Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-03, 22:53
  #253
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Nån som vet hur detta utvecklats?
Vaddå utvecklats? Det har varit en polisiär utredning som resulterat i en lagakraftvunnen år 2011. Därefter har Kristina Folgert ansökt om pengar från Brottsoffermyndigheten eftersom källartrollet Vahid inte kunde betala skadeståndet och Kristina Folgert behövt pengar till det hasch som hon älskar så mycket.

Kristina Folgert arbetar inte kvar längre på Expo, vilket för övrigt var hennes längsta anställning någonsin, tidigare har hon bara varit anställd på olika arbetsplatser några månader till något år. Vad man kallar för dålig förankring på arbetsmarknaden. Se hennes CV här. Anledning till varför hon fick sluta på Expo är oklar, det kan ha varit att hennes chef, Daniel Poohl, avslöjades med att ha förtigit att Vahid stod och väntade på henne utanför redaktionen i syfte att skada henne. Ett annat skäl kan vara att Kristina Folgert yrkade på utvisning för Vahid och de SMS som framkom i utredning där Kristina Folgert läxat upp Vahid om hur osvenskt beteende det är att förfölja kvinnor.

Godbitar
SMS 1
SMS 2
SMS 3

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaSeptember
Då var det dags igen då. Minfil.se har tagit ner förundersökningen och domen med hänvisning till klagomål från censurivraren och narkomanen Kristina Folgert. Det verkar som hela den här soppan är otroligt känslig för henne.

Så vi kör igen, skam den som ger sig!

Förundersökningen del 1
Förundersökningen del 2
Domen

Torrent som kanske seedas fortfarande hittas här.

Information wants to be free.
__________________
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-07-03 kl. 23:13.
Citera
2013-08-21, 16:37
  #254
Medlem
SvartaSeptembers avatar
Jag kan tillägga att Kristina Folgert inkasserade 18 500 kronor för det mångkulturellt havererade förhållandet med boytoyen Vahid.

I sanning en härlig historia, vit åldrande kärring i maktposition inleder destruktivt förhållande med yngre hemlös illegal invandrare (Vahid), de knarkar och knullar tillsammans, han städar regelbundet hennes bostad. Hon är hans biljett till uppehållstillstånd och medborgarskap och i förlängningen även broderns då denne också vill till Sverige. När hon tröttnat och börjat leta efter en ny boytoy så ser Vahid det som att deras överenskommelse är bruten. För inte trodde väl Kristina att Vahid på riktigt var genuint attraherad av henne? Alla telefonsamtal och hårda ord slutar i rättegång för invandrarens del, åklagaren yrkar på fängelse och utvisning och Kristina Folgert biträder åtalet och instämmer i åklagarens yrkanden, Vahid ska fängslas och utvisas!
Det blev dock inte så, Vahid fick stanna i Sverige och fick ett litet straff. Kristina tilldömdes 20 000 kronor i skadestånd. Hemlöse Vahid har givetvis inga pengar så detta blev en sak för skattebetalarna att ytterligare bekosta Kristinas amorösa utsvävningar. Kristina ansökte nämligen om pengar hos Brottsoffermyndigheten som delade ut 18500 kronor till henne.

Summa summarum: Invandringsextremisten Kristina hittar boytoy, knullar, knarkar, tröttnar och går vidare. För jobbiga samtal från boytoyen som känner sig lurad får hon 18500 kronor av oss andra. Kristina skrattar och går vidare till nya betydligt yngre män med uppehållstillstånd i sikte. De 18500 kronor kanske blir investerade i en resa till Gambia och några påsar hasch? Framtiden får utvisa.

Beslutet från Brottsoffermyndigheten går att läsa här.

Citat:
Ursprungligen postat av Andra dokument
Förundersökningen del 1
Förundersökningen del 2
Domen

Torrent som kanske seedas fortfarande hittas här.
Citera
2015-05-16, 12:26
  #255
Medlem
Verkistos avatar
Är det någon som vet vad som hänt med Kristina Folgert och Vahid Khodamoradi?

Kristina Folgert tycks inte finnas kvar på Expo. Har hon gått under jorden? Lever hon?

Hur är det med Vahid Khodamoradi, har han flyttat tillbaks till källarförrådet där han bodde innan han blev uppraggad av Folgert?
Citera
2015-05-16, 14:22
  #256
Medlem
Den här fantastiska historien har gått mig helt förbi. Jag har med halvöppen mun skummat igenom tråden.

Länkarna är döda, sitter någon vänlig själ på fupar, domar eller andra godbitar och kan tänka sig att lägga upp dem igen?

Påminner om den årliga debatten om sommarkatter som borde dra igång bär som helst nu.
Citera
2015-05-16, 14:36
  #257
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Är det någon som vet vad som hänt med Kristina Folgert Lever hon?

Med tanke på uppdateringarna i det sista, så verkar ingen bry sig.
Citera
2015-05-16, 17:24
  #258
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Länkarna är döda, sitter någon vänlig själ på fupar, domar eller andra godbitar och kan tänka sig att lägga upp dem igen?.


(FB) Expoarbetaren Kristina Folgert ofredad av sin kurdiske älskare
Citera
2015-05-17, 22:35
  #259
Moderator
Siegfrids avatar
Börja med att kolla deras respektiva Facebook. Ett tips.
Citera
2015-05-25, 00:14
  #260
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Börja med att kolla deras respektiva Facebook. Ett tips.

Alla vill inte ha en Facebook. Men någon av er som har tillgång kanske vill uppdatera oss andra. Lever de båda huvudpersonerna i dramat?
Citera
2015-05-25, 22:44
  #261
Medlem
vanarts avatar
Har ej facebook... Hur har det gått för judinnan, EXPO-medarbetaren och batikhäxan Kristina Folgert och hennes älskare - den kurdiske ensamkommande skäggbebisen Vahid?
Citera
2015-05-26, 03:02
  #262
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Har ej facebook... Hur har det gått för judinnan, EXPO-medarbetaren och batikhäxan Kristina Folgert och hennes älskare - den kurdiske ensamkommande skäggbebisen Vahid?

Ja kom igen nu alla facebookare! Dela med er Man hoppas verkligen att denna pk-kärring har lärt sig läxan och att hon åtminstone mår bättre nu. Det kan inte vara lätt när ens fasta övertygelser blir så hårt motbevisade. Ibland måste man lära sig den hårda vägen.

Undra när dom andra vänsterextremisterna på terrorgruppen Expo också ska få känna av "det nya Sverige" så att det skakar om dom med...
__________________
Senast redigerad av Dirty.Harry 2015-05-26 kl. 03:06. Anledning: skrev fel
Citera
2015-05-26, 14:40
  #263
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Alla vill inte ha en Facebook. Men någon av er som har tillgång kanske vill uppdatera oss andra. Lever de båda huvudpersonerna i dramat?

Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Har ej facebook... Hur har det gått för judinnan, EXPO-medarbetaren och batikhäxan Kristina Folgert och hennes älskare - den kurdiske ensamkommande skäggbebisen Vahid?

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Ja kom igen nu alla facebookare! Dela med er Man hoppas verkligen att denna pk-kärring har lärt sig läxan och att hon åtminstone mår bättre nu. Det kan inte vara lätt när ens fasta övertygelser blir så hårt motbevisade. Ibland måste man lära sig den hårda vägen.

Undra när dom andra vänsterextremisterna på terrorgruppen Expo också ska få känna av "det nya Sverige" så att det skakar om dom med...

Folgert är ingen flitig facebookskribent. Där finns inte mycket att hämta.

Det tar er två minuter att skapa ett Facebookkonto under pseudonym. Är ni för lata eller fantasilösa för att hitta på pseudonymer så kan jag stå till tjänst. Ni ska heta Adam Bertilsson, Caesar Davidsson och Erik Fredriksson. Vill ni ha mer originella namn får ni lov att kalla er Hristo Wahlroos, Agdor Riddarsporre och Branko Valentin.

Folgert uppger att hon är utbildad på Poppius journalistskola och bor i Stockholm. Hon postar någon amatörbild på blommor eller en naturskön vy ungefär en gång i kvartalet. Hon gillar Malena Ernman och First Aid Kit. Jag tittade som hastigast till hennes Facebook i går kväll. Det lilla jag såg av vad hon skrivit var så alldagligt att jag redan glömt bort allt.

Den före detta älskaren har jag inte kollat.
Citera
2015-05-26, 19:18
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Folgert är ingen flitig facebookskribent. Där finns inte mycket att hämta.

Det tar er två minuter att skapa ett Facebookkonto under pseudonym. Är ni för lata eller fantasilösa för att hitta på pseudonymer så kan jag stå till tjänst. Ni ska heta Adam Bertilsson, Caesar Davidsson och Erik Fredriksson. Vill ni ha mer originella namn får ni lov att kalla er Hristo Wahlroos, Agdor Riddarsporre och Branko Valentin.

Folgert uppger att hon är utbildad på Poppius journalistskola och bor i Stockholm. Hon postar någon amatörbild på blommor eller en naturskön vy ungefär en gång i kvartalet. Hon gillar Malena Ernman och First Aid Kit. Jag tittade som hastigast till hennes Facebook i går kväll. Det lilla jag såg av vad hon skrivit var så alldagligt att jag redan glömt bort allt.

Den före detta älskaren har jag inte kollat.

Är detta verkligen ett aktuellt brott eller kriminalfall? Jag förstår att många av er inte gillar vare sig Kristina eller Vahid men....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback