Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-08, 04:38
  #1
Medlem
L0darens avatar
Har köpt mitt för 3 dagar sen
Är mäktigt imponerad, dock är det lite si och så med teamwork.

Tänkte att alla som lirar guild wars kan samlas här, så kan man hitta folk att köra uppdrag med osv.
Citera
2005-05-08, 20:31
  #2
Medlem
torkelmannens avatar
jag funderar också starkt på att köpa det. funkar det på ungefär samma sätt som i wow, dvs att man springer runt i parties eller att man är med i ett guild?
du får gärna nämna lite fördelar och nackdelar med spelet också
Citera
2005-05-09, 07:38
  #3
Medlem
L0darens avatar
fördelar:

Otroligt vacker grafik
Enormt beroendeframkallande spel
Ingen månadskostnad
Alla som gillade Diablo kommer älska detta
Otroligt bra rescensioner i alla tidningar/internetsidor
Sammarbete betonas, vilket är jävligt kul, det är så såna här spela ska spelas

nackdelar:

kartan är inte så hjälpsam ibland
man måste sammarbeta på en hel del uppdrag, kan vara jobbigt om man inte har någon att köra med. men det brukar lösa sig så fort man kommer in i hur spelet fungerar



detta spel jämförs med WoW, och alla jag pratat med säger att Guild Wars är mycket roligare.
Citera
2005-05-09, 10:52
  #4
Medlem
chaos77s avatar
Är mäkta sugen på att prova det, men efter att precis avslutat mitt swg konto (jedi tillochmed så har jag bestämt att inte prova fler mmorpg pga de som du nämner är så beroendeframkallande
Citera
2005-05-29, 19:17
  #5
Avstängd
Irganoxs avatar
Ja, då har även jag skaffat mig ett konto. Hade varit trevligt om det hade kommit en massa Flashbackare, för att bilda en Flashbackguild.

Jag tycker inte spelet är så väldigt beroendeframkallande, det är skönt att man kan gå ur när man vill utan att behöva tänka på att ta sig i säkerhet (som i SWG). Det är även kul att det går ut på att spela och inte att grinda (som SWG).

Hursomhelst, jag hoppas jag träffar några flaxhbaclkare snart
Citera
2005-05-29, 19:36
  #6
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
fördelar:...
Ingen månadskostnad
...
Vill bara bekräfta detta. Jag behöver inte betala för mer än för spelet?
Citera
2005-05-29, 19:45
  #7
Medlem
TonTons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Vill bara bekräfta detta. Jag behöver inte betala för mer än för spelet?

stämmer fint
Citera
2005-05-29, 19:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonTon
stämmer fint
Dock så kommer det att släpps en massa expansioner som man måste köpa för att kunna lira.
Citera
2005-05-29, 19:56
  #9
Avstängd
Irganoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Dock så kommer det att släpps en massa expansioner som man måste köpa för att kunna lira.

måste?
Citera
2005-05-29, 19:57
  #10
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Dock så kommer det att släpps en massa expansioner som man måste köpa för att kunna lira.

Du måste ha missat "inte". Man behöver inte köpa expansions för att fortsätta spela, expansionerna ska vara lika stora som original spelet. Expansionerna ska släppas varje 6 månader med undantag för första expansionen som kommer i januari. http://www.guildwars.com/faq/default.html
Citera
2005-05-30, 00:25
  #11
Medlem
Okej man kanske inte måste köpa expansionerna men jag antar att de flesta som lirar kommer att köpa dem.
Citera
2005-06-01, 13:09
  #12
Medlem
torkelmannens avatar
Jag har köpt spelet nu och letar efter någon att spela med... Om någon är sugen så släng iväg ett pm!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback