Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-26, 21:21
  #37
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Då är väl jag en av dom som du kallar mongo... Detta mongot kan ge dig en förklaring till varför man inte vill ha ut sitt nummer i annonsen.
Jag sålde precis min bil där, skrev klart och tydligt att det var fast pris och jag vill inte ha telefonsamtal. Nummerplåten var inte skuggad för att jag ville att folk skulle kunna kolla upp bilen. Det tog inte 2 minuter innan jag var helt nerringd av en helvetes massa analfabeter som inte kunde respektera vad jag skrivit i annonsen, utan dom skulle ge mig "sista priset kompis". Dessa helvetes kamelryttare och semi handlare hade naturligtvis kollat upp reg numret och sen tagit sig vidare där ifrån. Dom ringde ända tills 12 på natten, inte ballt när man skall upp och jobba vid 5.

Jag kommer aldrig att sälja bil på blocket igen det var något av det mest stressande som jag har gjort.
Vad som var ännu värre var alla dom jävlarna som sa att dom skulle ha den osedd och skulle sätta in pengar på kontot med en gång, swisha över pengar men aldrig gjorde det. Varför i helvete håller dom på så??? Det gäller inte bara bilar, utan detta beteendet har jag haft på alla mina annonser som jag haft på blocket.

Jag har full förståelse för dom som inte sätter ut telefonnummer och mörkar reg numret, har man en gång låtit dessa uppgifter varit publika gör man aldrig om det igen.
Jag har aldrig och kommer aldrig sälja bil på Blocket pga av det du skriver.
Har förståelse för att man inte sätter ut numret utan börjar med mail för att se om personen är seriös.
Nu kan jag även förstå att många döljer registreringsnumret efter det du skriver.

En kompis sålde för några år sedan en VW bubbla på Blocket, han har renoverat flera och denna fanns ingen tid till. Flera bilder och även utförlig beskrivning att det var ett renoveringsobjekt med flera saknade delar.
Först ringer en 18-årig stockholmare och undrar om bilen är påställd och besiktigad.
Sedan ringer en äldre herre och snackar länge att hans föräldrarna hade en sådan och han har trevliga minnen.
Är du intresserad av bilen, är mycket jobb med den säger kompisen. Killen var bara intresserad att snacka minnen.
Med tanke på bilmodell och skick slapp han i alla fall babbarna.
Citera
2016-11-27, 15:30
  #38
Medlem
Ree81s avatar
Skulle sälja lite grejer på Blocket, och förundras över hur skräpig tjänsten blivit.

Du får inte använda "studiobilder", oavsett vara. Inte fan bryr sig någon datornörd vilken foto jag använder på ett grafikkort jag ska sälja. Men nej, använder du bilder du hittade på Google blir annonsen nekad. Blev att dra till eBay och fejka att man tagit en bild. "Av säkerhetsskäl" står det i reglerna. #1

Sen fick jag inte nämna Tradera i annonsen. Auto-reject av någon bot. "Av säkerhetsskäl" står det även här i reglerna, men det är bokstavligt talat säkrare att man visar (och självklart bevisar att man äger kontot på något vis) att man har ett konto med många bra omdömen, än att man förbjuder säljare från att öht. nämna företaget. #2

Och nu några dar senare fejkar jag att jag tagit ännu en bild, undvilker att nämna Tradera, och får kontakt med en person som vill köpa en grej av mig. Men, pga. orsaker (vill inte avslöja mig) kan jag inte sälja den direkt, utan kommer kontakta han på en vecka eller så via e-post.

MEN, det går såklart inte. Blockets nya, häftiga meddelandetjänst gör att Blocket ser allt du gör, all textkommunikation mellan köpare och säljare, och de filtrerar ut e-postadresser (trots att man kommunicerar med e-post) och ersätter med användarnamn. Så när jag ber om snubbens e-post så filtrerar Blocket bort det ur meddelandet!! "Av säkerhetsskäl" står det igen, igen utanförklaring varför. #3

Jag garanterar att de kommer banna dig från sajten öht. om du säger något som inte passar deras agenda, t.ex. råkar slinka att du inte använder din egen bild (bryter mot rrrreglerna!), eller försöker nämna Tradera t.ex.

#4 är att deras funktion att ändra annonsen efter den blivit nekad inte fungerar, utan man måste kontakta kundtjänst varje gång den ska ändras. Irritation 100%.

Förlegat jävla företag.
__________________
Senast redigerad av Ree81 2016-11-27 kl. 15:33.
Citera
2017-03-10, 05:46
  #39
Medlem
Hur säljer man en bostad privat på blocket? Alla använder mobil, men i mobilversion syns inte privata annonser, bara mäklarannonser. Kanske gör jag något fel, försökt på alla sätt. På första sidan väljer jag Bostad och sedan Privat och då kommer enbart Stockholm annonser, försöker jag byta så ändras sidan och man får börja om. Då finns inte längre privata annonser kvar att välja på. Blocket mutade av mäklare?
Citera
2017-09-15, 03:50
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det mest irriterande på blocket nu är ju alla mongon som annonserar. Inte en jävel lägger ut telefonnummer. Om man inte vill skylta så skaffa ett kontantkort till annonserna. Alla annonser utan telefonnummer går fetbort. Skickade ett mejl till Blocket att dom bör uppmuntra folk att lägga ut telefonnummer. men fick till svar att det var inte att tänka på

Jepp. tröttnade också på skiten.
folk som man inte kan ringa till om varan då telefonnumret inte syns om man inte skapar nåt skitkonto.

Men det värsta var att de inte godkänner annonser.
Alltid nåt litet fel och kundtjänsten är det värsta man nånsin skådat.
fick inte tillbaka pengarna heller så jag har lovat mig själv att aldrig i mitt liv ge dom en enda krona till.
De kan dra åt helvete.
citiboard är ju ett alternativ iallafall.
Citera
2017-09-15, 21:34
  #41
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Själv är jag lite irriterad på säljare som inte kan fylla i informationen korrekt, ex:

-Bil som gått 4000 mil men i bilderna står mätaren på 40000 mil.

-Bil som har fyrhjulsdrift enligt informationen men som inte har tillverkats (ex Volvo C30)

-Bil som har en enda bild.

-Bil som inte ligger i fel märkeskategori (ex en Chevrolet Pickup som ligger i Saab)


Jag kollar efter nåt annat att frakta röven i, utöver alla jävla babbe firmor så stör jag mig med på det du beskriver.

Fyller i automat - ser på bilderna tydligt att det är manuell. Ibland är det inte ens rätt bil med på bilden. Eller det är samma bil men jag ser att det inte stämmer med utrustningen inne vs utvändigt t.ex.

Jag troe fan det slarvas mer än någonsin. Dessutom har jag inte fått svar på de senaste 5 bilarna jag skickat intresse på via blocket jävla kontakt ruta.

Föresten, majoriteten av slarvet står större firmorna för. Onödigt och störande.
Citera
2017-09-15, 22:02
  #42
Moderator
Chantres avatar
Mobilversionen känns som en tio år gammal app. Kassa sökfunktioner och allt huller om buller. Jämför med hur lätt det är att söka på Traderas mobilversion.
Citera
2017-09-16, 12:01
  #43
Moderator
RostigHinks avatar
Det börjar bli vanligt med facebookgrupper för köp- och sälj. Tänkbar ersättare av Blocket. Sålde min segelbåt nyss på Blocket men den fina meddelandetjänsten filtrerar bort emailadresser och URLer så att få fram ytterligare bilder begärda av köpare var trixigt. Idioter.
Citera
2017-09-16, 14:46
  #44
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Jepp. tröttnade också på skiten.
folk som man inte kan ringa till om varan då telefonnumret inte syns om man inte skapar nåt skitkonto.

I dagens Sverige bör man ha en mailkontakt där köparen presenterar sig med sitt namn (den ska ju naturligtvis finnas sökbar också) innan man ger ut sitt telefonnummer. För egen del svarar jag bara på köpare som skriver på felfri svenska och som bor i ett acceptabelt område, de ovälkomna kan göra affärer med varandra.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback