Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-16, 14:33
  #133
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Utbudet beror såklart på storlek av affär, Kvalitet på leverantör, men mest på butiken i fråga.

Så svaret är, det beror på 🙂
Citera
2022-06-16, 14:41
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Utbudet beror såklart på storlek av affär, Kvalitet på leverantör, men mest på butiken i fråga.

Så svaret är, det beror på 🙂

Bor det många feta sockerråttor i området så är omsättningen större och godiset hinner inte ligga lika länge innan en tjocksmocka har varit där och kraffsat åt sig godisbitarna. Så färskheten är per automatik högre i sådana områden bara av den anledningen.
Har man då personal som är där och ombesörjer och kvalitetssäkrar färskheten så är det den bästa kombinationen.
Ett brett utbud och alla godisslukare är i himmelriket.
Citera
2022-06-16, 14:49
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Utbudet beror såklart på storlek av affär, Kvalitet på leverantör, men mest på butiken i fråga.

Så svaret är, det beror på 🙂

Fast vad jag sett i Västra Götaland så är godisutbudet i princip densamma mellan samtliga Coop-butiker. Samma leverantör. Tror det är Cloetta.
Citera
2022-06-16, 14:50
  #136
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Fast vad jag sett i Västra Götaland så är godisutbudet i princip densamma mellan samtliga Coop-butiker. Samma leverantör. Tror det är Cloetta.


Jo, de har ju vissa avtal kan jag tänka mig. Dock så är konkurrensen liten. Nästan samma överallt
Citera
2022-06-16, 23:49
  #137
Medlem
Elementarts avatar
Tycker att Lidl har ganska dåligt utbud av lösviktsgodis så jag har aldrig handlat där. Ica Maxi har inge bra lösvikt, godiset verkar vara gammalt konstigt nog, mycket av det jag köpte var hårt. Hemmakväll föredrar jag.
Citera
2022-06-18, 16:42
  #138
Medlem
zebra121s avatar
Tveklöst ICA Maxi. De är i nivå med Hemmakväll, om inte nästan förbi.

Coops lösgodis suger. Rejält.
Citera
2022-06-18, 16:56
  #139
Medlem
godboys avatar
Skulle nog säga att det varierar från butik till butik. Det beror väl på hur väl de håller efter det. Köper själv aldrig lösgodis utan papper på. Tycker det är äckligt med alla snoriga fula ungar som svinar runt. Säkert inget man blir sjuk av, så nojig är jag inte, men det är bara äckligt.
Citera
2022-06-18, 18:13
  #140
Medlem
Hemmakväll får min röst.
Nu är jag så lyckligt lottad att jag bor inom gångavstånd från en sådan.

Däremot så är deras prissättning på chips, ostbågar och motsvarande rätt ohemul - detta inköps således i den lokala coop-butiken.

Under vistelsen i sommarhuset inhandlas godis på ICA - inget större fel på det heller.
Citera
2022-07-08, 18:55
  #141
Medlem
Ybsivs avatar
Hemmakväll är helt klart bäst. Men också dyrast.
Citera
2022-07-08, 19:13
  #142
Avstängd
mazedazes avatar
Okej det är OT men hur kommer det sig att lösviktsgodis ofta är billigare än samma godis som paketerat i påse?
Både inte lösviktsgodis vara dyrare med tanke på större svinn, det krävs personal som ska fylla på behållarna, diska skedar och så vidare.
Citera
2022-07-09, 07:03
  #143
Medlem
Muppetys avatar
Röstar också på Hemmakväll, men ICA Supermarket/Maxi är rätt bra också. Brukar köpa skumsvampar o sötlakrits, o de är oftast mjuka.
Citera
2022-08-02, 22:29
  #144
Medlem
Inget slår Hemmakväll! Annars köper jag en del på Lidl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback