Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-30, 19:11
  #1
Medlem
Jag har åkt snowboard i ett par säsonger och har alltid hyrt bräda och hela paketet på plats vart vi än har åkt.
Jag bestämde mig för ett par veckor sedan att jag skulle köpa mig en egen bräda men med rätt dålig ekonomi så fick det bli att hänga på blocket.se för att hitta något som verkade passande till ett rimligt pris.
Jag fick tag på en bräda, fick ett par nästan oanvända bindningar av en kompis och beställde ett par boots ifrån hollywood.se.
När jag kom hem med brädan blev jag lite fundersam då jag såg att det inte var några stålkanter på brädan som var av märket "stepchild". Så jag började söka lite på märket och märkte att Stepchild gör främst "street" brädor. Därav inga stålkanter på brädan för att undvika att stålkanterna ska hugga i rails ner för trappor osv.
Jag är ingen streetåkare utan kommer hänga i backen och köra utför precis som vanligt. Frågan är nu om den här brädan kommer att ställa till det för mig nu när jag ska till åre om ett par veckor. Finns det någon med erfarenhet om detta som kan svara på om det gör någon skillnad utan stålkanter och kommer jag halka runt och spräcka svanskotan så fort minsta isfläck uppenbarar sig. Eller kommer det inte vara speciellt stor skillnad alls?
Tacksam för svar!
Citera
2013-01-30, 21:06
  #2
Medlem
nnnipzs avatar
Du kommer landa på arslet eller ansiktet på varenda isfläck och kommer aldrig kunna åka på kant i hårdare före. Stepchilds bräda utan stålkanter är endast avsedd för att åka i stan med.
Citera
2013-01-31, 11:05
  #3
Medlem
ps870s avatar
Har du testat att åka på en bräda med slöa stålkanter? Det funkar så där och bör ge dig en vägledning till hur det kommer att gå för dig.
Din bräda är inte något som du ska åka i en backe med, lämna den hem och köp en ny. Alternativt så åker du omkring på torget i Åre medan polarna är i backarna, fördelen med det är ju att du inte behöver köpa ett liftkort men en gissning är att polarna kommar he det betydligt roligare än du.
Citera
2013-01-31, 14:14
  #4
Medlem
Point taken! Tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback