Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-26, 21:32
  #2605
Medlem
HeligKossas avatar
Är 150ug special likadant som 150ug LSD? Eller är LSD starkare?
Citera
2015-10-29, 00:29
  #2606
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
Är 150ug special likadant som 150ug LSD? Eller är LSD starkare?

Jag tycker 150 ug Special är starkare än LSD 150 ug. Vet andra som också säger det. Kan iofs bero på att LSD-lappar ofta inte är så starka som de ska vara. Men även de lappar jag tagit som ska ha innehållit 200 ug tycker jag inte var lika starka som de här. Framförallt de visuella effekterna tycker jag var starkare på Special, däremot tycker jag att man inte fick de här klara insikterna man brukar få på psykedeliska droger, vilket är rätt underligt. Säljs de här fortfarande på lagliga marknaden?
Citera
2015-10-30, 15:44
  #2607
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
Är 150ug special likadant som 150ug LSD? Eller är LSD starkare?

LSD är starkare. Folk som säger annat kan inte ha fått lappar på 150ug.
Citera
2015-10-31, 14:01
  #2608
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
LSD är starkare. Folk som säger annat kan inte ha fått lappar på 150ug.

Jag håller inte med, och vet andra som inte håller med. Antingen är det så som du säger eller så är det så enkelt att folk reagerar olika på olika ämnen. Tog två lappar syra en gång som båda skulle vara på 150 ug, men det var ändå inte lika starkt som en lapp Special.
Citera
2015-10-31, 19:11
  #2609
Medlem
Att jämföra Special & company med syra funkar ju inte riktigt. De är i grunden vitt skilda substanser, och dessutom tror jag att doseringen på Special-lapparna var lite hipp som happ.
Haft både bra och mindre angenäma upplevelser på båda, men överlag så känns Special mycket mera speedat. Kvalmigt fullt jävla idiotställ. LSD å sin sida mer harmoniskt och öppnande.

Hur är förresten hållbarheten på Special och Shiva (kallades den så?)? Har några lappar av vardera kvar i frysen sen det begav sig.
Citera
2015-11-02, 17:21
  #2610
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Jag håller inte med, och vet andra som inte håller med. Antingen är det så som du säger eller så är det så enkelt att folk reagerar olika på olika ämnen. Tog två lappar syra en gång som båda skulle vara på 150 ug, men det var ändå inte lika starkt som en lapp Special.

En diskussion med svar som är ytterst personliga skulle jag tippa på. Jag har tagit lappar som varit 150ug respektive 220ug och dessa gav mig trippar som var klart starkare än speciallapparna.
Citera
2015-11-02, 22:48
  #2611
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
En diskussion med svar som är ytterst personliga skulle jag tippa på. Jag har tagit lappar som varit 150ug respektive 220ug och dessa gav mig trippar som var klart starkare än speciallapparna.

Har nog aldrig haft lyxen att få tag på riktig syra där kranen haft koll på hur pass "starka" de ska vara, aldrig haft någon ren syra/hallucinogenkran dock. Det jag vet dock från att ha forskat rätt friskt på special-lapparna och även en del syra är att special har alltid var betydligt mer visuella men aldrig så pass aktiva som syra när det kommer till förändrad tankeverksamhet och sätt att se på saker i sin tillvaro. Special hade helt klart en mindfuck men den kändes betydligt mer svårdefinerad, rent av smutsig i sin karaktär både fysiskt och psykiskt, för mig i alla fall.

Jäkligt trevlig rc-lapp nontheless
Citera
2015-11-03, 00:25
  #2612
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Har nog aldrig haft lyxen att få tag på riktig syra där kranen haft koll på hur pass "starka" de ska vara, aldrig haft någon ren syra/hallucinogenkran dock. Det jag vet dock från att ha forskat rätt friskt på special-lapparna och även en del syra är att special har alltid var betydligt mer visuella men aldrig så pass aktiva som syra när det kommer till förändrad tankeverksamhet och sätt att se på saker i sin tillvaro. Special hade helt klart en mindfuck men den kändes betydligt mer svårdefinerad, rent av smutsig i sin karaktär både fysiskt och psykiskt, för mig i alla fall.

Jäkligt trevlig rc-lapp nontheless

Det kan jag hålla med om, att Special är starkare visuellt men kanske inte rent psykiskt. Jag och en polare diskuterade en annan väldigt intressant sak också. På syra och svamp får vi vissa insikter som är exakt samma för varandra, även andra på internet säger att de får de här insikterna. På Special fick vi inte alls samma insikter och inte heller några insikter som känns viktiga eller användbara. Fick en insikt som var jävligt obehaglig och inte sann på något plan, den var rent utav väldigt ologisk. Jävligt underligt. Och när det hela var slut så kändes det lite som en lätt avtändning på typ tjack eller liknande. Håller absolut med om att det var något smutsigt över Special. Nej aldrig mer någon rc för mig. Men ack vilka fina visuella effekter Special hade, det kommer man inte ifrån.
Citera
2016-09-10, 21:22
  #2613
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Bumpar en gammal tråd, men fick någon reda på vilken substans Special innehöll? Är det verkligen 25B-nBome? Hörde det någon stans..
Kommer fortfarande ihåg min tripp med Special. Det var underbart, gjorde det även med en polare och vi hade kalaskul!
Kan säga att 1 lapp special gav starka fraktaler, hela rummet blev till liv.. man kände verkligen vibbarna i själva trippen. Och att man kunde fylla på var ett plus, tex när det började avta så kunde man lätt slänga in en halv till och fortsätta trippa!

Men själva bodyloaden va äcklig, och lappen smackade blä.
Citera
2017-08-02, 17:42
  #2614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Bumpar en gammal tråd, men fick någon reda på vilken substans Special innehöll? Är det verkligen 25B-nBome? Hörde det någon stans..
Kommer fortfarande ihåg min tripp med Special. Det var underbart, gjorde det även med en polare och vi hade kalaskul!
Kan säga att 1 lapp special gav starka fraktaler, hela rummet blev till liv.. man kände verkligen vibbarna i själva trippen. Och att man kunde fylla på var ett plus, tex när det började avta så kunde man lätt slänga in en halv till och fortsätta trippa!

Men själva bodyloaden va äcklig, och lappen smackade blä.

R.I.P Special!! Vilken sjuk substans du var! Det kommer nog aldrig tillbaka...
Citera
2017-08-05, 12:45
  #2615
Medlem
Fan att ingen vet exakt vad det är för substans är ju bara skumt.
Har för mig jag läste nånstans att dom som sålde lapparna som special själva inte visste vad det var för nåt. Att bara kineserna dom köpte det av visste men berättade aldrig för någon, så dom skulle få ha den för sig själva eller nåt i den stilen.
Citera
2018-12-10, 16:39
  #2616
Medlem
Fattar inte varför man vill testa lsd rc när det fins fullt av äkta varan där ute för en billig peng och hög renhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback