Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 13:49
  #685
Medlem
eemmiiills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eager
Kan man bli dömd för smuggling av pre-workout ?

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/2...edel-i-landet/

Sluta skicka länkar som kräver medlemsskap och betalning
Citera
2019-01-26, 07:59
  #686
Medlem
En liten handsupp!

Enligt en väldigt trovärdig person har en känd och populär säljare på BM & HB fått sina bankkonton klippta.

Läs de stora bokstäverna:Pensionärernas RiksOrganisation -oil..

Så nånting lär väl vara på g tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Halal-Kalle 2019-01-26 kl. 08:00. Anledning: Stavfel
Citera
2019-01-26, 14:21
  #687
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halal-Kalle
En liten handsupp!

Enligt en väldigt trovärdig person har en känd och populär säljare på BM & HB fått sina bankkonton klippta.

Läs de stora bokstäverna:Pensionärernas RiksOrganisation -oil..

Så nånting lär väl vara på g tyvärr.

Hur menar du med att vederbörande har fått sina bankkonton klippta?

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-01-26, 17:14
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Hur menar du med att vederbörande har fått sina bankkonton klippta?

Mvh,

-Alfred


Förmodligen har banken gjort en anmälan till polisen om de har misstänkt något eller så har polisne lagt order, fått betal info och sedan plockat kontohavarna.
Citera
2019-01-26, 17:17
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Hur menar du med att vederbörande har fått sina bankkonton klippta?

Mvh,

-Alfred


Precis som LotN skrev, jag vet inte hur det gått till men jag vet att vårt kära polisväsen har tagit bankkonton av Max :/
Citera
2019-01-27, 00:42
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halal-Kalle
Precis som LotN skrev, jag vet inte hur det gått till men jag vet att vårt kära polisväsen har tagit bankkonton av Max :/

Tänkte precis lägga en order där, man bör alltså hålla sig borta för tillfället.

Har någon mer info får ni gärna pma.
Citera
2019-01-27, 07:29
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Tänkte precis lägga en order där, man bör alltså hålla sig borta för tillfället.

Har någon mer info får ni gärna pma.


Använd BTC så är du safe, inga problem alls. Max är en av topp säljarna oavsett

Mvh
Citera
2019-01-27, 10:06
  #692
Medlem
Är man så dum att man beställer olagliga saker och betalar med sitt eget bankkonto när alternativet BTC finns (och även kontanter i brev för den delen) förtjänar man fan att vara nojig just nu.
Citera
2019-01-27, 12:09
  #693
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Är man så dum att man beställer olagliga saker och betalar med sitt eget bankkonto när alternativet BTC finns (och även kontanter i brev för den delen) förtjänar man fan att vara nojig just nu.

Tror inte ens man kan betala med banköverföring, handlar antagligen om att dom sålt större mängd btc och skickat pengarna till ett vanligt bankkonto så har det väckt misstanke, detta borde dock inte kunna kopplas till pro oil som märke då btc inte går att spåra.
Citera
2019-01-27, 15:33
  #694
Medlem
bongsongs avatar
Att konton blir frysta av banken pga misstänksamt mycket trafik eller stora summor flyttas är inget konstigt. Det händer förr eller senare alla som använder sig av konton vid illegala affärer. Vet inte exakt hur utredningar går till men vad jag hört så stängs kontona så händer inget mer. Bankerna vill ju oftast bara ha svar på vad transaktionerna är till för nåt osv. Men stängs dom så har ju inte banken nån agenda att driva nåt vidare som en polisanmälan eller liknande. Det är min gissning iaf. Detta har ju såklart inte nån påverkan på shopparna då det är målvakters tjänster som köps in från folk som annonserar sina tjänster på nätet. Det finns en anledning att alla säljare puschar för bitcoins just för att det är utom bankers insyn att se trafik där.

Som privatperson är man 100ggr säkrare med btc så är det bara.
Citera
2019-01-27, 16:44
  #695
Medlem
Som Bongsong skrev (haha roligt namn om man läser de med asiatisk dialekt )
Shoppen kör som vanligt! Men shoppen har sedan ett år tillbaka rekat sina kunder att betala med btc just för att undvika eventuella problem som konton kan innebära.

Från shoppens innehavare! Kontona är frysta och stängda redan!

OCH från mina egna erfarenheter! Stod som målvakt hos judebanken of Sweden! Samma sak hände där, kontot frös och blev kontaktad av banken och de frågade vad som skett samt var de skulle skicka pengarna som fanns på kontot! Sooo no problemo! Alltså ingen stor grej

Kan man be Moderator rensa Hallal-kalles inlägg i denna tråd?
Inget mot dig mannen/kvinnan men 1+1=2
Citera
2019-01-28, 10:55
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Som Bongsong skrev (haha roligt namn om man läser de med asiatisk dialekt )
Shoppen kör som vanligt! Men shoppen har sedan ett år tillbaka rekat sina kunder att betala med btc just för att undvika eventuella problem som konton kan innebära.

Från shoppens innehavare! Kontona är frysta och stängda redan!

OCH från mina egna erfarenheter! Stod som målvakt hos judebanken of Sweden! Samma sak hände där, kontot frös och blev kontaktad av banken och de frågade vad som skett samt var de skulle skicka pengarna som fanns på kontot! Sooo no problemo! Alltså ingen stor grej

Kan man be Moderator rensa Hallal-kalles inlägg i denna tråd?
Inget mot dig mannen/kvinnan men 1+1=2

No problem mig veterligen så var de inte banken som fryst kontona men om så är fallet är det ju bara bra.

Sen för att förtydliga så är ju detta ingenting som stör eller utför risk för någon som vill handla av Max, betalar man med BTC eller om man så önskar cash i brev är det absolut inga problem. Max och PRO-oil är ruggigt bra end of story
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback