Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 05:50
  #673
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Kryllo, Spjuven och Wilson åker och fiskar

Flera helger planerades resan. Helgerna gick åt till att dricka öl och planering av vilka båtar man kunde hyra, vilken stuga det skulle bli osv. Karlskrona var destinationen.
Den här planeringen pågick ett halvår, minst.

Så kom dagen. En fredag i Juni. Wilson fick vara chaufför. Vägen upp gick bra, Spjuven och Kryllo drack lite öl. De checkade in i stugan på eftermiddagen. Bar in dricka och mat, mest dricka.
De skulle ta det lugnt då de skulle upp och hyra båten dagen efter. De tänkte ändå att lite kan vi väl ta, det är ändå semester. Slutade i en praktfylla.

Dagen efter nekas de att hyra båt då de tydligen inte ser så städade ut. Fick kasta lite från stenarna istället. Mer öl och sen in och se vad Karlskrona hade att erbjuda. In till stan på en pubrunda, ena efter den andra och klockan blev sent och de blev fullare och fullare.

Sista stället vägrade vakten Kryllo inträde. Kryllo vägrade acceptera. Han var ju inte full! Druckit sen elva


Helt plötsligt dyker polisen upp och undrar vad som pågår. Efter många om och men. Slutar med att Kryllo lastas in i polisbilen. Finns bild på detta, ska försöka ordna den.

Så hela grejen blev att det blev inget fiske. Dagen efter dök Kryllo upp på campingen och var sliten som fan. Tror de fiskade en timme på två dygn. På den där resan de pratat om så länge. Och inte en fisk blev det.
Citera
2018-11-24, 06:05
  #674
Medlem
zxcvb45s avatar
Haha kul med uppdatering! Ett halvårs planering för att sova på en madrass i en cell bra där Kryllo!
Citera
2018-11-24, 06:09
  #675
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Haha kul med uppdatering! Ett halvårs planering för att sova på en madrass i en cell bra där Kryllo!

Ja den resan blev allt annat än vad de planerade.
Minns att jag satt och var så jävla uttråkad helg efter helg när de gafflade om den här fiskeresan.
Citera
2018-11-24, 06:11
  #676
Medlem
zxcvb45s avatar
Du kanske redan hade förutspått hur det hela skulle sluta? Därför du inte hakade på?
Citera
2018-11-24, 06:14
  #677
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Du kanske redan hade förutspått hur det hela skulle sluta? Därför du inte hakade på?

både och, Jag är ingen fiskeentausiast. Så höra på om gäddor, drag, ut med båt osv lockade inte.
Så jag stod över. Sen anade jag hur det skulle gå, påpekade att de antagligen skulle kröka.
Det skulle de absolut inte, de skulle upp klockan sju, ut med båten klockan åtta....jaja
Citera
2019-01-13, 02:15
  #678
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Kryllo livesänder från Paris

Ganska nyligen, innan jul så åkte Kryllo ner till Asien för semester till Mars/April.
Han bokade en biljett sent så han fick en riktigt dålig resa med många byten.
Fyra, fem stycken var det och skulle ta runt 40-45 timmar eller något.

Första bytet gick bra. Inga problem där. Nästa byte var i Paris. Ett ganska tight byte. Springa till nästa flyg i princip. Inte sitta och dricka öl i två-tre timmar.

Kryllo skyndade bort mot gaten men där var det avspärrat, massa vakter osv.
Visade sig senare att någon glömt kvar en väska i det området, så personalen trodde att det var en bomb eller liknande. Så det slutade med att Kryllo missade planet då han inte kunde gå förbi avspärrningen.

Kryllo går då till informationsdisken och förklarar läget men de vägrar boka om eller göra något.
Kryllo hade inte heller någon reseförsäkring så de sa mer eller mindre att han var tvungen att köpa en ny biljett på sin egen bekostnad.

Kryllo försöker resonera med personalen men de vägrar att vika en tum. Kryllo vägrar acceptera detta och sparkar helt enkelt itu hela informationsdiskens framsida som resultat av samtalet.
Personalen ringer vakter. Det dyker upp två stycken som inte vågar göra något och de tillkallar polis. Kryllo sätter sig på en bänk under tiden tills fem poliser dyker upp och när de väl gör det så pratar de med honom en stund. Men de låter honom sedan gå och säger att han haft tur då de har fullt upp med protesterna mot Macron. Egentligen skulle Kryllo blivit gripen men de gjorde ett undantag.

Dagen efter Ringer Kryllo mig och berättade allt detta. Samtidigt vandrade han runt i Paris.
"du ska bara se vicious-macki, de är inte kloka, de mular varenda ruta, de slåss mot polisen"
Kryllo hade hamnat mitt i demonstrationerna och beskrev dramatiskt vad som pågick. Skrik och bråk i bakgrunden. Så jag fick en liverapport direkt från kravallerna av Kryllo. Min egen Rolf Porseryd. Kryllo Porseryd.

Kryllo kom fram dit han skulle till sist i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Vicious-Macki 2019-01-13 kl. 02:17.
Citera
2019-01-13, 03:12
  #679
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Kryllo livesänder från Paris

Ganska nyligen, innan jul så åkte Kryllo ner till Asien för semester till Mars/April.
Han bokade en biljett sent så han fick en riktigt dålig resa med många byten.
Fyra, fem stycken var det och skulle ta runt 40-45 timmar eller något.

Första bytet gick bra. Inga problem där. Nästa byte var i Paris. Ett ganska tight byte. Springa till nästa flyg i princip. Inte sitta och dricka öl i två-tre timmar.

Kryllo skyndade bort mot gaten men där var det avspärrat, massa vakter osv.
Visade sig senare att någon glömt kvar en väska i det området, så personalen trodde att det var en bomb eller liknande. Så det slutade med att Kryllo missade planet då han inte kunde gå förbi avspärrningen.

Kryllo går då till informationsdisken och förklarar läget men de vägrar boka om eller göra något.
Kryllo hade inte heller någon reseförsäkring så de sa mer eller mindre att han var tvungen att köpa en ny biljett på sin egen bekostnad.

Kryllo försöker resonera med personalen men de vägrar att vika en tum. Kryllo vägrar acceptera detta och sparkar helt enkelt itu hela informationsdiskens framsida som resultat av samtalet.
Personalen ringer vakter. Det dyker upp två stycken som inte vågar göra något och de tillkallar polis. Kryllo sätter sig på en bänk under tiden tills fem poliser dyker upp och när de väl gör det så pratar de med honom en stund. Men de låter honom sedan gå och säger att han haft tur då de har fullt upp med protesterna mot Macron. Egentligen skulle Kryllo blivit gripen men de gjorde ett undantag.

Dagen efter Ringer Kryllo mig och berättade allt detta. Samtidigt vandrade han runt i Paris.
"du ska bara se vicious-macki, de är inte kloka, de mular varenda ruta, de slåss mot polisen"
Kryllo hade hamnat mitt i demonstrationerna och beskrev dramatiskt vad som pågick. Skrik och bråk i bakgrunden. Så jag fick en liverapport direkt från kravallerna av Kryllo. Min egen Rolf Porseryd. Kryllo Porseryd.

Kryllo kom fram dit han skulle till sist i alla fall.

Haha han har då en jävla otur hela tiden. Underhållande berättelser är han med om i alla fall. Riktigt kul tråd har läst igenom hela.
Citera
2019-01-17, 06:14
  #680
Medlem
Presentpappers avatar
Kryllo, vilken jävla legend! Hade glömt bort den här tråden.
Citera
2019-01-17, 17:12
  #681
Medlem
Scaevolas avatar
Kryllo! Vi älskar dig!
Citera
2019-01-26, 17:24
  #682
Medlem
Frimurares avatar
Kryllo är kung! Vilken otrolig legend!

Du måste väl ha blivit påkommen med den här tråden nu? Det finns ju inte en chans att inte någon har avslöjat dig?

Hur är läget med Kungen förresten? Har han någon brud nu för tiden? Är han i Asien och gör sitt bästa för att undvika ladyboys? Ge oss information, nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Kryllo, Spjuven och Wilson åker och fiskar

Flera helger planerades resan. Helgerna gick åt till att dricka öl och planering av vilka båtar man kunde hyra, vilken stuga det skulle bli osv. Karlskrona var destinationen.
Den här planeringen pågick ett halvår, minst.

Så kom dagen. En fredag i Juni. Wilson fick vara chaufför. Vägen upp gick bra, Spjuven och Kryllo drack lite öl. De checkade in i stugan på eftermiddagen. Bar in dricka och mat, mest dricka.
De skulle ta det lugnt då de skulle upp och hyra båten dagen efter. De tänkte ändå att lite kan vi väl ta, det är ändå semester. Slutade i en praktfylla.

Dagen efter nekas de att hyra båt då de tydligen inte ser så städade ut. Fick kasta lite från stenarna istället. Mer öl och sen in och se vad Karlskrona hade att erbjuda. In till stan på en pubrunda, ena efter den andra och klockan blev sent och de blev fullare och fullare.

Sista stället vägrade vakten Kryllo inträde. Kryllo vägrade acceptera. Han var ju inte full! Druckit sen elva


Helt plötsligt dyker polisen upp och undrar vad som pågår. Efter många om och men. Slutar med att Kryllo lastas in i polisbilen. Finns bild på detta, ska försöka ordna den.

