• 9 678 online
  • 1 105 905 medlemmar
  • 57 572 431 inlägg
2013-01-27, 08:25
Medlem
tyckte länken passa bra hära, med tanke på att det handlar om palme,

I dag träder ett nytt sensationellt Palmevittne fram, en vapenexpert vi kan kalla Johan.
– Jag vet att det fanns en poliskonspiration om att skjuta Palme. Jag säger inte att jag tror, utan jag vet. Jag blev nämligen själv tillfrågad om att utföra mordet.

”De kunde fixa vapen”
Johan blev chockerad när hans bekant, en polisman, frågade om han ville åta sig att skjuta Palme. Vapnet skulle polisen kunna ordna fram via sitt jobb. Mindre än ett halvår senare mördades statsministern. Johan vill inte framträda med namn eller visa sitt ansikte på bild.

Nå vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16136365.ab
Citera
2013-01-27, 08:39
Medlem
slemwalkers avatar
Det hade ju varit kul om det är sant. Borde det inte ligga någon notis hos polisen alternativt någon form av upprättat tips som kan verifiera Johans påstående. Eller avfärdades dessa polistips på löpande band eftersom CP var i ropet.

Det hade varit intressant att veta.
Citera
2013-01-27, 09:01
Medlem
Stumfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
tyckte länken passa bra hära, med tanke på att det handlar om palme,

Nå vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16136365.ab

Rent spontant, utan vare sig källkritik eller analysering, känns det (som det sägs i klippet) som ett relativt trovärdigt tips. Ser inte riktigt vad en sextioåring idag skulle tjäna på att kliva fram och säga detta, om det inte var för att lätta sitt egna samvete, och en mytoman känns uteslutet. Hoppas det kan leda till något!

Något som är lite kusligt med det här, är att jag kollade på sista delen av trilogin om Palme igår :0
Citera
2013-01-27, 09:47
Medlem
ViktigaMeddelandens avatar
Det har ju länge spekuleras om att Säpo ligger bakom mordet på Olof.Palme,och just denna aktuella dag då han mördades så tackade han NEJ till att ha livvakter,och då passade någon knäppa honom som ett Alibi,Palme hotade Sveriges säkerhet påstås vara skälet,sen att detta uppmärksammas mer nu i media är ju bra,och sen kanske får vi veta sanningen i framtiden en mörk och regning dag.
Citera
2013-01-27, 10:07
Medlem
Tubalkains avatar
Johans berättelse lirar väl hyfsat bra med storyn i GWs "Faller fritt som i en dröm" ? Efter att ha läst den var jag tämligen trygg i det faktum att det var så det kan ha gått till. Det jag kittlas mest av är hur mycket GW har fått reda på som han inte får säga. Ett sätt att kringgå någon form av tystnadsplikt är skriva romaner med denna kunskap som inspiration.

Personligen tror jag att det var just svenska poliser som var inblandade och kanske tom utförde mordet på Palme.
Citera
2013-01-27, 10:10
Medlem
Mycket intressant och ska följas Alltid tyckt det känns lite "off" med CP som gärningsman... Ett skott bakifrån? Rakt i hjärtat? Eller hur var det? CP? Ye right..
Citera
2013-01-27, 10:22
Medlem
eradicos avatar
Personligen är jag övertygad om att det här bara är rent bullshit. Träder nog fram en hel del sådana här varje år som säger sig veta sanningen om palmemordet, kolla bara på exempelvis Eva Rausing. Tills dess att uppgiftslämnaren på något sätt kan styrka det han säger är det inte att betrakta som mer än ett rykte.
Citera
2013-01-27, 10:27
Medlem
SpecialEditions avatar
Väldigt intressant. Företagsledaren säger själv att han ogillat Palme så att han inte trätt fram tidigare är kanske inte så konstigt. Dock ska han ha haft kontakt med Palme-gruppen 1988 men blivit avvisad.

Det intressanta nu är väl att få veta vem polisen i fråga är.

http://www.expressen.se/nyheter/nytt...-skjuta-palme/
Citera
2013-01-27, 10:29
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Personligen är jag övertygad om att det här bara är rent bullshit. Träder nog fram en hel del sådana här varje år som säger sig veta sanningen om palmemordet,Tills dess att uppgiftslämnaren på något sätt kan styrka det han säger är det inte att betrakta som mer än ett rykte.
Är det en tillfällighet att detta kommer just när Palme är aktuell och blir lite svartmålad i en dålig film??
Att man försöker dra offerkortet, igen???
Eller är det bara nån som vill ha sin 15 minuters av fame??? Tror det..
Dags att lägga ner det här tramsandet om vem som mördade Palme.. Snart trettio år sen och ev gärningsman är säkert redan död och begraven.
Detta är idag en icke-fråga, iaf för mig.
Men sosseriet vill nog mycket gärna upprätthålla Palmes Övergudstatus...
Citera
2013-01-27, 10:32
Medlem
Inte jättekonstigt heller, att någon snubbe ska träda fram nu, när vi haft både dokumentären "PALME" samt "En pilgrims död", där den sistnämnda just nystar i en liknande historia.

Men det vore kul om det kunde leda till någonting.
Citera
2013-01-27, 10:37
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Blir som sagt intressant att höra vad GW har att säga om det här.
Citera
2013-01-27, 10:39
Medlem
Undertecknad är rätt övertygad om att det inte var CP. Men man bör alltid vara rejält misstänksam mot hjälpsamma vittnen som dyker upp långt i efterhand. Har Wall som skrivit artikeln något bevis för att mannen kontaktade Palmeutredningen redan 1988? I så fall skulle väl kanske hans uppgifter kunna uppfattas som lite mer trovärdiga.
Citera