• 39 568 online
  • 1 193 943 medlemmar
  • 61 861 743 inlägg
  • 1
  • 2
2013-02-10, 15:00
Medlem
Robinson-Merals avatar
Är det någon som har handlat därifrån? Det är billigt, nästan lite för billigt. Exempelvis kostar en PS3 kontroll 131 kronor och frakten är gratis. Min första tanke var att det rörde sig om kopior. Så, vad vet vi om Mintinthebox? http://www.miniinthebox.com/sv/tradl...-_p102710.html
Citera
2013-02-10, 15:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Är det någon som har handlat därifrån? Det är billigt, nästan lite för billigt. Exempelvis kostar en PS3 kontroll 131 kronor och frakten är gratis. Min första tanke var att det rörde sig om kopior. Så, vad vet vi om Mintinthebox? http://www.miniinthebox.com/sv/tradl...-_p102710.html
Det är billigt för att det inte är originaldelar. En PS3 dosa kostar 131kr, visst, men den är inte original från Sony. Den är plastig och hela din spel-upplevelse kommer försämras.

Samma med "alla" elektronikdelar som är "för billiga". T.ex. laddare till mobiler, iphone-glas osv.

EDIT: Ett exempel, en original mobilladdare till iPhone från apple laddar från 0-100% på ungefär 1 och en halv timme. Köper du en laddare och sladd från Miniinthebox så kommer den ladda från 0-100% på ungefär 3-4 timmar.
Senast redigerad av nudtru 2013-02-10 kl. 15:39.
Citera
2013-02-10, 16:15
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Det är billigt för att det inte är originaldelar. En PS3 dosa kostar 131kr, visst, men den är inte original från Sony. Den är plastig och hela din spel-upplevelse kommer försämras.

Samma med "alla" elektronikdelar som är "för billiga". T.ex. laddare till mobiler, iphone-glas osv.

EDIT: Ett exempel, en original mobilladdare till iPhone från apple laddar från 0-100% på ungefär 1 och en halv timme. Köper du en laddare och sladd från Miniinthebox så kommer den ladda från 0-100% på ungefär 3-4 timmar.
Misstänkte det. Jag var mest sugen på att köpa ett par LED-lampor, men jag avstår nog.
Citera
2013-02-10, 16:28
Medlem
There is nothing more expensive than a cheap tool...

Eller man får vad man betalar för...
Citera
2013-02-10, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
There is nothing more expensive than a cheap tool...

Eller man får vad man betalar för...
Precis.

Det är dyrare att köpa billigt, för billigt går sönder, så lär du köpa nytt.
Citera
2013-02-10, 20:14
Medlem
Burkens avatar
Har faktiskt handlat från Mintinthebox och döm om min förvåning så fick jag hem nästan rätt grejer.
Jag beställde 2 st ficklampor dessa:
http://www.miniinthebox.com/sv/trust...l?currency=SEK

http://www.miniinthebox.com/sv/uniqu...l?currency=SEK

Kom ihåg att beställa en adapter till elkontakten - det är platta kontakter på grejerna från Kina eller vart de kommer från - så beställ en sån här också:
http://www.miniinthebox.com/sv/allma...er_p88262.html
Eller köp en på Rusta:
http://www.rusta.se/reseadapter-europe-p92951096.aspx

Den första (pann)lampan så var innehållet fel i kartongen - påtalade det för kundtjänst, jag hade ingen större förhoppning om hjälp - efter 2 veckor fick jag ett nytt paket med helt rätt innehåll - inget tjafs om att skicka tillbaka den första lampan.
Använde pannlampa 2, senast i helgen vid snöskoterkörning i skog under 3-4 timmar och den tappade inte ljusstyrka det var -15 grader.

Den andra handhållna lampan känns rejäl i konstruktionen och har ett jävla ljus (båda har det).

Men en stor nackdel är att de använder sig av UPS - bor du norr om Järfälla kan det bli skit med leveransen, jag bor i Sundsvall och här åker paketet upp till Skellefteå för att sedan åka ned tillbaka till Sundsvall.
Mitt andra paket som innehöll ersättningslampan så fick jag av UPS en COD (Cash on Delivery) ,Tull och moms, att betala - jag fick kontakta UPS om varför.
När jag mailade kundtjänst på miniinthebox så återbetalade de summan utan tjafs, det räckte med kvittot från UPS.
UPS höll på å tjafsa nå duktig - men det har väl löst sig efter någon månad med intensiv mailväxling och en del samtal - använd fan inte UPS!
Senast redigerad av Burken 2013-02-10 kl. 20:24.
Citera
2013-02-10, 20:16
Medlem
Burkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Precis.

Det är dyrare att köpa billigt, för billigt går sönder, så lär du köpa nytt.

Visst är det alldeles så - men det är kul å prova - man vet aldrig.

Nu var det billiga lärpengar som jag beställde för ~500:- funkar det så funkar det, vi håller tummarna.
Citera
2013-02-18, 15:22
Medlem
Jan2013s avatar
Miniinthebox är adressen, mod kanske kan fixa rubriken.

Drop-ship från Hongkong? Lite misstänkt billigt hur som.

"Light in the box Ltd" heter företaget tydligen.
Citera
2013-04-16, 12:03
Medlem
AnnaMs avatar
Jag beställde också ifrån sidan. Leveransen tog en månad och avslutades med ett papper från posten där de vill att jag ska betala in moms och postens expeditionsavgift.
Så i slutändan blev de billiga prylarna inte riktigt så billiga.
Citera
2013-04-23, 10:04
Medlem
GalFisks avatar
Kinaprylar; kinakvalitet. Men jag fick vad jag beställt, utan tull (lite olika LED). Och är man lite händig kan en spotlight som lyser vitt i centrum och spygrönt i periferin moddas till en skapligt jämn floodlight, och pinnarna på GU4-sockeln till den andra lampan kan lödas tillbaka igen...
Citera
2013-06-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag beställde också ifrån sidan. Leveransen tog en månad och avslutades med ett papper från posten där de vill att jag ska betala in moms och postens expeditionsavgift.
Så i slutändan blev de billiga prylarna inte riktigt så billiga.

Hej!

Tråkigt att höra om problemet med moms och expeditionsavgifter. Skulle du kunna skicka mig ett PM, så ska vi se om vi kan lösa det på något sätt!
Citera
2013-06-28, 16:08
Medlem
TooFun-79s avatar
ja, jag har handlat där och blivit lurad på över 500 kronor för 2 månader. när jag skrev till de att jag inte har fått mina varor så verkade inte att brydde sig, så jag rekommenderar absolut INTE till nån att handla därifrån. de varorna skulle min tjej få på sin föddelsedag men det blev bara en besvikelse och jag känner mig så lurad
Citera
  • 1
  • 2