2013-02-03, 02:00
Medlem
5L4Ms avatar
Tjenare!

Hittade flera dussin Ibanez JEM-gitarrer för extemt billiga priser mellan 2000 kronor och inte ens högre än 4000, på något (som enligt mig) tycks vara en väldigt seriöst och etablerad sajt (tänker inte nämna vilken, om någon här får för sig att köpa alla innan jag hinner få tag på en själv ).
Gitarrerna har serienummer på baksidan av alla huvuden på bilderna som är fotade i ett lager, "Team J Craft"-loggan med "Made in Japan" finns även där och alla guror är CE-märkta.
Gitarrerna ser inte ut att vara fula fuskbyggen eller piratkopior, snarare långt därifrån, de ser helt nya ut på bilderna och helt utan några dings.

Nu tycks ju det här vara en så pass etablerad sida med kommentarer av flera positiva köpare som har kommenterat på köpen, att jag starkt funderar på att beställa minst ett exemplar för att se vad det är. Det är ju inte en "fysisk butik" men med de brutalt låga priserna kan jag helt inte låta bli.
Vad tror ni? Kommer jag göra ett av mitt livs största fynd eller kommer jag få hem något av en träbit med spikar i och fiskelinor lindat kring dessa? Ska man göra ett försök och beställa?
Citera
2013-02-03, 02:06
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Om det ser ut att vara för billigt för att vara sant så är det antagligen inte heller sant.
Dock måste du posta adressen för att vi ska kunna göra en bedömning.
Citera
2013-02-03, 09:37
Medlem
Faster Benmjöls avatar
Det är med absolut största sannolikhet kina-kopior, speciellt om det rör sig om en utländsk sida. Kvaliteten varierar, men man får vad man betalar för. Hade det varit gamla japanska kopior hade det varit en annan femma!
Citera
2013-02-03, 22:12
Medlem
Skulle ju annars kunna vara returer/degraderade gitarrer som de rear ut.
Citera
2013-02-05, 23:25
Medlem
CaskRatlinss avatar
Äkta JEM för 2-4 tusen? Nejdu det lär inte vara mycket äkta med dem hehe.
Citera
2013-02-06, 12:25
Medlem
Octopodas avatar
Råkar inte vara så att priset står i dollar eller euro?
Citera
2013-02-11, 15:15
Medlem
Isterpucks avatar
aliexpress.com?
Ja, klart att de är kopior.
Citera
2013-02-11, 21:04
Medlem
Om det handlar om dhgate, eller tradetang eller aliexpress så är det kopior JA, dessa är nödvändigtvis inte dåliga MEN ska inte jämföras med orginalet som kostar mycket mer.. dessa kopior måste man byta stall och stämskruvar samt mickar på för att dom ska bli skapliga OCH i dom allra flesta fallen även bandslipa för att det brukar rassla rätt så skapligt i banden .. en total justering måste åxå göras, hals, stall bla..

En kopia från nån av ovannämnda sidor kostar inte så mycket som 4 tusen, räkna med 2-2500:- ungefär.. en polare har köpt ett par Les Paul därifrån.. riktigt bra i hals och kropp men hårdvara och elektronik var kass..
Citera
2013-02-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkla
Om det handlar om dhgate, eller tradetang eller aliexpress så är det kopior JA, dessa är nödvändigtvis inte dåliga MEN ska inte jämföras med orginalet som kostar mycket mer.. dessa kopior måste man byta stall och stämskruvar samt mickar på för att dom ska bli skapliga OCH i dom allra flesta fallen även bandslipa för att det brukar rassla rätt så skapligt i banden .. en total justering måste åxå göras, hals, stall bla..

En kopia från nån av ovannämnda sidor kostar inte så mycket som 4 tusen, räkna med 2-2500:- ungefär.. en polare har köpt ett par Les Paul därifrån.. riktigt bra i hals och kropp men hårdvara och elektronik var kass..

Elektroniken och hårdvaran är inte så dålig som många som inte ens har en egen kopia säger. Jag har två kopior och ända felet är att stallet på den ena var slarvigt gjort så jag fick slipa till det lite.
Sen har jag bytt ut mickarna ändå för att jag inte ljudet passade sån musik jag spelar, men det var absolut inget fel på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in