2013-02-03, 15:13
Medlem
District9s avatar
Jag har tusentals semesterbilder som jag råkat göra kopior av. Många har helt andra namn och det går inte att arrangera dom med namn

Det ända som skulle gå att göra är om det fanns något program som kunde jämföra bilderna pixel med pixel och sedan ta bort de exakt lika bilderna. Någon som känner till en sådan programvara till windows 7?

Och hur fungerar den? Några som har andra tips o sätt för att kunna fixa den här katastrofen.
Citera
2013-02-03, 15:18
Medlem
SituationStockholms avatar
Står det inte texten /kopia på dessa ? är väl bara markera dessa och radera
Citera
2013-02-03, 16:10
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Står det inte texten /kopia på dessa ? är väl bara markera dessa och radera

Nej tyvärr gör det inte det... står lite olika på samma bilder :S.... så filnamnen fungerar inte.
Citera
2013-02-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Nej tyvärr gör det inte det... står lite olika på samma bilder :S.... så filnamnen fungerar inte.

Har du bilderna kvar på ditt minneskort ? eller har du tömt dessa ? Isåfall skulle du kunna tömma allt i datorn och sen föra över dessa igen in i datorn.Har inte hört om något sådant program faktiskt som du föreslår.
Citera
2013-02-03, 17:15
Medlem
jag vet inte om detta kan vara något,har ej testa själv

http://ziin.pl/en/image_deduplicator

mvh
t
Citera
2013-02-03, 18:05
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Har du bilderna kvar på ditt minneskort ? eller har du tömt dessa ? Isåfall skulle du kunna tömma allt i datorn och sen föra över dessa igen in i datorn.Har inte hört om något sådant program faktiskt som du föreslår.

Problemet är att jag har tömt bilder till en och samma map flera gånger. Jag har typ bilder som heter "imaige001" så är det typ 3 olika bilder och 2 är kopior... Därför går det inte att använda samma namn för att ta bort alla "kopior" då dom som inte är kopior även heter kopior

Varje gång man tömmer minnes kortet så resetar den namnen på bilderna från 001 igen typ om ni förstår
Citera
2013-02-03, 18:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är ju det programmet gör, den kollar inte bara namnet.
Har du testat den?
Citera
2013-02-03, 19:10
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Det ända som skulle gå att göra är om det fanns något program som kunde jämföra bilderna pixel med pixel och sedan ta bort de exakt lika bilderna. Någon som känner till en sådan programvara till windows 7?

Och hur fungerar den? Några som har andra tips o sätt för att kunna fixa den här katastrofen.
Prova sök på "image duplicate finder". Det finns några olika program som jämför bildinnehållet oavsett namn. Oftast jämför programmen bilderna och sedan får du manuellt granska misstänkt dubbletter innan du raderar dem.
Citera
2013-02-03, 19:12
Medlem
ganglere2s avatar
Går det att se när bilderna är skapade så kan du ta bort de som har det datumet när du gjorde kopiorna.
Citera
2013-02-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag vet inte om detta kan vara något,har ej testa själv

http://ziin.pl/en/image_deduplicator

mvh
t

Där ser man att det fanns ett program till detta också,lite onödigt, men detta kan ju hjälpa någon data okunning, med enorma kopior av slarv
Citera
2013-02-12, 19:51
Medlem
District9s avatar
Körde idag med "Awsome duplicate photo finder", bra program men den saknade ett alternativ för att kunna välja alla kopior och bara ta bort dom med ett knapp tryck.

Hur som helst om man typ bara vänster klicka musen kraftigt samtidigt som man tryckte enter, gjorde typ tusen klicks på 30 sekunder så tog programet "automatiskt" bort bilderna (ni kommer fatta vad jag menar när ni håller på att ta bort bilderna). Jag gick afk 5 minuter och den tog bort ca 100 bilder i minuten.

Jag hittade sammanlagt 3 000 -4 000 KOPIOR!!!!!!!! på datorn, förvånad. Todde jag hade ca max 200-300 kopior... Men hade tydligen en hel del mappar med samma bilder och vissa var beblandade.

Gissar på att alla har kopior rek starkt att använda programmet Jobbigt om man inte "spam trycker" som jag sa

tack för hjälpen alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in