Så hela grejen blev att det blev inget fiske. Dagen efter dök Kryllo upp på campingen och var sliten som fan. Tror de fiskade en timme på två dygn. På den där resan de pratat om så länge. Och inte en fisk blev det.

Jag kan fan inte sluta att skratta åt de fetmarkerade styckena, hahahahaha
Citera
2019-01-30, 03:33
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Kryllo livesänder från Paris

Ganska nyligen, innan jul så åkte Kryllo ner till Asien för semester till Mars/April.
Han bokade en biljett sent så han fick en riktigt dålig resa med många byten.
Fyra, fem stycken var det och skulle ta runt 40-45 timmar eller något.

Första bytet gick bra. Inga problem där. Nästa byte var i Paris. Ett ganska tight byte. Springa till nästa flyg i princip. Inte sitta och dricka öl i två-tre timmar.

Kryllo skyndade bort mot gaten men där var det avspärrat, massa vakter osv.
Visade sig senare att någon glömt kvar en väska i det området, så personalen trodde att det var en bomb eller liknande. Så det slutade med att Kryllo missade planet då han inte kunde gå förbi avspärrningen.

Kryllo går då till informationsdisken och förklarar läget men de vägrar boka om eller göra något.
Kryllo hade inte heller någon reseförsäkring så de sa mer eller mindre att han var tvungen att köpa en ny biljett på sin egen bekostnad.

Kryllo försöker resonera med personalen men de vägrar att vika en tum. Kryllo vägrar acceptera detta och sparkar helt enkelt itu hela informationsdiskens framsida som resultat av samtalet.
Personalen ringer vakter. Det dyker upp två stycken som inte vågar göra något och de tillkallar polis. Kryllo sätter sig på en bänk under tiden tills fem poliser dyker upp och när de väl gör det så pratar de med honom en stund. Men de låter honom sedan gå och säger att han haft tur då de har fullt upp med protesterna mot Macron. Egentligen skulle Kryllo blivit gripen men de gjorde ett undantag.

Dagen efter Ringer Kryllo mig och berättade allt detta. Samtidigt vandrade han runt i Paris.
"du ska bara se vicious-macki, de är inte kloka, de mular varenda ruta, de slåss mot polisen"
Kryllo hade hamnat mitt i demonstrationerna och beskrev dramatiskt vad som pågick. Skrik och bråk i bakgrunden. Så jag fick en liverapport direkt från kravallerna av Kryllo. Min egen Rolf Porseryd. Kryllo Porseryd.

Kryllo kom fram dit han skulle till sist i alla fall.

Fan klockrent kryllo mitt i gula västarnas uppror😂. Mer om kryllo! Önskar att jag hade en sån släkting.
Citera
2020-06-20, 00:00
  #684
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Kryllo och Spjuven hyr en stuga för att fiska en helg

Ganska nyligen åkte Kryllo och Spjuven iväg för en helg av fiske, grill och god dricka.
De hade hyrt stuga och båt och av bilderna Spjuven skickade såg det väldigt lugnt och gemytligt ut.

På vägen upp knäckte Kryllo ett par öl i bilen. Så han var ju halvt bra i gasen när de kom fram, runt 3 timmars körning.

Nedanför listar jag några av sakerna som hände.

Kryllo stod på en sten vid sjön och fiska första eftermiddagen och halkade.
Ramlade framåt och landade på ansiktet vilket resulterade i ett stort jack på näsbryggan.
Då avbröt de fisket och återvände till stugan. Grillade och åt.

Dag två ringer Kryllos tjej stup i kvarten när han och Spjuven är ute med båten. Han måste skicka bild på vad han gör och skickar en bild på sig själv med fiskespö i handen. Bara det att Kryllo hade en tröja med Den Lille Havfrue på. Då blev det liv för det. Varför han hade en tröja med en tjej osv. Knullade Kryllo henne, vem var det? Kände de varandra?

Kryllo lägger på men det ringer igen och igen. Kryllo måste rapportera allt han gör tydligen. Som att han har en övervakare. Kryllo blir mer och mer irriterad. Droppen är när hans tjej frågar om Kryllo är homosexuell eftersom han åker iväg med en annan man och bor i en stuga.
Han slänger då helt enkelt sin telefon i sjön i ren frustration och står och skriker i båten.
Efteråt ångrar han sig då han nu är utan telefon.

Efter det sätter han ett drag och drar i spöet så det knäcks. Spöna de hade med sig var spjuvens.
Senare på kvällen står de och dricker öl och drar några kast vid sjökanten med det enda spö de har kvar. Kryllo råkar trampa på det så det också knäcks. Färdigfiskat. Inte en fisk fick de.
Men trevligt hade dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback