• 4
  • 5
2005-10-25, 15:57
Medlem
prettygirls avatar
Det finns bara en i min umgängeskrets som inte kan laga mat,
om så hennes liv hängde på det, och det är min kusin (19 år).
Hennes mor är rena rama cordon-bleu så synd att det inte gått i arv.

Själv är jag riktigt duktig, men lagar inte mat så ofta.
Har en väninna som kan få allt att smaka bra.
Helt otroligt faktiskt, hennes sallader är det bästa som finns.
Citera
2005-10-25, 16:23
Medlem
Vardons avatar
Ganska många är duktiga, flera bakar sitt egna bröd och liknande... Kommer nog faktiskt fram till att det är jag som är sämst... Både vad det gäller matvanor och matlagning. Största problemet är motivation... Om man ändå ska käka framför tvn och man är hungrig när man börjar...

Däremot är jag nog hyfsat duktig om jag anstränger mig tex när man lagar mat flera stycken. Men eftersom alla då vill laga mat brukar jag gå direkt och ställa mig och diska, ity det brukar behövas en diskare per kock vid sånna tillfällen då flera lagar mat...
Citera
2014-08-10, 07:06
Bannlyst
Alla har inte vett att bjuda på mat i ett rent kök med fräscha bestick, där stolarna inte har fläckar på dynorna, där marmeladfläckar inte finns på bordet och där den som bjuder är fräsch själv.

Frukostar är det många fler som misslyckas med. Hotellfrukostar är ju bäst alla kategorier. Jämför det med någon som sitter naken och ofräsch i skitig morgonrock och slafsar i sig löskokt ägg så att det rinner så förtar det ännu mer av upplevelsen.

Jag tycker inte att jag är sjåpig utan snarare att jag har vett.
Citera
2014-08-12, 21:24
Medlem
Har iof bara en vän, men man kan ju lugnt säga att jag är den av oss som är totalt usel på matlagning inklusive bakning. Nu lever hon iof på nudlar likt många andra ungdomar, men jag vet att hon lätt kan följa ett recept om hon måste. Jag däremot kan knappt koka vatten utan att det går åt helvete Tror seriöst det är en förbannelse och jag får ångest bara av att tänka på matlagning. Fasar den dagen jag har ett förhållande och inte ens kan göra en kopp kaffe till min stackars lille gubbe...
Citera
2014-08-12, 22:00
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Mina absolut närmaste kompisar är inte jätteduktiga på att laga mat. Den ena kan bara koka makaroner medans den andra steker köttfärs på högsta värmen
Citera
2014-08-14, 18:00
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Mina absolut närmaste kompisar är inte jätteduktiga på att laga mat. Den ena kan bara koka makaroner medans den andra steker köttfärs på högsta värmen

Vad är fel med att steka köttfärs på hög värme?
Citera
2014-08-14, 18:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Köttfärs och makaroner är ju inte dumt, jag hoppas dom lagar mat tillsammans.
Citera
2014-08-15, 19:55
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Vad är fel med att steka köttfärs på hög värme?
Det är väl lätt hänt att det blir bränt då?
Citera
2014-08-15, 21:14
Medlem
Har en kompis som påminner mycket om ts vän. Han lever i stort sett på färdigmat från ICA, vitt bröd och den lokala pizzerian. Det mest avancerade han klarar av är att koka makaroner med Scans köttbullar, tonvis med ketchup och sån där amerikansk dressing på.

Måltiderna sköljs givetvis ner med energidryck eller cola.

Han är dessutom sjukskriven så hans ekonomi är inte den bästa. Har försökt ge han tips på hur han kan laga sin egna, enkla och billiga mat men får bara tillbaka kommentarer om hur trist och tidskrävande matlagning är.

Har annan kompis som förvisso tycker att matlagning är skoj, men han är verkligen värdelös på det han gör. Han vägrar följa recept utan går istället helt på känsla, och eftersom han har en väldigt dålig matlagningskänsla så blir det ofta fel. Tur för honom att han inte är kräsen, han äter alltid glatt upp det han lagar med en viss stolthet även om maten smakar på tok för salt, för sött, för bränt etc.
Citera
2014-08-15, 23:14
Medlem
JerryCottons avatar
Endast en av mina vänner kan anses kunna laga någorlunda bra mat. Resten är urkassa.
Citera
2014-08-24, 10:34
Medlem
Tritonuss avatar
Överlag så är mina manliga vänner bra på att laga mat. Visst finns det några som är lite tafatta men det är nog mest beroende på ointresse.

Faktum är att vi nog är rätt så intresserade av att prova ny mat och lära oss nya tekniker. Och framförallt inspirera varandra till att testa lite nya saker. Det kanske inte alltid blir asbra men vi försöker iaf.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in