Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-05, 19:48
  #25
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarloMarx
Kan du inte tänka själv eller, behöver du enkla skämt typ 2 1/2 men för att du ska kunna ha roligt?
Jag tycker Lilla Berlin mycket är i tiden, behöver ett skämt förklaras för någon som inte förstår är det nog snarare den personen som inte kan tänka längre än vad näsan räcker.

Du vet inte mycket om komedi uppenbarligen.

Behöver ett skämt förklaras så är det för att skämtet ifråga inte är roligt.

En av grundteserna som bl.a Monty Python-gänget slaviskt följde när de brainstormade idéer till sina sketcher.
Citera
2015-03-21, 20:28
  #26
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propagandada
Fruktansvärt värdelös serie. När den började gå i Metro var kanske var 20:e strip lite, lite rolig, men nu verkar upphovshen ha fastnat i nån loop av hämndfantasier enligt formeln:

1. Icke PK-person säger nåt icke PK.
2. PK person (föredömligt rasifierad!) riposterar med något "fyndigt" och "dräpande".
3. Icke PK-person står med gapande mun och är helt bortkollrad.

Ibland får jag känslan av att hela serien är baserad på ömfotade hipsters esprit d' escalier, blandat med vilda fantasier om att sätta ignoranterna från hemstaden i obygden på plats. Att alla karaktärer tecknas som kortisonstinna jättebebisar kan inte vara en slump...

Lite samma erfarenhet jag har fått av den.

Jävligt trist och tokvinklad för folk i Stora Staden City.
Citera
2016-09-30, 18:08
  #27
Medlem
Onödigt provocerande.
Citera
2016-09-30, 23:32
  #28
Medlem
Mr Teatimes avatar
Går den fortfarande? Ungefär lika rolig som marmaduke, men tyvärr inte lika bra tecknad...
Citera
2016-10-01, 10:35
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Teatime
Går den fortfarande? Ungefär lika rolig som marmaduke, men tyvärr inte lika bra tecknad...


Ögnade för ovanlighetens skull igenom gårdagens metro, inte gjort det på snart 4 år. På sista sidan var det lilla berlin, som handlade om en debatt om att man inte ska ha kill- och tjejgymnastik då "svenska skolan är politiskt obunden". Dock ska man ha skolavslutning i kyrkan för att det är "trevligt". Som sagt, riktigt provecerande.
Citera
2016-11-06, 20:33
  #30
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propagandada
Fruktansvärt värdelös serie. När den började gå i Metro var kanske var 20:e strip lite, lite rolig, men nu verkar upphovshen ha fastnat i nån loop av hämndfantasier enligt formeln:

1. Icke PK-person säger nåt icke PK.
2. PK person (föredömligt rasifierad!) riposterar med något "fyndigt" och "dräpande".
3. Icke PK-person står med gapande mun och är helt bortkollrad.

Ibland får jag känslan av att hela serien är baserad på ömfotade hipsters esprit d' escalier, blandat med vilda fantasier om att sätta ignoranterna från hemstaden i obygden på plats. Att alla karaktärer tecknas som kortisonstinna jättebebisar kan inte vara en slump...
Haha! Det där var så förbannat bra formulerat att jag snor det och lägger upp på min Facebook-vägg!
Citera
2016-11-06, 20:39
  #31
Medlem
Sha R'Taes avatar
Har fått ett seriealbum med Lilla Berlin i födelsedagspresent häromåret. Det var ingen uppskattad gåva då jag inte tycker serien är rolig för fem öre och jag hatar tecknarstilen.

Min personliga favoritserie Zelda har jag till min sorg märkt börja bli mer och mer stönig på senare år och har vid ett tillfälle direktkopierat en Lilla Berlin-stripp i något slags försök att hylla skildringen av att vara PK, runt 25 och hänga på Södermalm. I strippen ifråga åker huvudperson med vänner ut på landet och upptäcker att de saknar internet och måste därför klättra upp i en grantopp för att posta bilder på sina respektive Instagram-konton. Bedrövligt.

Till skillnad från Ellen Ekman så kan åtminstone Lina Neidestam (Zeldas upphovskvinna) rita väldigt bra så de rent visuella skildringarna av Stockholms olika områden är härliga att titta på även om jag sällan flinar när jag bläddrar i albumen.
Citera
2018-09-06, 09:19
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zphynx
Måste bara säga att detta är något av det sämsta jag läst i serieväg..!!
Var gång metro byter serie blir det bara sämre och sämre!

Tack för mig
Typisk PK serie.
Citera
2018-09-06, 09:29
  #33
Medlem
Sainsburyss avatar
Finns den här gamla serien kvar i Metro, den som man kunde läsa för 13-15 år sedan?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback