Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-19, 18:37
  #13
Medlem
Utveckling av det jag skrev i min förra kommentar.

Rubriken handlar ju om 1% och där gick jag off topic. Jag tänkte mest på "vanliga" mc-klubbar i mitt svar. Vad gäller för 1% så vet jag inte ett skit om det egentligen. Det man snappar upp på Flashback och Aftonbladet är knappast en stabil grund att stå på...
Citera
2015-10-20, 18:51
  #14
Medlem
Sykos avatar
Känns som det går mot stabilare tider igen. Självklart ändras kulturen och då speciellt 1% då det inte är samma folk som andra klubbar.
Det vi såg på 90-talet var hungriga killar som ville mer än att vara i sina gamla klubbar. Ville vara del i något större.
HA kändes mer som gamla raggare vilket också var fallet vad det gäller först avdelningen.

När andra avdelningen skulle tas upp var det Helsingborg som gällde. Det var då Morbids MC och Rebells MC som var aktuella och ansågs vara riktiga mc klubbar. Båda ville vidare och det var HA som gällde i Sverige då.

Rebells var klubben som fick gå fick äran att bli mc-sweden. Morbids fick vara kvar som den klubben det var. Men sökte sig snabbt vidare till BMC och var då andra klubben i Sverige som hade Sweden på ryggen enligt 1% standard.

Ta gärna och sök på deras gamla märke på nätet.

https://twitter.com/slponv/status/515604085475901440

Där kan svaret vara varför nu annan Helsingborgsklubb har ett märke likt SOA.

Det var grundaren av WTMC som stod bakom grundandet av Morbids MC.
Dessa klubbar levde 1% liv redan på 80-talet och får ses som riktiga mc klubbar.

Kriget drog i gång redan när det vissa sig att klubben hade kontakt och umgicks med BMC i Danmark.

Jag tror att vi nu kommer se en ut gallring av folk, vilket vi gjort ett tag men i snabbare takt. MC välden kommer finnas kvar men att det skulle se ut på samma sätt som på 70-80 talet är bara dumt att tro och önska.

Det gör det ingenstans. Om vi inte ser till gamla klubbar som lever kvar i sin bubbla. Som allt annat utvecklas även klubbarna och då speciellt de stora. Att ändra på sig och leva på annat sätt är självbevarelsedrift och inget annat.

I alla länder så "bråkas" det internt mellan nya och gamla medlemmar. Det om allt möjligt från hur saker ska hanteras vad gäller medlemmar som blir utkastade till vilka skor du får ha på dig när du är i uniform.
__________________
Senast redigerad av Syko 2015-10-20 kl. 18:58. Anledning: Länk
Citera
2015-10-21, 13:13
  #15
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Ta gärna och sök på deras gamla märke på nätet.

https://twitter.com/slponv/status/515604085475901440

Där kan svaret vara varför nu annan Helsingborgsklubb har ett märke likt SOA.

Det var grundaren av WTMC som stod bakom grundandet av Morbids MC.
Dessa klubbar levde 1% liv redan på 80-talet och får ses som riktiga mc klubbar.

Kriget drog i gång redan när det vissa sig att klubben hade kontakt och umgicks med BMC i Danmark.


.
Det var ju en jävla såpa med HA och deras anhängare i Danmark, WTMC umgicks flitigt med HA först, och de hade även ett par dansktalande medlemmar, om jag minns rätt, (jag träffade dom bare en gång på HA:s Bikeshow i Roskilde) men HA hade en benägenhet att bli ovänner med alla som ställde upp för dom, först var det Morticians som var nära vänner; men stängdes ned och öppnade igen som Undertakers och blev BMC, sedan det här med WTMC.
Som många har sagt förut, det går inte att vara kompisar med HA.
Citera
2015-10-21, 21:07
  #16
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Med risk att bli utskrattad... Står helt stilla nu. WTMC?
Citera
2015-10-21, 22:21
  #17
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Med risk att bli utskrattad... Står helt stilla nu. WTMC?
White Trash MC.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback