Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 09:18
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
De säger att den informationen jag angav inte stämde med folkbokföringen. Vågar man skicka körkort och sådant till dem för att varifiera sig eller ska jag skita i 220 kronorna och gå vidare i livet?

Har du småpengar som är btc så ja men är man säljare så inte värt att skicka in körkortet xD

mvh
Citera
2017-03-29, 16:00
  #842
Medlem
Mina personuppgifter stämmer tydligtvis inte och den vill att jag skickar bild på mitt körkort, det efter jag betalat, vad i helvette.
__________________
Senast redigerad av Hmannen12345 2017-03-29 kl. 16:13.
Citera
2017-03-29, 21:02
  #843
Medlem
Fyfan så jobb8gt dehär blev alltså, ångrar att jag gav mig in på dehär med bitcoims, varit tvungen att ändra min folkboksföringadress, skicka in kort på id kort, räkningar osv. Hade såklart skitit i det om det inte vore så att jag redan betalat dem med swish, fyfan så jobbigt inte igen men nu ska jag fan ha mina bitcoins.
Citera
2017-03-29, 21:58
  #844
Medlem
Notera att det inte är Bitcoin som kräver några personuppgifter. Det är BTCX du ska vara irriterad på och de följer lagen så egentligen är det Svenska Staten du borde klaga på.
Citera
2017-03-30, 00:15
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Notera att det inte är Bitcoin som kräver några personuppgifter. Det är BTCX du ska vara irriterad på och de följer lagen så egentligen är det Svenska Staten du borde klaga på.
Hehe, du har såklart rätt.
Citera
2017-04-16, 00:16
  #846
Medlem
snowgoons avatar
jag andvände btcx. swishade över 710 kronor och fick 670 kr i min wallet. är helt färsk med bitcoin men varför blev det mindre pengar?
Citera
2017-04-16, 00:44
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowgoon
jag andvände btcx. swishade över 710 kronor och fick 670 kr i min wallet. är helt färsk med bitcoin men varför blev det mindre pengar?

Det är BTCXs avgift som är en viss procent av köpet för att agera mellanhand om jag inte minns fel.
Citera
2017-04-25, 21:27
  #848
Medlem
Bossiemans avatar
BT.cx har alltid fungerat perfekt för mig. Inga problem och pengar till kontot inom utsatt tid.
Man behöver vara noggrann med beloppet man överför. Om du säljer t.ex. 1 XBT till dem så måste du överföra 1+avgiften för transaktionen för att det ska bli rätt. Tänker alla på detta? Jag menar, jag sålde 1 XBT till BT.cx i Söndags. Avgiften från Kraken är 0,0005 XBT så jag skickar därmed 1,0005 XBT till adressen jag får för transaktionen till BT.cx. Kraken tar 0,0005 och 1 skickas till BT.cx. Allt blir rätt och pengarna på kontot fort.
BT.cx skulle behöva förtydliga detta i deras mail.
Citera
2017-05-26, 01:53
  #849
Medlem
Jag handlade nl bitcoins via btcx för ca 5 år sedan och sparade ca 0.5 på kontot för att låta det växa. Snål som man var investerade man inte redan när jag då med facit i hand redan sätt en kraftig utveckling.
Hur som helst, kommer inte åt kontot. Säger att inget konto finns med min mail, jävligt underligt då mail konversationerna finns kvar på min mail mellan mig å kundservicen.
Jävla scammers, trodde jag glömt bort det å tog en liten löneförmån.
Nån som vart med om liknande?
Citera
2017-05-26, 02:05
  #850
Medlem
Jag gjorde misstaget att köpa från BTCX då jag är ny till det hela med Bitcoins, tydligen har BTCX mycket högre priser för köp, och när man säljer tar det en stor del som mellan skillnad har jag fått reda på nu.

Vilket är det bästa stället att både handla och sälja bitcoins för Europeer och Svenskar? Man vill ju inte bli blåst på mellan skillnaden direkt. Fördelen med BTCX är väl dock att man får coinsen direkt då man swishar, fungerar kanske inte så på andra hemsidor, eller har jag fel? Uppskattar svar.
Citera
2017-05-26, 15:13
  #851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Jag gjorde misstaget att köpa från BTCX då jag är ny till det hela med Bitcoins, tydligen har BTCX mycket högre priser för köp, och när man säljer tar det en stor del som mellan skillnad har jag fått reda på nu.

Vilket är det bästa stället att både handla och sälja bitcoins för Europeer och Svenskar? Man vill ju inte bli blåst på mellan skillnaden direkt. Fördelen med BTCX är väl dock att man får coinsen direkt då man swishar, fungerar kanske inte så på andra hemsidor, eller har jag fel? Uppskattar svar.


Vill du inte bli blåst, UNDVIK BT.CX eftersom de kör en selektiv scam. Polaren trodde mig inte, idag är han 4500kr fattigare. De vägrar hantera hans ärende och då har han gett dme personuppgifter från flera myndigheter.

Vad han arbetar med är relaterat till MSB och säkerhet på riksnivå (nej till skillnad från mig pundar han inte utan arbetar med ytterst känsligt material vilket medför att han t.ex. har clearence från SÄPO m.fl). Så han tänkte väl det skulle vara lugnt trots att jag sa åt han att han aldrig kommer få se de där pengarna igen.

Men han vägrade tro att de blåste hederligt folk så han skickade in samma handlingar som till SÄPO och blev inte godkänd. Det är lite som att Stefan Löfven skulle få visa leg när han köper en red bull...

Ej heller uppgifter från skatteverket godtogs, killen försökte allt medan jag skrattade åt att han som brukar kunna affärer blivit blåst för att han inte orkade googla säljaren. Det kan tyckas taskigt att skratta åt någon som blivit bedragen på flera tusen kronor men det är inte någon fattig som drabbats, han bryr sig inte ens om pengar utan är bara så löjligt besluten att rätt ska vara rätt. Hur får man en sådan att inse att han slösar med tid och energi och istället svälja hedern och inse att man blivit blåst?

Nej handla INTE där, tro det eller ej men de är systematiska scammers, extra noga att aldrig använda Swish där eftersom de banken inte kan hjälpa dig.
Citera
2017-05-26, 18:54
  #852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vill du inte bli blåst, UNDVIK BT.CX eftersom de kör en selektiv scam. Polaren trodde mig inte, idag är han 4500kr fattigare. De vägrar hantera hans ärende och då har han gett dme personuppgifter från flera myndigheter.

Vad han arbetar med är relaterat till MSB och säkerhet på riksnivå (nej till skillnad från mig pundar han inte utan arbetar med ytterst känsligt material vilket medför att han t.ex. har clearence från SÄPO m.fl). Så han tänkte väl det skulle vara lugnt trots att jag sa åt han att han aldrig kommer få se de där pengarna igen.

Men han vägrade tro att de blåste hederligt folk så han skickade in samma handlingar som till SÄPO och blev inte godkänd. Det är lite som att Stefan Löfven skulle få visa leg när han köper en red bull...

Ej heller uppgifter från skatteverket godtogs, killen försökte allt medan jag skrattade åt att han som brukar kunna affärer blivit blåst för att han inte orkade googla säljaren. Det kan tyckas taskigt att skratta åt någon som blivit bedragen på flera tusen kronor men det är inte någon fattig som drabbats, han bryr sig inte ens om pengar utan är bara så löjligt besluten att rätt ska vara rätt. Hur får man en sådan att inse att han slösar med tid och energi och istället svälja hedern och inse att man blivit blåst?

Nej handla INTE där, tro det eller ej men de är systematiska scammers, extra noga att aldrig använda Swish där eftersom de banken inte kan hjälpa dig.

Shit, det där lät inte bra. Tur att jag redan fått mina bitcoins därifrån till min wallet (som är extern inte deras), men kommer aldrig att sälja där eller köpa fler bitcoins där i framtiden! Rekommenderar du någon annan hemsida?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback