Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-09, 15:11
  #1
Medlem
Citat:
De aggressivt välmenande råd jag får från nätbuset handlar i regel om att jag borde byta bostadsort, lämna Östhammar och invandrartäta Östermalm i Stockholm och flytta till någon om möjligt ännu mer invandrartät stadsdel. Eller rent av flytta till Nordkorea eller Saudiarabien, förvisso avskyvärda länder.

Argumentation på den skrattretande nivån är uthärdlig. Återigen är den stora skillnaden att kvinnliga politiska motståndare alls icke behandlas skrattretande.
Och vad beror det på, eftersom det inte kan handla om själva politiken?
Det tänkte jag vi skulle försöka diskutera i morgondagens chatt. I obevakade kommentarsfält är problemet att olaglig rasism kan slinka igenom. Men inte i en chatt, eftersom bemött rasism så att säga neutraliseras rent juridiskt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle16211171.ab

Och näthatar mot SD:are i samma veva.

Försöker AB bara få fler klick eller är dom genuint intresserade i en debatt med dom som dom kallar för "näthatare"? Kommer flashback medverka?
Citera
2013-02-09, 15:44
  #2
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Jag minns en chatt med Jan Guillou om fildelningen där folk som ifrågasatte Jan fick "trams nästa fråga" som svar inte bara en utan flera ggr. Och han kallar "näthatarnas argumentation skrattretande? Jan är hjärtligt välkommen hit och ta debatten med våra bästa skribenter, han skulle smulas sönder totalt för att senare högfärdigt deklarera att "näthatarna" på Flashback inte har fattat ett dugg.
__________________
Senast redigerad av TimothyMcVeigh 2013-02-09 kl. 15:46.
Citera
2013-02-09, 19:14
  #3
Medlem
Bästa Jan guilliou,!
Ditt raljenta sätt kanske ger dig en å annan pluspoäng hos de besuttna förståsigpåarna som du nummer tillhör.
"Kom igen nu småkillar?!"
Vill du ha en debatt, eller vill du manifestera att näthat existerar, din självgoda jävla idiot, du borde sätta dig ner och tänka efter ,innan du försöker att tillfredställa dina självgoda onanister till bejakare.
Jan guillio, du har inte en susning, och kommer aldrig att ha det, du är lika patetisk som Jan myrdal när han försöker att Återupprätta POL POTT!,, du är en ärkenollla utan verklighetsförankring,!
Om nu herr jan läser detta och undrar vad för näthatare jag är, så kan herr jan pm:a mig och jag ska faxa över mitt körkort och ta debatten i ett icke så nedsmutsat forum som flashback!
du lär bli ganska överaskad att jag delar mycket av din ideologi, men jag har gått vidare och utvecklats,Jag skulle vilja se din reaktion om du som ung journalist blivit utmanad av etablissimanget med,,"Kom igen nu småkillarna på fib etc.."!
__________________
Senast redigerad av lejfgeve 2013-02-09 kl. 19:21.
Citera
2013-02-09, 22:15
  #4
Medlem
stigmas avatar
Vilken ovanligt tramsig krönika av JG.

Citat:
Först bara en liten reservation för att undvika onödiga sidospår. Jag påstår inte att alla sverigedemokrater är sexuellt frustrerade näthatare. Det tror jag absolut inte. Däremot tror jag att alla sådana näthatare är sverigedemokrater.

Detta säger väl egentligen mer om JG:s mentala hälsotillstånd än om näthatarna.

Kom ihåg nu att alla, precis ALLA sexuellt frusterade näthatare är SD:are. Även de som skulle våldta och mörda tjejen som skrev på HM:s facebook-sida. De var SD:are. Sådeså. För det har Janne sagt.
Citera
2013-02-09, 22:28
  #5
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Vilken ovanligt tramsig krönika av JG.



Detta säger väl egentligen mer om JG:s mentala hälsotillstånd än om näthatarna.

Kom ihåg nu att alla, precis ALLA sexuellt frusterade näthatare är SD:are. Även de som skulle våldta och mörda tjejen som skrev på HM:s facebook-sida. De var SD:are. Sådeså. För det har Janne sagt.

Håller med. JG är verkligen en patetisk människa.
Citera
2013-02-09, 22:37
  #6
Medlem
Han sitter i sin högborg med sitt flinande självgoda monstruösa ego och stora käft, och förväntar sig att andra ska komma på kommando och "diskutera" med honom på hans villkor när han snäpper med fingrarna.

Den storkäftade Herr J.G, som horat runt och gjort sig en karriär genom media, beter sig så att Stalin själv framstår som en oförarlig sympatisk kille.

Beter man sig så här tragikomiskt idiotiskt och sedan blir förvånad när en kvarts miljon vuxna män, utan att ens uttala ett endaste "näthat", stormar huvudstaden och bombar AB´s redaktion och Rosenbad, då är man dum i huvudet!

