2013-02-09, 00:11
Medlem
Vet att det fuskas mycket inom denna branschen och det är inget nytt under solen att företagen gör det.. Ville bara lyfta ett varningens finger ändå för detta företag.

Dom köpte en bil av mig som jag inte hade tid att göra iordning utan jag åkte iväg och köpte nyare helt enkelt och sålde iväg den här billigt. Kom två st och hämtade den samma dag som annonsen vart utlagd och det var väl inga större konstigheter att någon som knappt kunde svenska ringde på en billig bil.
Men den hade ju sina skavanker som sagt, mätarhus som inte funkade efter ordning, fjäder som nästan 2 varv hade gått av på, turbon ven, läckte olja, fjädertornslagringarna va åt helvete, rost i trösklar, sprucken bromsskiva, diverse stag som glappade bara för att nämna en del..

Denna bil kom ut på annons igen någon vecka efter dom köpt den, ny rekondad, fälgarna jag skickade med behöll väl någon av dom för sig själv för dom var inte och det var lite större fälgar än orginal, inget som va bytt efter den vart bes U.A, stod aldrig på företaget utan bara en av privat personerna som var med och hämtade bilen. Sen hade bilen en komplett ifylld servicebok vilket den inte hade i min ägo.

Ringde för skojs skull och låtsades vara intresserad av bilen och den var guld och gröna skogar nu, gick igenom bes utan problem, alltid servad, jätte fin och allt funka som det skulle. Dom hade inte gjort något själva sa dom med den.
Sa då att jag ägt bilen en gång i tiden och när jag sålde den då fanns det ingen fullstämplad servicebok för jag gjorde en del själv istället. Hörde ett klick i telefonen, sen bröts samtalet och inget svar när jag provade igen.
Citera
2013-02-10, 14:59
Medlem
Lillstarks avatar
Vilka skojare, jag har en liknande historia om en annan bilfirma i Örebro:

Min syster bytte in sin 940 Turbo mot en annan bil, när de sedan sålde 940n för 10'000kr mer än min syster fick i inbyte skrev de följande (kommer inte ihåg allt):

*16-tums lättmetallfälgar=fula 15-tums 740-fälgar.
*Mkt fint skick=mycket rost under, bromsslangar fram måste bytas innan nästa besiktning.
*Fullständig historik=Ett utskrivet Excel-dokument som vi skickade med på allt vi bytt på bilen, ingenting från tiden innan hon ägde den.
*Påkostad ljudanläggning=Biltema skitstereo, nya dörrhögtalare.

Det var säkert mer felaktigheter men detta är vad jag kommer ihåg, man trodde inte det var samma bil när man läste annonsen för ingenting stämde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in