Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-27, 19:43
  #1
Medlem
Tjo, behöver hjälp med att reglera mina snowboard bindingar (Head p3). Jag ska köpa nya boots som är c.a 1cm längre än de gamla o jag tror jag kommer behöva göra bindingarna större med hjälp av att förlänga hälstoppen. Jag har tagit bort dom två skruvar som håller fast stoppen men den rubbar sig inte ett millimeter ändå.
Är det någon som vet om det finns någon hake någonstans eller om jag bara gör helt fel? Hjälp behövs snarast o uppskattas rejält!
Citera
2013-01-27, 19:57
  #2
Medlem
tobfo1s avatar
Lyft ur plaststrapsen, eller hur man säger. Det brukar vara sajpar som låser dom på plats. Det är inte direkt rocketscience.
Citera
2013-01-27, 22:41
  #3
Medlem
tack för svar men är ingen höjdare på det här dock.. plaststraps, sajp? lol

Det sitter typ en plast sak 2 cm lång och 0.5 cm hög ovan på delen som ska dras ut men den kan jag knappt rubba, ser ut som den nästan är fast spikad i plasten bakom?!
__________________
Senast redigerad av Bananx 2013-01-27 kl. 22:46.
Citera
2013-03-02, 14:44
  #4
Medlem
har ingen aning hur dina bindningar ser ut men "universiellt sätt" så ska et såklart gå att ställa..
Bindningarna kan vara för små för dina stövlar, men det ska gå att skruva med dem iaf.

Som han innan säger "plaststraps" det är spännena i plast som går över fötterna som ska hålla kvar foten..
försök att göra dem längre vid tårna och möjligen den övre också om det behövs..
annars googla!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback