.23 USD)
Det andra paketet jag fick (det med en ny litiumbatteriladdare) behövde jag också betala 102,7 kr för, vilket jag fann konstigt då dess värde var mycket mindre (jag betalade ca 3 USD). Det som är viktigt att komma ihåg här är att paketets värde inte är vad du betalat för varorna i paketet utan det är vad det kostat för tillverkaren.

Formeln för postnords avgift är "Paketets värde * 0.25 + 75" mao borde jag behövt betala runt 80 kr. Jag trodde först detta var postnord som blandat ihop paketen eller liknande, dock visade det sig på innehållsförteckningen att Miniinthebox skrivit rätt artikel dock att värdet på bara laddaren var 12.23 USD. Om tullverket eller postnord skulle märka detta så skulle du kunna få en böter och tullverket kan beslagta ditt paket.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback