Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-01-29, 17:16
  #1
Medlem
Nu har jag tröttnat ordentligt på denna giriga sida, priserna höjs hela tiden och massa djäkla krångel hela tiden,

Girigheten är helt galen idag, alla annonser blir dyrare och dyrare och nu måste ALLT läggas i separata annonser för de ska tjäna mer även när det är saker som hör ihop.

Ska dra några exempel här på hur girighet till slut blir olidlig,



1) Båt med tillhörande trailer (polare som skulle sälja) Blocket tog betalt sen skickade de mail att han ska annonsera dem var för sig, Idiotiskt då båten står på sin trailer och ska säljas som paket.

2) Helt kök till salu med en mini tvättmaskin i det, Blocket tog betalt sen skickade de mail att tvättmaskinen inte fick säljas ihop med köket den skulle annonseras under tvättmaskin.

3) Bärbar dator med docknings station och 26" monitor i paket, Blocket tog betalt sen skickar mail om att Monitorn inte fick ligga i samma annons den skulle annonseras under monitor.


Självklart ska man annonsera under rätt rubrik annars blir det svårt att sälja prylarna, men att inte kunna annonsera ut tillbehör som man vill är ren idioti.

Önskar någon kunde kliva in och krossa monopolet blocket idag har på radannonserna.



För kostade alla annonser 20:- styck idag ligger snittet för en annons på ca 60:-

Vinsten 2011 var över 340 miljoner kan man inte va nöjda med det istället för att bara krångla till det.

Någon som har förslag på någon annan sida som inte är så djäkla krånglig.

Skriv gärna om hur ni blivit blåsta eller dåligt behandlade så kanske någon vaknar till och stopar idiotin.

Citera
2013-01-29, 17:21
  #2
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Ja det är fan va giriga de är. Deras jävla härskartekniker får mig att må illa!
Om ändå popmart kunde komma tillbaka. Tänk om annonserna kunde kosta 5kr oavsett kategori.
Citera
2013-01-29, 17:29
  #3
Medlem
Undrar hur de gör med djur, då?

Kanske går att kringgå detta beteendet av Blocket genom att utesluta "tillbehör" redan i rubriken? Båt säljes och skriva resten om båten i själva annonstexten? Eller sitter de och lusläser alla annonser och sedan styckar upp en vara i flera delar?
Citera
2013-01-29, 17:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja det är fan va giriga de är. Deras jävla härskartekniker får mig att må illa!
Om ändå popmart kunde komma tillbaka. Tänk om annonserna kunde kosta 5kr oavsett kategori.

popmart lät intresant
Citera
2013-01-29, 17:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Undrar hur de gör med djur, då?

Kanske går att kringgå detta beteendet av Blocket genom att utesluta "tillbehör" redan i rubriken? Båt säljes och skriva resten om båten i själva annonstexten? Eller sitter de och lusläser alla annonser och sedan styckar upp en vara i flera delar?

De är så giriga så de kollar hela annonsen,
Citera
2013-01-29, 17:49
  #6
Medlem
jag har faktiskt inte haft några sådana probelm.
köksbord med köksstolar -nemas problemas.
tv med tv-bänk -helt ok.
tre lampor i samma annons -kör på.
soffbord och fåtölj -go!
men detta var i somras.
kanske har de blivit hårdare.
Citera
2013-01-29, 17:57
  #7
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarleyDavidsonxxx
popmart lät intresant

http://web.archive.org/web/200502141...://popmart.se/
http://web.archive.org/web/200701261...se/kopochsalj/

Först var det popmart, sen blev det Flashback Köp-och-sälj.

Det bästa var ju att det var helt gratis. Fan va vi skulle kunna konkurrera ut Blocket.
__________________
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-01-29 kl. 18:00.
Citera
2013-01-29, 17:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag har faktiskt inte haft några sådana probelm.
köksbord med köksstolar -nemas problemas.
tv med tv-bänk -helt ok.
tre lampor i samma annons -kör på.
soffbord och fåtölj -go!
men detta var i somras.
kanske har de blivit hårdare.


Problemt verkar vara när de hittat på de extra rull listerna under olika varuslag, i dina olika annonser så va det nog okej för de har en som heter "bord och stolar" tex

Men Båt med trailer skulle ligga Båt under båt och Trailer under båt tillbehör etc
Citera
2013-01-30, 17:46
  #9
Medlem
Fan fick tillbaka en annons idag igen!

Hade inte skrivit "ORGINAL" i texten på en dator jag ska sälja som jag skrev innehåller windows,,

vilket larv som tar en djäkla massa tid bara, i stort sett alla bärbara som säljs har en windows instalerad vid köp,,,,

Fattar inte riktigt varför de tjafsar om sånt här, de har ju friskrivit sig ifrån att de inte tar något ansvar för nått på sidan,,,

rock on,,,,, TRÖTT TRÅDEN
Citera
2013-01-31, 09:51
  #10
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarleyDavidsonxxx
Nu har jag tröttnat ordentligt på denna giriga sida, priserna höjs hela tiden och massa djäkla krångel hela tiden,

Girigheten är helt galen idag, alla annonser blir dyrare och dyrare och nu måste ALLT läggas i separata annonser för de ska tjäna mer även när det är saker som hör ihop.

Ska dra några exempel här på hur girighet till slut blir olidlig,



1) Båt med tillhörande trailer (polare som skulle sälja) Blocket tog betalt sen skickade de mail att han ska annonsera dem var för sig, Idiotiskt då båten står på sin trailer och ska säljas som paket.

2) Helt kök till salu med en mini tvättmaskin i det, Blocket tog betalt sen skickade de mail att tvättmaskinen inte fick säljas ihop med köket den skulle annonseras under tvättmaskin.

3) Bärbar dator med docknings station och 26" monitor i paket, Blocket tog betalt sen skickar mail om att Monitorn inte fick ligga i samma annons den skulle annonseras under monitor.


Självklart ska man annonsera under rätt rubrik annars blir det svårt att sälja prylarna, men att inte kunna annonsera ut tillbehör som man vill är ren idioti.

Önskar någon kunde kliva in och krossa monopolet blocket idag har på radannonserna.



För kostade alla annonser 20:- styck idag ligger snittet för en annons på ca 60:-

Vinsten 2011 var över 340 miljoner kan man inte va nöjda med det istället för att bara krångla till det.

Någon som har förslag på någon annan sida som inte är så djäkla krånglig.

Skriv gärna om hur ni blivit blåsta eller dåligt behandlade så kanske någon vaknar till och stopar idiotin.




Jag har också haft problem med annonser som blocket tycker ska vara uppdelade, men dina exempel är så extrema att de verkar påhittade. Jag kan omöjligt tro att de skulle försöka dela upp en docka från datorn tex. Dessutom har fordonskategorin alltid varit dyrare än övriga annonser. Jag får intrycket av att man råkar ut för en grinig granskare ibland dock.
Citera
2013-01-31, 11:57
  #11
Medlem
zoombos avatar
Jag håller med fullständigt!

Skulle sälja ett gäng inkompletta moppar en gång men alla syntes ju på bilden. Jag skrev tydligt i annonsen att det rörde sig om reparationsobjekt, ej kompletta och att de endast såldes i klump men annonsen rejektades gång på gång av Blocket. Eftersom det inte gick att ringa till dem heller så fick vi kommunicera via deras formulär. Bara det var rätt frustrerande!
Men efter 5 varv så blev jag faktiskt uppringd av någon mellanchef och han skulle "rätta till misstaget".
Då var jag rätt lack.

Men Blocket som sådant håller på att bli för stora och dyra. Jag minns när en bilannons kostade 40,- men idag är man uppe i 120,- och det kommer nog att öka. Jag menar; det är ju inte förknippat med några högre eller annorlunda kostnader för dem mellan olika varugrupper när en annons skapas och administreras, varför ska det då skilja flera hundra procent i pris?? Dessutom kan man ju fundera: om jag ska sälja en skrotbil för en femhundring, ska jag då kosta på över en femtedel av priset i annonskostnad?

Själv försöker jag använda Eniros säljtjänst, gratis och funkar hyfsat.
Citera
2013-02-02, 01:31
  #12
Medlem
Så går det när ett företag har ensamrätt. Fram med fler alternativ så de får sig en läxa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback