• 1
  • 2
2013-02-21, 09:51
Medlem
Fick hem datorn igår, säger bara "WOW" vilket monster. Hade inte tid att starta upp datorn tyvärr så packade bara upp den och till min förvåning var den väldigt stor, 17.5 tum.

Första anblicken var väldigt trevlig, svart/blått chassi som känns väldigt solid, tangentbordet var väldigt välbehagligt med bra spens. Trevlig upphöjning på undersidan som gör att tangenterna och hela datorn lutar pyttelite framåt vilket är väldigt behagligt när du skriver.

Datorn kom med en installationsskiva samt en instruktionsbok, fick även med ett 4gb usb-minne som jag inte riktigt har hunnit kolla vad det är för något, troligtvis drivrutiner.

Så hittills är allt verkligen frid och fröjd med min dator, snabb leverans och otroligt bra support.

10/10 just nu, får se när jag startar datorn

(fortsättning följer)
Citera
2013-02-21, 10:05
Medlem
Låter suveränt, och bra att du fick den så fort

Hur är det med såna här laptops och kylning förresten? Man borde väl kunna kolla filmer i flera timmar och spela spel utan problem? Så länge man inte har den på en kudde eller i sitt knä typ.

Inväntar fortsättning :P
Citera
2013-02-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galacticos
Låter suveränt, och bra att du fick den så fort

Hur är det med såna här laptops och kylning förresten? Man borde väl kunna kolla filmer i flera timmar och spela spel utan problem? Så länge man inte har den på en kudde eller i sitt knä typ.

Inväntar fortsättning :P

Vad jag har läst på när man kör med SLI eller cross så är det att dom kan bli relativt varma. Jag har inhandlat en kylplatta till datorn, cooling master x3 tror jag den hette, som ska vara extremt bra enligt alla tester som jag har läst.

Men som sagt, om man ska köpa en laptop med dubbla grafikkort så är det nästan krav på att man har en kylplatt om man inte vill ligga runt 90-100c konstant. Jag kan uppdatera ikväll när jag har testkört den lite.

Men jag tror inte det ska vara något problem att ha den stående på ett bord eller dylikt och spela och kolla på film utan att den blir för varm.
Citera
2013-02-21, 19:15
Medlem
Ok, tror det är vettigt med en kylplatta för att vara på den säkra sidan.

Grafikkort: 1 x 2 x Nvidia GeForce GTX 680M 4 GB GDDR5 SLI (X-2048B) Det är vad du köpte, och det betyder att 2 st sådana grafikkort sitter i?

För min del blir det nog bara ett grafikkort, men ett "kraftigt" sådant, borde nog räcka.

Har du hunnit köra lite tester än? Testat spel, filmer och sånt?
Citera
2013-02-24, 23:01
Medlem
Hur går det för dig? Hunnit testa något än?
Citera
2013-02-27, 19:47
Medlem
Sådär, sorry för dåligt med uppdateringar!

Nu har jag testkört datorn i några dagar och jag känner verkligen INTE av alla de negativa kommentarerna som finns ute om man googlar på SLI-korten

Datorn flyter på helt perfekt i alla spelen på högsta grafiken (Hitman 5, BF3, Skyrim, LoL, DOTA 2, CS) you name it. Grafikkortens temp under en 64 personers match i BF3 snittar på runt 50-55 med kylplattan på, 55-60 utan, så kan verkligen inte klaga över att korten blir för varma och riskerar att ta skada.

Drivrutinerna till korten är faktiskt skitbra, kör just nu 314.07 och det enda problemet som jag stötte på var att skärmen blev helt svart en gång när jag startade Hitman och spelade i kanske 10min, installerade om drivrutinerna och nu fungerar det klockrent igen.

Datorn i sig faller mig verkligen i smaken, den är helt svart (matt) och har ett upplyst tangentbord (färgerna går att ändra) samt att tangenterna är otroligt behagliga att trycka på. Skärmen är i en klass för sig, har nog aldrig ägt en dator med en lika klar och skarp skärm, den levererar verkligen när det kommer till spel och film!

Att folk skriver att datorn är tung etc.... visst är den lite tung men det får man ju helt enkelt räkna med om man har två grafikkort samt två hårddiskar.

10/10 Helt klart, kom gärna med frågor om det är något som någon undrar över.
Citera
2013-02-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galacticos
Ok, tror det är vettigt med en kylplatta för att vara på den säkra sidan.

Grafikkort: 1 x 2 x Nvidia GeForce GTX 680M 4 GB GDDR5 SLI (X-2048B) Det är vad du köpte, och det betyder att 2 st sådana grafikkort sitter i?

För min del blir det nog bara ett grafikkort, men ett "kraftigt" sådant, borde nog räcka.

Har du hunnit köra lite tester än? Testat spel, filmer och sånt?

Exakt, det sitter två stycken "Nvidia GeForce GTX 680M 4 GB GDDR5" i datorn, vilket är helt magiskt enligt mig. Vad tekniken har gått framåt!
Citera
2013-03-01, 20:16
Medlem
Ok, skönt att höra! Grattis till ditt köp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem