• 1
  • 2
2013-02-08, 16:29
Medlem
Medicinalternativen börjar ta slut verkar det som så nu ska jag pröva Aurorix för andra gången. Förra gången hände ingenting alls trots hög dos. Nån som fått effekt eller som tror att det kan gå bättre andra gången för mig?
Citera
2013-02-08, 17:09
Tror jag har skrivit tidigare om när jag hade Aurorix. Jag slutade med Venlafaxin, tror jag hade 225 mg direkt, o började med Aurorix dagen efter. Det hjälpte, men inte lika bra som Venlafaxin.

Men under den månad jag åt Aurorix var jag 2 veckor i Thailand, så det är svårt att veta om det hjälpte, eller om det var för att jag trivdes med semestern. När jag kom hem mådde jag så dåligt att jag fick läggas in för ECT-behandling.

Bytte sen tillbaka till Venlafaxin.
Citera
2013-02-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tror jag har skrivit tidigare om när jag hade Aurorix. Jag slutade med Venlafaxin, tror jag hade 225 mg direkt, o började med Aurorix dagen efter. Det hjälpte, men inte lika bra som Venlafaxin.

Men under den månad jag åt Aurorix var jag 2 veckor i Thailand, så det är svårt att veta om det hjälpte, eller om det var för att jag trivdes med semestern. När jag kom hem mådde jag så dåligt att jag fick läggas in för ECT-behandling.

Bytte sen tillbaka till Venlafaxin.

Mm, kan ju vara semestern som var det positiva. Jag ska sluta med Cymbalta och kombinera Aurorix med diverse andra mediciner. Vill inte behöva ECT igen, hoppas på att våren kommer snart och att ljuset ska hjälpa lite.
Citera
2013-02-08, 20:00
Medlem
kemisksubstanss avatar
Hur länge åt du aurorix sist? För antidepp kan det ta väldigt lång tid för att fungera.
man ska känna nån positiv effekt efter 1-2 månader och fulleffekt 6-9 månader. Det tar tid för medicinen att bygga upp den delen av hjärnan som har skadats/krympt pga depression eller medfödd defekt.
Citera
2013-02-08, 20:46
Medlem
Keiras avatar
Jag har testat Aurorix för depression men för mig funkade den inte alls. Gick tillbaka till SSRI.

Men vi är ju olika och reagerar olika på antidepp. Enda sättet att veta om det funkar är att prova.
Citera
2013-02-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemisksubstans
Hur länge åt du aurorix sist? För antidepp kan det ta väldigt lång tid för att fungera.
man ska känna nån positiv effekt efter 1-2 månader och fulleffekt 6-9 månader. Det tar tid för medicinen att bygga upp den delen av hjärnan som har skadats/krympt pga depression eller medfödd defekt.

Kommer inte ihåg hur länge jag åt aurorix sist tyvärr men får väl ge den en chans till.
Citera
2013-02-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keira
Jag har testat Aurorix för depression men för mig funkade den inte alls. Gick tillbaka till SSRI.

Men vi är ju olika och reagerar olika på antidepp. Enda sättet att veta om det funkar är att prova.

SSRI funkar inte alls för mig. Aurorix kanske funkar bättre med min nuvarande medicinkombination, får väl pröva och se.
Citera
2013-02-14, 14:12
Medlem
Chelskeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
SSRI funkar inte alls för mig. Aurorix kanske funkar bättre med min nuvarande medicinkombination, får väl pröva och se.

Vad har du för kombination nu? Jag är själv på jakt, efter vad jag skulle kunna kombinera med Voxra. Jag fick nu sist sertralin att kombinera, men det har bara gjort mig sämre. Ingenting positivt har medföljt.

SSRI har en sisådär effekt på mig. Venlafaxine fungerade väl "någorlunda". Men långt ifrån ultimat.. Kan man kombinera venlafaxine med voxran tror ni? Eller ska jag fråga om en kombi med en TCA, t.ex anafranil? MVH
Citera
2013-02-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Vad har du för kombination nu? Jag är själv på jakt, efter vad jag skulle kunna kombinera med Voxra. Jag fick nu sist sertralin att kombinera, men det har bara gjort mig sämre. Ingenting positivt har medföljt.

SSRI har en sisådär effekt på mig. Venlafaxine fungerade väl "någorlunda". Men långt ifrån ultimat.. Kan man kombinera venlafaxine med voxran tror ni? Eller ska jag fråga om en kombi med en TCA, t.ex anafranil? MVH

Jag äter lamictal, abilify, seroquel och aurorix (från och med idag). Kombinerade venlafaxin och voxra förra året. Anafranil har jag också hunnit med, både dropp och tabletter, men det var länge sen.
Citera
2013-02-14, 16:36
Medlem
Chelskeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Jag äter lamictal, abilify, seroquel och aurorix (från och med idag). Kombinerade venlafaxin och voxra förra året. Anafranil har jag också hunnit med, både dropp och tabletter, men det var länge sen.

Hur upplevde du kombinationen av Venlafaxine och Voxra? Anafranil, måste jag också fråga om. Jag läser en hel del på Socialanxietysupport och Anafranil är i princip höjt till skyarna av 70 procent av användarna. Hur ser det ut, att få det utskrivet idag?
Citera
2013-02-14, 16:36
Medlem
Chelskeys avatar
Glömde även att fråga hur din problematik ser ut?
Citera
2013-02-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Hur upplevde du kombinationen av Venlafaxine och Voxra? Anafranil, måste jag också fråga om. Jag läser en hel del på Socialanxietysupport och Anafranil är i princip höjt till skyarna av 70 procent av användarna. Hur ser det ut, att få det utskrivet idag?

Jag är svårmedicinerad så jag får lite biverkningar men ingen positiv effekt oftast. Hände ingenting när jag åt venlafaxin och voxra, tappade inte ens aptiten eller gick ner i vikt som man ofta hör att man gör av voxra.
Anafranil tror jag säkert att min läkare skulle skriva ut till mig om jag ville det men eftersom jag prövat den 2-3 gånger utan effekt känns det inte aktuellt. Om man prövat några andra mediciner först brukar det väl inte vara några problem att få anafranil? Eller finns det nån med annan erfarenhet av det här?

Jag är bipolär, har främst återkommande depressioner med mycket ångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in