Herr J.G, du är, precis som alla vi andra levande, välkommen att delta i vilken diskussion du vill när och hur du vill, MEN INTE PÅ DINA DIKTATORISKA VILLKOR.

Hörrudu, din gamla sega bortklemade bortskämda arroganta uppblåsta gubbjävel, kontakta mig, så ska jag, i kärlekens namn, ge dig en omgång kok stryk så du inte kan öppna din stora käft förrns du dör, så ngn kan pissa på din grav.

Hälsningar
Carl
En fullvuxen man som aldrig "näthatat" och normalt sett varken lyssnar på storkäftade killar som J.G eller röstar på SD eller ngt annat parti heller för den delan, även om jag börjat fundera på om man ändå inte skulle ta tag i saken, för det börjar jävlar i mig lukta skit om det mesta i det här landet......
Citera
2013-02-09, 22:37
  #7
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Vilken ovanligt tramsig krönika av JG.



Detta säger väl egentligen mer om JG:s mentala hälsotillstånd än om näthatarna.

Kom ihåg nu att alla, precis ALLA sexuellt frusterade näthatare är SD:are. Även de som skulle våldta och mörda tjejen som skrev på HM:s facebook-sida. De var SD:are. Sådeså. För det har Janne sagt.

Han bör ta sig en funderare. Det var 5000 hatiska kommentarer det handlade om. Det skulle alltså finnas 5000 SD-medlemmar som dyrkar en amerikansk svart gangster och sexualbrottsling, och inte tål att någon säger något kritiskt om densamme.
Citera
2013-02-09, 22:43
  #8
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Han bör ta sig en funderare. Det var 5000 hatiska kommentarer det handlade om. Det skulle alltså finnas 5000 SD-medlemmar som dyrkar en amerikansk svart gangster och sexualbrottsling, och inte tål att någon säger något kritiskt om densamme.

Japp, SD:are hela bunten. Och vi ska inte glömma dessa hatare : http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...et_7901138.svd

SD:are det med.

ps : det var förresten SD:are som gasade ihjäl och gjorde tvål av 20 .. nej, jag menar 40 miljoner judar under Andra världskriget! Eller 60 miljoner kanske det var. Minns ej så noga. Detaljer ...
Citera
2013-02-10, 00:24
  #9
Medlem
Europolitans avatar
Orka bry sig om vad Jan Guillou skriver. Ni ska inte ta en sån pajas på allvar.

Kolla här hur hårdingen från Solbacka går ut från studion som en liten skitnödig bög. Ganska långt från hans agentdrömmar.

http://www.youtube.com/watch?v=HycuUtBl3fs
Citera
2013-02-10, 00:28
  #10
Medlem
Kingen_kings avatar
Guillou gör ett jättemisstag från början. Han gör det till partipolitik. Det må så vara att många av idioterna som skrivit idiotkommentare och mejl röstar på SD, men det handlar knappast om det.

Om det är så att många av dom röstar på Sd så betyder det att Sd drar till sej drägg, inte att Sd föder drägg.

Det här är inte, och kan aldrig bli, partipolitik. Det är ett samhällsproblem.
Citera
2013-02-10, 00:40
  #11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Säger som Zlatan, "Vem fan är Jan Guillou?". Snacka om dinosaurie...
Citera
2013-02-10, 01:23
  #12
Medlem
Att folk "Näthatar" tror jag i mångt och mycket beror på att journalister som Jan Guillou sitter och skriver sina artiklar som om hans åsikter är de rätta att tycka, och alla andra är dumhuvuden. Att han tror sig representera en majoritet av folket eller att han som nu får sitta och gruppera in människor i fack eller politiska grupperingar. Folk som inte känner igen sig i hans åsikter (de flesta) har ingen möjlighet att på samma sätt göra sin röst hörd. Förtvivlan i att måsta läsa om hans "verklighet" och besserwisser fasoner, kan ju få de flesta att gå i taket.
Tyvärr går vissa "näthatare" för långt och använder personliga påhopp, vilket jag helt tar avstånd ifrån. Däremot är det jättebra att emotsäga journalister som sitter som opinionsbildare och lobbyister på tidningarna och snackar goja, samt döljer eller vinklar inslag - vilket tyvärr blir allt vanligare i Sverige (här är ett tydligt exempel http://www.youtube.com/watch?v=8IDweyTBkRk&sns=fb ) Journalisterna i Sverige är inte en representativ grupp för Svemskar i allmänhet för de frågor de driver, och sådant gör självklart folk förbannade. Ibland tror man att de har riktlinjer från riksdagen gällande vad de får skriva om och inte. Man har lite svårt att tro att alla på en tidning "råkar" tycka likadant? Ännu mer frustrerande blir det när spionen och kommunisten Guillou får sitta och håna andra människor, och det är dessutom ofta och i alla möjliga sammanhang i både tidningar och på tv. En arogant besserwisser som ingen med förnuft ändå borde ta på allvar.
PS - Jag är ingen Sverige Demokrat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback