Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-06, 17:02
  #1
Medlem
Skogsvattes avatar
Juden Robert Aschberg deklarerade idag i Radio 1 att han "med glädje" betalar 10 000 kr till den som kan leverera "100% vattentäta uppgifter" om näthatarare som ägnar sig åt hotelser på internet.

Frågeställningar:

1) Är det här ännu ett steg i etablissemangets försök att tillintetgöra yttrandefriheten?
2) Kommer det här fungera för att stoppa oliktänkande på internet?
3) Kommer näthatarna vid Aftonbladets debatt- och kulturredaktioner att hängas ut av Aschberg?

Klippet kommer sannolikt upp på Radio 1:s hemsida inom kort:

http://play.radio1.se/live
Citera
2013-02-06, 17:11
  #2
Medlem
Nja, det är nog mer ett uttryck över att ingen näthatare vill komma fram ur garderoben (lämna sin anonymitet). Det bästa vore om man kunde avslöja identiteten på någon utav de mest kända näthatarna och då givetvis få dömd och fälld för diverse lagbrott som t ex personangrepp, mordhot m.m. Sen är det ju fritt fram för massmedia att intervjua den här personen och ta reda på precis allt vad denna näthatare har haft för sig under årens lopp.
Citera
2013-02-06, 17:14
  #3
Medlem
Sigstens avatar
Vad fan är problemet med detta "näthat" de tjatar om egentligen? Jag menar om någon blir t.ex mordhotad på genom internet så är det väll bara att gå till polisen och göra en anmälan? Eller? Sköter inte polisen sitt jobb? WTF?!?!
Citera
2013-02-06, 17:18
  #4
Medlem
MoLoKs avatar
Vi kan väl tipsa Aschberg om Simon Fors?
Citera
2013-02-06, 17:20
  #5
Medlem
densistasovjets avatar
PRoblemet med dessa konspiratörer till vänster om vänstern som Robert är, att man känner andra som man känner sig själv, dvs det är ju helt uppenbart att någon orkestrerar hela skiten då media inte gjort annat än att prata om kvällens uppdrag granskning nu i en vecka med crescendo idag. Då tror dom att dessa knäppskallar också är organiserade vilket dom ju inte är. Hur skulle dom kunna vara det om dom hatar allt och alla?
Citera
2013-02-06, 17:22
  #6
Medlem
U-Figs avatar
Blir det inte billigare, i alla fall på lång sikt, om man bara lär den icke-hatande befolkningen att anmäla dessa näthatare? Dessa icke-hatare borde spionera på vänner, grannar, avlägsna släktingar, familj, och så vidare för att säkerställa huruvida de är näthatare.

Man kan ju upprätta något slags ministerie för statssäkerhet till vilket folk kan rapportera och anmäla dessa personer som begår sådana hemska brott. Ett bra motto för ministeriet skulle kunna vara "Landets sköld och svärd", med tanke på att vi måste försvara oss mot dessa vidriga näthatare men också att vi måste gå till attack mot dem så att vår välfärd och mångkultur kan upprätthållas. Detta ministerie skulle ju självklart verka för yttrandefriheten och därför spionera, avlyssna och sedan spärra in dessa farliga näthatare.
Citera
2013-02-06, 17:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Vad fan är problemet med detta "näthat" de tjatar om egentligen? Jag menar om någon blir t.ex mordhotad på genom internet så är det väll bara att gå till polisen och göra en anmälan? Eller? Sköter inte polisen sitt jobb? WTF?!?!


Nä precis, det är polisen som inte gör sitt jobb. De borde ta en anmälan på allvar, speciellt som det ju ofta går att bevisa exakt vad som sagts med utskrifter och allt. Men polisen saknar kompetens att gå vidare med ärendet.

Oftast handlar det ju om småbrott som ger kanske dagsböter på sin höjd, så polisen ser det inte ens som lönt att göra något åt det. Jag tycker dock att det ska hända nåt och sen registeras i polisregister att man har mordhotat någon eller gjort personangrepp.
Citera
2013-02-06, 17:24
  #8
Medlem
Hajafintens avatar
Det är väl bara att kolla på Hms facebooksida eller aftonbladet olika kommentarsfält?

Hur svårt kan det va
Citera
2013-02-06, 17:25
  #9
Medlem
Fjodorovs avatar
Enkelt sätt att tjäna 10 000 kronor, tyvärr litar jag inte på att Aschberg skulle ge mig 10 000 kronor för att fabulera historier om oss organiserade näthatare.

Det finns väl bara en användare på forumet som har gett sig själv titeln näthatare?
Citera
2013-02-06, 17:33
  #10
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Noterar intresserat den nya trend av intressegrupper som erbjuder pengar mot uppgifter om regimkritiker. Den anti-vita maktsfären har börjat känna marken skaka under fötterna, men de uråldriga krafter som är i rörelse kommer inte gå att stoppa med sociala konstruktioner. Det här är ett lågintensivt krig i en vitfientlig maktordning. Alla kommer vi bli tvungna att bekänna färg, nu eller i ett senare skede. Jag skriver ingenting här som jag inte skulle kunna underteckna med fullständigt namn, för det kommer förr eller senare bli något jag kommer ställas till svars för. Förhoppningsvis i en framtid som ser mitt vitvänliga engagemang som en fördel. Alternativet - att vara tyst och låta ondskan segra, och förlora tveklöst istället för att faktiskt ta chansen att våga för att kunna vinna, för mig är det inget val. Det finns bara en väg. Jag vill överleva, och jag vill att mina genled fortlever. Att vara regimkritisk innebär risker och en hotbild. Men jag dör garanterat om jag inte gör något. I kontrast vinner jag odödlighet genom att min familj, min släkt och mitt folk får leva vidare. Det finns i sammanhanget inget val, det finns bara olika starka överlevnadsinstinkter hos människor.
__________________
Senast redigerad av HemligaSallskapet 2013-02-06 kl. 18:23.
Citera
2013-02-06, 17:34
  #11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Lyssnare ringer in till Aschberg och försöker diskutera konsekvenser av hans erbjudande men han smiter från alla frågeställningar genom att hänvisa till att allt är hypotetiskt tills han har hängt ut någon.
Citera
2013-02-06, 17:36
  #12
Medlem
Ilimitados avatar
Det är ju Aschberg själv som är näthatare. Han hatar det fria nätet där folk kan uttrycka avvikande åsikter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback