Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-22, 12:16
  #13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Update!

Snart kan GM vara fri...

2017 lär han troligen släppas ut tyvärr.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20664798.ab
Ljuger gör han tydligen fortfarande denna hedersmedborgare;

Citat:
I sitt beslut skriver tingsrätten att Abbas uppgett att han skrivit till Marcellas anhöriga och bett om förlåtelse. Svaret har han tolkat som något som "har gjort det lättare för honom att gå vidare", skriver tingsrätten.
Marcellas far har inte haft någon kontakt med den dömde.
[...]
Nyheten om att dotterns mördare kan snart gå fri får henne att tystna en stund.
Sedan säger hon:
– Han finns inte för mig. Han finns så klart, men inte i min värld. Jag har inget att säga till honom.

Det är helt sjukt att föräldrarna inte fått uttala sig i samband med beslutet. Den ordningen borde införas i Sverige.
Dels skulle kräken inte kunna ljuga om kontakt, dels borde man låta de anhöriga åtminstone ventilera hur brottet fortfarande påverkar dem - och om ett tidsbestämmande verkligen är relevant efter en viss tid givet hur anhöriga fortfarande lever med brottet.

Sen kan man ju bara beklaga att han misslyckades i sina försök att göra slut på sig själv - det hade nog sparat de anhöriga en hel del sorg och smärta.

Citat:
- Jag skulle vilja komma till Marcellas grav och lägga en blomma, säger han tyst. Be henne om förlåtelse och säga hur mycket jag älskar henne.
- Får jag någonsin en dotter ska hon heta Marcella, det har jag lovat henne. Långt innan jag dödade henne.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10518174.ab

Sjuka människa - vore det mitt barn så skulle jag definitivt inte vilja se fanskapet i närheten av graven och ännu mindre att galningen tog mitt barns namn i munnen någonsin igen ..

Snacka om att håna de anhöriga.
Citera
2015-04-22, 12:22
  #14
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Update!

Snart kan GM vara fri...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20664798.ab

Man undrar ju vem på Aftonbladet som har något emot honom, och varför. Det är väl inte helt vanligt att de lägger ut att en gammal morddömd fått sitt straff tidsbestämt med bild och allt.
Citera
2015-04-22, 13:18
  #15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Man undrar ju vem på Aftonbladet som har något emot honom, och varför. Det är väl inte helt vanligt att de lägger ut att en gammal morddömd fått sitt straff tidsbestämt med bild och allt.
Jo, det är vanligt att de följer upp uppmärksammade fall både när det gäller permissionsgång och när de får tidsbestämt.
Citera
2015-04-22, 13:49
  #16
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ljuger gör han tydligen fortfarande denna hedersmedborgare;



Det är helt sjukt att föräldrarna inte fått uttala sig i samband med beslutet. Den ordningen borde införas i Sverige.
Dels skulle kräken inte kunna ljuga om kontakt, dels borde man låta de anhöriga åtminstone ventilera hur brottet fortfarande påverkar dem - och om ett tidsbestämmande verkligen är relevant efter en viss tid givet hur anhöriga fortfarande lever med brottet.

Sen kan man ju bara beklaga att han misslyckades i sina försök att göra slut på sig själv - det hade nog sparat de anhöriga en hel del sorg och smärta.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10518174.ab

Sjuka människa - vore det mitt barn så skulle jag definitivt inte vilja se fanskapet i närheten av graven och ännu mindre att galningen tog mitt barns namn i munnen någonsin igen ..

Snacka om att håna de anhöriga.

Ja han är psykiskt sjuk. Bara detta uttalande om att ta hennes namn och ge till sitt blivande barn!
Tydligen hamnade han inte på rättspsyk. trots psykisk störning.

http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/l...kisk-storning/
__________________
Senast redigerad av Zicksack 2015-04-22 kl. 14:11.
Citera
2015-10-05, 07:52
  #17
Medlem
På Marianne Rydéns Facebook finns nu foto utlagt på henne själv med samtliga fyra barnen Sophia, Iris, Jan och Jon. Alla ser så lyckliga ut - förutom Jon kanske? Tydligen har Jon Abbas permission från Kumla vid fototillfället, - och även systern Sophia Persson tycks ha kommit från Australien där hon bott, eller kanske fortfarande är bosatt. Mamma Marianne med make har i alla fall flyttat tillbaka till Sverige från Australien och bor ej längre i Malmö utan numera i Trelleborg. (enligt Ratsit).
Hoppas att Jon Abbas som fri kommer att sköta sig när han släpps 2017.
Förstår verkligen Marcellas familj som kommer att leva resten av sina liv med såren efter sin dotters död orsakat av en man som snart kan "gå vidare" i livet...
Citera
2016-02-27, 22:37
  #18
Medlem
Kanske har Jon Abbas vuxit till sig och kommer att sköta sig efter avtjänat straff. Killen ser ju bra ut och kunde ha haft ett helt annat liv om han gjort andra val. Förlusten Marcellas familj får bära går aldrig att reparera, men man får bara hoppas att han gör det bästa möjliga för sina medmänniskor och omgivning.
Citera
2016-02-27, 23:18
  #19
Medlem
Legerdemains avatar
Vid tiden för denna fasansfulla händelse bodde jag bara två kvarter från den mördade flickan, så jag minns det mesta mycket tydligt.
Citera
2017-03-08, 17:16
  #20
Medlem
Jon Abbas är nu en fri man o har bytt namn!
Citera
2017-03-09, 01:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Jon Abbas är nu en fri man o har bytt namn!

Och det nya namnet är?
Citera
2017-03-09, 10:25
  #22
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Och det nya namnet är?

Det finns en person som heter Jon som andranamn, har samma efternamn som Jons mamma, och är född samma dag som Jon. Bara en gissning förstås

https://www.ratsit.se/19820430-Jonas...F4DsbXZIWsKeR8
Citera
2019-07-11, 02:27
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz98
Gärningsmannen Jon Assim Abbas (820430) en halv paki, svensk hora till morsa, dömdes till 14 års fängelse 2004 för mordet och kidnappningen, så borde vara ute sedan länge. Någon som vet vad han sysslar med idag?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10518174.ab

Jons mamma var inte en prostituerad på ngt sätt.
Citera
2019-07-11, 02:35
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz98
Att Jon Assim Abbas morsa, Eva Rydin, är ett första rangens sprutluder, är väl dokumenterat, varför skulle hon annars lägga sig med en smutsig paki? Nu är min människosyn Off Topic i denna tråd, diskutera gärna Jon Assim Abbas människosyn, den verkar fruktansvärd.

Vet att han har 2 syskon, någon uppgift om dessa är inblandad i kriminalitet, den dåliga genetiken brukar ju oftast inte begränsa sig till endast en av ungarna?

Mamman var inget sprutluder på ngt sätt utan en ordinär väldigt vanlig kvinna deprimerad sedan hon förlorade sin baby då den kidnappades utanför NK i Malmö många år tidigare.

Vid mordet hade Jon 3 levande syskon. Pappan hade flera år tidigare kidnappat dem till sitt hemland. Där ville Jon utbilda sig till gisslanfritagare för flygplanspassagerare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback