Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-28, 15:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Är inte de bruna exakt likadana som originalet?
Jag hade då inte träffat rätt i ett blindtest. Möjligt att de bruna är något mildare.

Påsen i sig är kanon. Ligger på samma nivå som originalet och slår mediokra Vulcano med hästlängder.

Jag tog din utmaning här och köpte mig en påse av varje, original och den nya turkosa.

Den bruna är alldeles klart olik originalet.
Originalet har en frän smak av lakrits och salmiak litet åt det peppriga hållet.
Den bruna karamellen i den turkosa påsen har en mjuk och rund smak som inte alls är avgjort åt salmiakhållet, istället framträder en bred krämig kolaartad smak.

Varför i herrans namn skriver inte Fazer ilka smaker man försöker förmedla på påsen eller hemsidan?
Har vi inte rätt att veta vad sorts smak vi skall förnimma?
Citera
2013-04-14, 14:53
  #14
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Tycker de verkar dyka upp på nytt igen i affärer (stockholm). Ett Hemköp reade ut dem förra veckan för 10 pix bland annat, och finns även på Lakritsroten.

De bruna är svagare än vanliga tycker jag..de oranga smakar melon, och de röda lite mer åt jordgubb. Turkosa är väl lite av en egen smak.

Lakritsroten har dom garanterat (sveavägen), iaf när jag varit inne och man kan be dom plocka in godis om inte annat har jag för mig.
De turkosa smakar melon och de orangea smakar ingefära. Så löd i alla fall beskrivningen på påsen för ≈10 år sedan, dvs när de först dök upp. Jag är själaglad över deras återtåg. Finns även på PrisXtra på Norra Stationsgatan. Och typ överallt.
Citera
2013-04-18, 14:16
  #15
Medlem
http://www.kioskpiraten.com/product_...roducts_id=340
Beställde precis två stycken
Citera
2013-06-03, 11:38
  #16
Medlem
AbsentMindeds avatar
Finns på Willlys i vivalla, örebro. Tror dom finns på alla Willys?
Citera
2013-06-10, 16:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Finns på Willlys i vivalla, örebro. Tror dom finns på alla Willys?

Har också sett de på Willys !
Citera
2013-06-10, 16:28
  #18
Medlem
lyrica32s avatar
Nån som vet var de finns i stockholm?
Citera
2013-06-10, 22:13
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Nån som vet var de finns i stockholm?

I de flesta större livsmedelsbutiker, Fazer har åter börjat sälja dem i Sverige.
Citera
2013-06-11, 11:56
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostInTheCookieJar
http://www.kioskpiraten.com/product_...roducts_id=340
Beställde precis två stycken

Gött
Citera
2018-02-05, 19:10
  #21
Medlem
trailblasers avatar
En "liten" bump här.
Jag antar att de är tillbaka i standardsortimentet? Köpte nyss en påse på en Ica-butik. Inte smakat än!
Citera
2018-02-05, 19:39
  #22
Medlem
Såg dom senast jag var på hemmakväll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback