Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-17, 18:41
  #5449
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Såna idioter som du som inte begriper när det kommer bra musik. Ta och håll dig till din Carola.
Har aldrig gillat Carola, men du får gärna tro det om det får dig att må bättre.
Citera
2013-05-18, 21:14
  #5450
Medlem
Idioten456s avatar
Jag vill se den ryska jätten. Han ska ju tydligen vara med väl. Tror nog Danmark vinner. Men franskan var ju redigt het.
Citera
2013-05-18, 21:19
  #5451
Medlem
irrblosss avatar
I've got to dellll jooo... Han kanske skulle sjungit på sitt modersmål istället, hans engelska var ju bara .
Citera
2013-05-18, 22:16
  #5452
Moderator
Fear2bes avatar
Hoppas den där som påminner om Shakira vinner.
Citera
2013-05-19, 10:40
  #5453
Medlem
Jag vet inte vad ni tycker men jag ser att Loreen är en helt egen klass för sig. Hon är verkligen betydande för Sverige och Europa.
Citera
2013-05-19, 11:56
  #5454
Avstängd
Mertillens avatar
Såg Danmarks bidrag nu. Samma skit som allt annat. Och som vanligt ska man ha någon snubbe som spelar flöjt eller något liknande som ska få en att tänka på folkmusik. Men inte fan blir det bättre kvalitet för det.
Citera
2013-05-27, 13:55
  #5455
Medlem
johanjosefssons avatar
Några ändringar att göra till nästa tävling:

* Telefonlinjen ska INTE öppna EFTER att Juryn har räknat upp sina röster. Nu ringde alla och tokröstade på Yohio för att dom visste att det skulle bli tufft. Låt folk rösta - Stäng röstningen - Ta in jurygruppen och presentera de svenska rösterna efteråt.

* 12-14 bidrag i finalen. 10 stycken bidrag är för lite. Om det är 8 bidrag i en deltävling tycker jag det är bättre om fler kvalificerar sig från deltävlingarna men endast två från andra chansen. Om 3 bidrag tar sig vidare till final istället för 2 så har vi 14 bidrag i finalen. Hängde ni med?

* Ska Gina läsa upp de Ukrainska rösterna och vissa andra länder kan man lika gärna skita i det. Själva charmen är ju att alla länder ringer in med varsin representant och skojar/tjoar och uttalar våra Svenska Artisters namn på ett bisarrt sätt.

* När folkets poäng ska delas ut så hålls antalet poäng hemlig tills den delats ut. Istället rullas poängen upp och avtar sakta men säkert tills den till sist stannar. Ungefär som på Bingolotto. Så istället för att dom säger "Yohio får *** poäng", så säger man: "Poängen går till Yohio! Nu ska vi se hur mycket han får!" och så börjar hans poäng stiga snabbt för att sedan avta. När den har stoppat ser vi att Jaha, hans poäng räckte visst inte.

Det var några reflektioner. Mer?
Citera
2013-05-27, 14:18
  #5456
Medlem
Bort med jurygruppen och låt svenska folket få välja. Mycket bättre javisst.
Citera
2019-02-11, 00:04
  #5457
Medlem
Joelfrogs avatar
Har suttit och kollat tillbaka på alla låtar och ger dem betyg efter 6 år:

Deltävling 1
David Lindgren - Skyline +++
Cookies N Beans - Burning Flags +
Jay-Jay Johanson - Paris +
Mary N'diaye - Gosa ++
Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora +
Yohio - Heartbreak Hotel ++++
Anna Järvinen - Porslin +
Michael Feiner & Caisa - We're still kids ++

Deltävling 2
Anton Ewald - Begging ++++
Felicia Olsson - Make Me No 1 +
Joacim Cans - Annelie ++
Swedish House Wives - On Top of the World ++
Erik Segerstedt & Tone Damli +++
Louise Hoffsten - Only the Dead Fish Follow The Stream +++
Rikard Wolff feat. Sara Isaksson - En förlorad sommar +
Sean Banan - Copacabanana +++

Deltävling 3
Eddie Razaz - Alibi ++++
Elin Pettersson - Island +
Ravaillacz - En riktig schlager ++
Amanda Fondell - Dumb +
Martin Rolinski - In and Out Of Love +++++
Caroline af Ugglas - Hon har inte +
State of Drama - Falling +++
Janet Leon - Heartstrings +++

Deltävling 4
Army of Lovers - Rockin the Ride +++
Lucia Pinera - Must Be Love +
Robin Stjernberg - You ++++
Sylvia Vrethammar - Trivialitet +
Ralf Gyllenhammar - Bed on Fire +++
Behrang Miri feat. Loulou Lamotte & Oscar Zia +++++
Terese Fredenwall - Breaking the Silence +
Ulrik Munther - Tell the World I'm Here ++

Usch vad många sömnpiller det var detta året, mina tre favoriter var Jalla Dansa Sawa, In And Out of Love och You, minns att jag dock inte gillade Rolinskis låt innan, någon mer som vill betygsätta de gamla mellolåtarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback