Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-05, 09:38
  #1
Medlem
essjis avatar
Routern är från Tele2 och är en Netgear EVG 2000, och funka felfritt när jag hade tele2. Nu har jag flyttat och har telia men routern skulle funka och har funkat i cirka 2dagar, men när jag vakna nu så funka inte de trådlösa till min mobil och jag skulle logga in på routern och se om de gick å resetta den trådlösa delen på något sett. Men då kan jag inte logga in och jag har inte för mig att jag bytte lösenord eller användarnamn, men jag återställer den för säkerhetsskull... men funkar fortfarande inte å logga in med Admin - Password... Någon som vet vad problemet kan vara ? Har tele2 någon förvald inloggning som jag har glömt av kanske? Tack på förhand!
Citera
2013-02-05, 09:59
  #2
Medlem
Sykoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essji
Routern är från Tele2 och är en Netgear EVG 2000, och funka felfritt när jag hade tele2. Nu har jag flyttat och har telia men routern skulle funka och har funkat i cirka 2dagar, men när jag vakna nu så funka inte de trådlösa till min mobil och jag skulle logga in på routern och se om de gick å resetta den trådlösa delen på något sett. Men då kan jag inte logga in och jag har inte för mig att jag bytte lösenord eller användarnamn, men jag återställer den för säkerhetsskull... men funkar fortfarande inte å logga in med Admin - Password... Någon som vet vad problemet kan vara ? Har tele2 någon förvald inloggning som jag har glömt av kanske? Tack på förhand!

Om inte vanlig reset fungerar med admin - password (som är default för nästan alla netgear) hade jag provat med Hard reset 30-30-30. Det fungerade för mig när jag körde in DD-WRT i min netgear.

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=62062 för mer info ang hard reset.

Om du fick den från Tele2, borde det stå någonstans på routern? Undertill eller liknande.

Lycka till
Citera
2013-02-05, 10:39
  #3
Medlem
essjis avatar
Ja de e klart de stod under routern... password är Tele2.... å harre gud va trött jag blir. Tack så mycket för hjälpen iaf haha
Citera
2014-02-04, 16:37
  #4
Medlem
Wunbs avatar
Bumpar den här tråden lite,

Har en likadan router som TS, och jag kan inte logga in.

Kollade först baksidan och mycket riktigt inlogg: admin / tele2
Testade det, funka inte, sen testade jag lite olika variationer som jag varit med om när jag har hållit på med routrar password som lösen eller inget lösen osv.

Fuck it! tänkte jag och gjorde en sån där hard reset men kan fortfarande inte logga in hur jag än försöker.

Nån som vet nåt?
Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback